suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt maja 21, 2024 7:32 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sty 10, 2014 8:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 29, 2013 9:28 am
Posty: 280
Lokalizacja: Garwolin
Taki problem. Trochę nie to forum ale jakoś tak:p Znajomy wczoraj kupił samca z silnikiem baleno 1.6 wtrysk jednopunktowy. To chyba prawie taki jak vitara.
Dzieją się z nim takie rzeczy po odpaleniu jakieś 20 sek wszystko jest ok szatan do 7tyś. za chwile po wciśnięciu pedału gazu odcięcie przy 3k obrotów. po zgaszeniu i odpaleniu znów to samo. po odpięciu czujnika cieczy kręci do 5 tyś. podmieniliśmy czujnik ode mnie (vitara 1.6 16v wielopunkt) ale nadal to samo.
Co steruję odcięciem zapłonu? co po kolei sprawdzać? Czy Map sensor coś do tego ma? Po odpięciu go, przedmuchaniu nagła poprawa ( przy 3k i 5k) leciutkie przerwanie silnika. ale podczas jazdy przerywa i szarpie, aż calkiem padło i przy 2,5 odcięcie. jutro będą nowe przewody i świece.
Od czego tu się zabrać?
Wiem że to nie vitara ale jednak i to suza i to:D


Na górę
Post: pt sty 10, 2014 8:57 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
sprawdzić pompę paliwa inaczej ciśnienie paliwa lub wtryskiwacz

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: pt sty 10, 2014 9:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 29, 2013 9:28 am
Posty: 280
Lokalizacja: Garwolin
pompa paliwa ma coś do elektronicznego odcięcia zapłonu? A wtryskiwacz jak sprawdzić? Mechanicy u nas nie dotykają się do takich aut ze zmienianymi silnikami ewentualnie czas oczekiwanie 2 tyg:p Tylu mądrych ludzi na forum to czemu nie skorzystać? Pompkę paliwa mam drugą zewnętrzną 3-4 bary więc mogę podłączyć ale wtryskiwacz??


Na górę
Post: pt sty 10, 2014 11:06 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
hmmm a jaki to ma sterownik?? da się podpiąć lub coś wymrygać jak w vitarce??

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 12:30 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Zacznij od wybłyskania błędów.
Zapala się check engine?
Jak się na 7 tysi wkręca (przy 7 tysiach jest odcinka w 16V), to pompa jest ok i układ nie zapchany, także szukaj luźnych wtyczek, śniedzi... Jak wybłyskasz błędy to będziesz miał zawężone pole gdzie szukać.
Może być padnięty komp tak samo, jak zylion czujników.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 5:55 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
A na pewno chodzi o odcięcie zapłonu, czy po prostu się dalej nie wkręca? Bo to jednak dwie różne sprawy.
Komputer może podać informację że odcina zapłon, ale żeby dostać tą informację trzeba się do niego podłączyć i tą informację odczytać.
Checkengine przy odcince się na pewno nie zapali.


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 7:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Idę o zakład o najlepszą flaszkę że to TPS . Odepnij albo wymień na sprawny.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 8:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 29, 2013 9:28 am
Posty: 280
Lokalizacja: Garwolin
Błąd 23 u mnie w vitarze to samo wyświetla ale w niczym nie przeszkadza. na pewno odcięcie a nie żadne dławienie. Ktoś mi doradził aby podmienić map sensor albo czujnik położenia wałka rozrządu. komputer ma inną kostkę więc nie podmienię.
Dziś nic nie zdziałane. w poniedziałek będą nowe kable.
Jak wygląda kostka do podpięcia? nie pytam gdzie ją szukać bo tu dziwne rzeczy mogą powstać:P
Jak odepnę TPS to on w ogóle zacznie chodzić?


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 10:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
bobek1301 pisze:
Błąd 23 u mnie w vitarze to samo wyświetla ale w niczym nie przeszkadza. na pewno odcięcie a nie żadne dławienie. Ktoś mi doradził aby podmienić map sensor albo czujnik położenia wałka rozrządu. komputer ma inną kostkę więc nie podmienię.
Dziś nic nie zdziałane. w poniedziałek będą nowe kable.
Jak wygląda kostka do podpięcia? nie pytam gdzie ją szukać bo tu dziwne rzeczy mogą powstać:P
Jak odepnę TPS to on w ogóle zacznie chodzić?

Jak odepniesz TPS'a to silnik dalej będzie działać :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 10:43 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
zax pisze:
Jak odepniesz TPS'a to silnik dalej będzie działać :wink:

...w trybie awaryjnym :mrgreen:


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 10:50 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
bobek1301 pisze:
Błąd 23 u mnie w vitarze to samo wyświetla ale w niczym nie przeszkadza.

23 to czujnik temperatury powietrza.
Obstawiam zgniłą masę dla czujników.

ps.
Ciekawa teoria, że błędna temperatura powietrza w niczym nie przeszkadza komputerowi przy sterowaniu silnikiem.
W sumie też możesz w upalny dzień założyć dwa swetry, czapkę, rękawiczki i też jakoś przeżyjesz. Będziesz się czuł jednak tak jak teraz twój silnik :evil:


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 11:09 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
kostuch pisze:
zax pisze:
Jak odepniesz TPS'a to silnik dalej będzie działać :wink:

...w trybie awaryjnym :mrgreen:

Ale bez problemu wkręci się powyżej 3000 rpm :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob sty 11, 2014 11:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2012 11:48 pm
Posty: 308
Lokalizacja: Sierakowice, CSB
Silnik: TDI
Rok prod.: 1991
ale jakie spalanie....

_________________
Geo-traktor...diesel power , afgan edition, reduktor samurai, simex 32... plany sa.... (coraz mniejsze... auto coraz lepsze;) )Byla....
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=11407


Na górę
Post: ndz sty 12, 2014 12:55 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 29, 2013 9:28 am
Posty: 280
Lokalizacja: Garwolin
23 to nie jest czujnik prędkościomierza??
W poniedziałek będziemy testować.
gdzie jest masa czujników? jest to jedna wspólna masa?
Zacznę od tps-a i po kolei będę odpinał czujniki.
Jednak coś zaczęło się dziać po odpięciu i przedmuchaniu map sensora, wkręcał się spoko tylko to przerywanie ale to na 100% uszkodzona mechanicznie świeca. aż w końcu 2.5k i koniec;/ tylko po odpięciu map sensora silnik gaśnie więc do końca tego nie sprawdzę. Gdzie znajduje się ten czujnik w 1.6 16v od vitary? On jest zespolony z przepływomierzem? dobrze się orientuje?


Na górę
Post: ndz sty 12, 2014 6:28 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
bobek1301 pisze:
23 to nie jest czujnik prędkościomierza??
W poniedziałek będziemy testować.
gdzie jest masa czujników? jest to jedna wspólna masa?
Zacznę od tps-a i po kolei będę odpinał czujniki.
Jednak coś zaczęło się dziać po odpięciu i przedmuchaniu map sensora, wkręcał się spoko tylko to przerywanie ale to na 100% uszkodzona mechanicznie świeca. aż w końcu 2.5k i koniec;/ tylko po odpięciu map sensora silnik gaśnie więc do końca tego nie sprawdzę. Gdzie znajduje się ten czujnik w 1.6 16v od vitary? On jest zespolony z przepływomierzem? dobrze się orientuje?


No chwila. To masz map sensor czy przepływomierz? Bo obydwu mieć nie możesz... Co tam masz w końcu założone? :shock:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl