suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 5:02 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1620 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 15, 2016 11:52 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Hmmm, oczywiście że można dać zew. Pompę, ciśnienie to z manuala, katalizator do niczego nie potrzebny, głowica siądzie na pewno, ale co to da? Przypuszczam że wtryski są te same i komp i tak nie puści więcej paliwa.
Nie spodziewaj się cudów, moc nie powala

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: sob mar 26, 2016 7:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
Aby wątek nie uschnął to mam pytanie. Jakby tak do silniczka 1,8 który zamontowałem obsadzić nowym osprzętem z 2001.
Tzn. zawór EGR sterowany z kompa, nowszy komp oczywiście który ma już 0BD2 i zamontować czujnik na wał, oraz druga lambda. Moduł 33370-77E2 wywalić i dać cewki 3 pinowe.
Czy ktoś ma silniczek z po za 2000 roku?
I jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś usuwał już IMMO z sterowników ECU ?


Na górę
Post: ndz mar 27, 2016 6:56 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
To chyba gra nie warta świeczki. Co miało by to dać?
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba głowice z 2.0 do 1.8 wstawiali.
Zysk będzie niewielki. Lepiej pomyśleć nad konwersją do J23, chociaż pewnie mniej roboty będzie ze swapem niż z konwersją.

Tutaj masz parametry tych silników:

Bore x Stroke, Comp ratio, Power, Torqe

J18A 84mm x 83mm, 9.8:1, 89kW@6200rpm, 152Nm@3400rpm
J20A 84mm x 90mm, 9.3:1, 97kW@6300rpm, 166Nm@2900rpm (Vitara)or 94kW@6000rpm, 174Nm@2900rpm (Gen 1 Grand Vitara)
J23A 90mm x 90mm, 9.3:1, 116Kw@5400rpm, 206Nm@3000rpm

Jak widać Z GV1 ma teoretycznie mniejszą moc, ale większy moment niżej.
WIęc rozwiercasz J18 do 90 wsadzasz EMU, programujesz. I po wydaniu 10000zł masz coś zbliżone do J20. Chyba taniej poszukać J23 :)

Podobno tłoki z któregoś silnika hondy podchodzą, lub to hondziarze brali tłoki z G16, już nie pamiętam.

Miłej lektury:

http://www.redlinegti.com/forum/viewtop ... 27&t=30592
http://clubsx4.com/forum/showthread.php ... 055b1921e6
http://www.fixkick.com/one-point-eight.html
http://clubaleno.fr.yuku.com/topic/163/ ... vgfvXqQkUI

PS:
J20 i J20A to nie są te same silniki.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz mar 27, 2016 9:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Jak to mówią, szkłem dupy nie utrzesz, tramwaju nie zjesz.
Mocy nie przybędzie od jakiś kombinacji na bazie j18a czy j20a, a jeśli dadzą efekty to koszt będzie taki jak swap dowolnego silnika z lat 90-tych, jak dla mnie j18a to jednostka mocniejsza niż z seria 1,6 ale nie rozwojowa, droga, pracochłonna, jedyna zaleta to siada na skrzynie.
Diabeł mnie skusił do tego silnika

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn mar 28, 2016 7:43 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
Czy to ten sam Gutek.a4 który pisał jeśli się wachasz czy wsadzić 1.8 to swap'uj. Przez/dzięki tobie kupiłem całe baleno i zaczynam swap co by na Pajęczno zdążyć.


Na górę
Post: pn mar 28, 2016 9:10 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Ten sam, tylko starszy o doświadczenie wynikające z zrobienia tym silnikiem 10000km

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn mar 28, 2016 12:24 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
gutek,
A może przeszczep nie jest do końca profi i silnik np jeździ w trybie awaryjnym? :mrgreen:


Na górę
Post: pn mar 28, 2016 3:10 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
kostuch pisze:
gutek,
A może przeszczep nie jest do końca profi i silnik np jeździ w trybie awaryjnym? :mrgreen:

Nie mówię że nie, z prób diagnozy wyszło że na wyjściu linii komunikacji jest napięcie 0,1V a check świeci bez przerwy, błyskać nie chce, na ten moment walczę z rozrządem, już trzeci raz, po świętach oddaje samochód do fachowca co ma doświadczenie, widział vitarę w Internecie z trzy razy

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn mar 28, 2016 5:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
Ktoś tu mnie do końca nie zrozumiał. Chcę tylko nowszy ECU założyć i EGR sterowany elektrycznie a nie podciśnieniowo. Na dodatek w nowszym roczniku Baleno jest na wale dodatkowy czujnik. Cały szkopuł w tym że nowszy ECU posiada już OBD2. Nic z żadną mocą nie chcę podkręcać. Na benzynce auto śmiga aż miło. Jeśli chodzi o gaz to czasem ma focha i za dużo go siama tzn pali.


Na górę
Post: pn mar 28, 2016 5:57 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A ok. :oops:
Pytanie zasadnicze pozostaje aktualne:
Tylko po co?
EGR jak szwankuje to zaślepić jak się da. A jak nie, to reanimować. Często czyszczenie pomaga.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn mar 28, 2016 6:30 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Ja mam egr sterowany elektronicznie, nawet nie wiedziałem że to jakiś nowszy model, tylko że obd2 to chyba nie ma

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn mar 28, 2016 6:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
Otóż mam nowszy sterownik z wywalonym już immo i posiadającym OBD2. Tyle że na schemaciku widnieje czujnik położenia wału, oraz druga sonda lambda. Sterownik jest z 2001 roku.


Na górę
Post: wt mar 29, 2016 2:58 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
gutek.a4 pisze:
kostuch pisze:
gutek,
A może przeszczep nie jest do końca profi i silnik np jeździ w trybie awaryjnym? :mrgreen:

Nie mówię że nie, z prób diagnozy wyszło że na wyjściu linii komunikacji jest napięcie 0,1V a check świeci bez przerwy, błyskać nie chce, na ten moment walczę z rozrządem, już trzeci raz, po świętach oddaje samochód do fachowca co ma doświadczenie, widział vitarę w Internecie z trzy razy


Jak check świeci non-stop to oznacza że komputer nie pracuje i jest tylko podstawowa funkcjonalność sikania paliwem i jego zapalania (bez jakiejkolwiek optymalizacji wydajności pracy silnika). Ogarnij to i wtedy pisz o wrażeniach z jazdy.
Fachowiec co widział vitarę w internecie trzy razy dobrze rokuje :mrgreen:
Pokaż mu jeszcze fotkę baleno zanim zacznie :lol:


Na górę
Post: wt mar 29, 2016 8:15 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Niestety w mojej okolicy mechanicy wyspecjalizowali się w grupie vag, a takiego co posiedzi nad tematem i poświęci czas na rozmyślenie sprawy to już nie znajdziesz, bo wolą zrobić kilka typowych, wyuczonych robót. Sam coś próbuję kminić temat ale poziom mojej wiedzy w temacie sterowania silnika jest mały, w poniedziałek jadę do gościa co vitarę widział w Internecie i wie że to nie jeden z modeli vw. Ale to będzie dalszy etap walki z rozrządem, nie liczę na to że będzie chciał nawet popatrzeć na sterowanie. Tak czy inaczej jakieś działania poczyniłem sam i jest trochę lepiej, czyszczenie przepływki, ustawienie tps, czyszczenie isc i odkręcenie śruby wolnych obrotów która była skręcona ma maxa.
Tak czy inaczej nie wiem co sprawdzić że chęci się świeci. Ostatnio przyśniło mi się że czujnik temperatury nie działa,

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: śr mar 30, 2016 9:08 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Samodiagnostyka nie działa?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1620 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl