suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

wymiana paska wielorowkowego
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=11377
Strona 1 z 2

Autor:  a.raczkowska [ czw sty 02, 2014 8:13 pm ]
Tytuł:  wymiana paska wielorowkowego

Vitam :)
Czy ktoś posiada schemat wymiany paska wielorowkowego do Vitki 2.0 16V z klimą, rocznik 99 ?

Autor:  zax [ pt sty 03, 2014 5:21 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

Schemat wymiany paska głównego?
To znaczy co? Rysunek z której rolki na którą on przechodzi? :mrgreen:

Autor:  koziołek [ pt sty 03, 2014 8:15 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

Tak jak w każdym aucie. Trzeba poluzować napinacz, wyjąć pasek, założyć nowy i napiąć. :mrgreen:

Autor:  danthe [ sob sty 04, 2014 11:39 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

koziołek pisze:
Tak jak w każdym aucie. Trzeba poluzować napinacz, wyjąć pasek, założyć nowy i napiąć. :mrgreen:


Heh, chyba nie widziałeś paska w 2.0 16v.
Ja mam bez klimy i trzeba sie skoncentrować żeby poprawnie go poprowadzić. Po kilku operacjach już pamiętam, ale pierwszy raz trwał kilka minut dłużej niż demontaż :)

a.raczkowska pisze:
Czy ktoś posiada schemat wymiany paska wielorowkowego do Vitki 2.0 16V z klimą, rocznik 99 ?

Nie trzeba luzować napinacza. Wystarczy go odgiąć na sprężynie za pomocą klucza nasadowego.
Jeśli nie znajdziesz schematu to sobie go narysuj przed zdjęciem paska. Zaoszczędzisz sporo czasu przy zakładaniu :)

Znalazłem taki, to jest od GV wiec sprawdź czy sie w 100% zgadza:
Załącznik:
J20_belt.gif


Obrazek

Autor:  zax [ sob sty 04, 2014 11:50 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

Zastanowiłem się, że może pasek zerwało, a nowy nie pasuje w żaden sposób, bo czasem takie zamienniki są wg katalogów, że nie pasują...

Autor:  koziołek [ ndz sty 05, 2014 5:36 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

To wszystko na jednym pasku? To nie wiedziałem.

Autor:  janinaaa [ pn sty 06, 2014 12:58 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

W V6 są dwa paski, wymieniłem kilka miesięcy temu,
tylko nie wiem czemu, ale jeden piszczy do dzisiaj,
naciągnięty jest właściwie :D

Autor:  a.raczkowska [ pn sty 06, 2014 1:31 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

Dziękuję. Chodziło głównie o zlokalizowanie (nazwanie) rolki, która się nie kręciła. Dziękuję panu Sławkowi za pomoc. Po kupieniu właściwego elementu jego wymiana i zmiana paska na nowy zajęła nie więcej niż 10 min.
To pierwszy samochód przy którym dokonuję napraw sama, dopiero się uczę co jest czym :)
A chodziło o rolkę pośrednią. Kulki w łożysku pozmieniały się w farfocle i pasek strzelił.
Dzięki za odpowiedzi :)

Autor:  a.raczkowska [ pn sty 06, 2014 1:33 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

Dzięki danthe, właśnie o taki rysunek chodziło :) Napinacz poluzowałam, nie było z tym problemu.

danthe pisze:
koziołek pisze:
Tak jak w każdym aucie. Trzeba poluzować napinacz, wyjąć pasek, założyć nowy i napiąć. :mrgreen:


Heh, chyba nie widziałeś paska w 2.0 16v.
Ja mam bez klimy i trzeba sie skoncentrować żeby poprawnie go poprowadzić. Po kilku operacjach już pamiętam, ale pierwszy raz trwał kilka minut dłużej niż demontaż :)

a.raczkowska pisze:
Czy ktoś posiada schemat wymiany paska wielorowkowego do Vitki 2.0 16V z klimą, rocznik 99 ?

Nie trzeba luzować napinacza. Wystarczy go odgiąć na sprężynie za pomocą klucza nasadowego.
Jeśli nie znajdziesz schematu to sobie go narysuj przed zdjęciem paska. Zaoszczędzisz sporo czasu przy zakładaniu :)

Znalazłem taki, to jest od GV wiec sprawdź czy sie w 100% zgadza:
Załącznik:
J20_belt.gif


Obrazek

Autor:  a.raczkowska [ pn sty 06, 2014 1:35 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

koziołek pisze:
To wszystko na jednym pasku? To nie wiedziałem.

koziołek - jest jeszcze drugi pasek - klinowy, który idzie do wentylatora.

Autor:  koziołek [ pn sty 06, 2014 7:50 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

Ale, że koleżanka sama naprawia samochód :!: Brawo, podziwiam. :mrgreen:

Autor:  koziołek [ pn sty 06, 2014 7:52 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

janinaaa pisze:
W V6 są dwa paski, wymieniłem kilka miesięcy temu,
tylko nie wiem czemu, ale jeden piszczy do dzisiaj,
naciągnięty jest właściwie :D


Po 1. co to znaczy właściwie?
Po 2. Trzeba sprawdzić czy wszystkie kółka kręcą się w tej samej płaszczyźnie, tu czasem leży problem.

Autor:  danthe [ pn sty 06, 2014 8:09 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

a.raczkowska pisze:
koziołek pisze:
To wszystko na jednym pasku? To nie wiedziałem.

koziołek - jest jeszcze drugi pasek - klinowy, który idzie do wentylatora.


Gwoli ścisłości to obydwa są klinowe :) A dokładniej wielorowkowe.

Autor:  a.raczkowska [ śr sty 08, 2014 2:43 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

Z tego co zauważyłam jeden - ten który zmieniałam - jest wielorowkowy a drugi taki zwykły klinowy.

danthe pisze:
a.raczkowska pisze:
koziołek pisze:
To wszystko na jednym pasku? To nie wiedziałem.

koziołek - jest jeszcze drugi pasek - klinowy, który idzie do wentylatora.


Gwoli ścisłości to obydwa są klinowe :) A dokładniej wielorowkowe.

Autor:  danthe [ śr sty 08, 2014 3:03 pm ]
Tytuł:  Re: wymiana paska wielorowkowego

a.raczkowska pisze:
Z tego co zauważyłam jeden - ten który zmieniałam - jest wielorowkowy a drugi taki zwykły klinowy.


U mnie jest 3PK500 o ile dobrze pamiętam. Oryginalnie był 3PK485 lub 495.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/