suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Vitara 5d 1,6 16v 1992 -szarpanie naprawie wolnych obrotach
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=1163
Strona 1 z 1

Autor:  Chalski [ pn sie 25, 2008 8:38 am ]
Tytuł:  Vitara 5d 1,6 16v 1992 -szarpanie naprawie wolnych obrotach

Witam.
Mam następujący problem:
Podczas jazdy na benzynie przy prawie wolnych obrotach - np 1-ka i jazda w korku przy lekkim dodaniu gazu i odpuszczeniu silnik spada z obrotów najpierw gładko a następnie jakby samochód chciał stanąc dęba (obroty ok 800 - 900) i powoduje to szarpnięcie.
Regulowałem TPS wg danych z haynesa i jest ciągle tak samo.
W sobote wyjazd do Chorwacji i pewnie będe musiał jeździć na benzynce (na LPG nie ma tego objawu) co to może być bo jest "denerwujące" ?
Pomocy.

Jeszcze jedna sprawa to luzy w układzie napędowym - dośc duży luz na tylnym moście (na oko ok 5 stopni kręcenia wałem) oraz co mnie bardziej martwi luz góra - dół na wejściu wału tylnego w reduktor.
Czy jest możliwość skasowania tego luzu przy reduktorze - domyślam się że to luz na łożysku i jest tam lekko zapocone olejem. Czy nie rozpadnie się przez następne 2 - 3 kkm?

Autor:  Masmo [ pn sie 25, 2008 9:05 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 5d 1,6 16v 1992 -szarpanie naprawie wolnych obrotach

Na takich niskich obrotach po prostu się nie jeździ.... Silnik na gazie jest bardziej elastyczny więc dlatego jakoś znosi takie katowanie. Nie próbuj jechać tak dieslem: wibracje wykręcą wszystkie śruby :wink: :mrgreen: .

Autor:  slaw [ pn sie 25, 2008 10:47 pm ]
Tytuł:  Re: Vitara 5d 1,6 16v 1992 -szarpanie naprawie wolnych obrotach

5 stopni na ataku to raczej norma
luz na wejsciu do reduktora jest tez zawsze i tu awarji by sie raczej nie spodziewał

Autor:  Chalski [ wt sie 26, 2008 8:04 am ]
Tytuł:  Re: Vitara 5d 1,6 16v 1992 -szarpanie naprawie wolnych obrotach

Oki uspokoiliście mnie z tymi luzami - choć troche denerwujące bo most "puka" jak to było w standardzie w autach z fso. Ale dopuki nie wyje nie dotykam.

Co do szarpania - chyba mam sprawce - IAC praktycznie stał i nie bardzo reaguje na podanie 12v więc pewnie będzie do wymiany. Narazie przeczyszczony i uszczelniony bo ktoś wcześniej grzebał z tyłu zaworu przy śrubie na ampul - dziś kawałek jechałem na benzynie - zające sobie poszły mam nadzieje że na stałe.

Mam tylko nadzieje że podczas podruży do Chorwacji autko mnie nie zawiedzie - niby wszystko ok nie grzeje się itd, rozrząd nowy, tylko paski klinowe zostały stare ale jeszcze jako tako wyglądają.
Dzięki za pomoc.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/