suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 12:46 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 11, 2014 1:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 09, 2009 10:42 am
Posty: 142
Lokalizacja: Warka
Możesz dorobić blaszkę i zaślepić całkowicie. niestety komputer musi widzieć EGR , więc można go przykręcić na jakąś śrubkę gdzieś z boku silnika :)

_________________
Obrazek


Na górę
Post: czw wrz 11, 2014 2:11 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Kwadrat pisze:
niestety komputer musi widzieć EGR , więc można go przykręcić na jakąś śrubkę gdzieś z boku silnika :)

Error :)
Wystarczy że widzi przejście na uzwojeniach. Zamiast wieszać cały zawór, wystarczą dwa oporniki (albo parę lutów na płytce komputera).


Na górę
Post: pt wrz 12, 2014 7:53 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 09, 2009 10:42 am
Posty: 142
Lokalizacja: Warka
kostuch pisze:
Kwadrat pisze:
niestety komputer musi widzieć EGR , więc można go przykręcić na jakąś śrubkę gdzieś z boku silnika :)

Error :)
Wystarczy że widzi przejście na uzwojeniach. Zamiast wieszać cały zawór, wystarczą dwa oporniki (albo parę lutów na płytce komputera).


Koleżko :) Wiesz jak u nas jest :) My proste chłopaki :) Gdzie się prąd zaczyna tam się wiedza kończy :)

_________________
Obrazek


Na górę
Post: pt wrz 12, 2014 1:20 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Kostuch to jest taki zboczeniec elektroniczny. Tylko oporniki, lutowanie i uzwojenia. :mrgreen:
I według niego to jest prostsza metoda niż podwieszenie zaworu na śrubce :wink: :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt wrz 12, 2014 1:37 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
NuVo pisze:
Kostuch to jest taki zboczeniec elektroniczny.

Foch :mrgreen:


Na górę
Post: pt wrz 12, 2014 1:40 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
kostuch pisze:
Foch :mrgreen:



Mało tego, okazało się że Kostuch jest typową kobietą :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt wrz 12, 2014 9:24 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
naczytali sie tjunerzy ze zaslepienie daje 2 konie wiecej i wiekszy respekt u tesciowej to zaślepiają, ludzie ja pierdziele to nic nie daje, naklejka z tłokiem na klape robi lepszy efekt ! jak zaslepiasz egr to przeprogramuj kompa zeby nie sterowal zaworem i nie liczyl tego . . . ehh, podobno najlepiej sie zaslepia mosiazne 5 groszowka, tak pisza na forum nissana . . . ..

_________________
EVitara


Na górę
Post: sob wrz 13, 2014 11:37 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Zaślepianie ma sens jeśli są objawy, że zawór szwankuje lub jeśli robisz tuning silnika. Recyrkulacja spalin podnosi temperaturę mieszanki w dolocie, a to ma znaczny wpływ na osiągi przy silnikach benzynowych N/A (sprawdzone na hamowni osobiście, do 10% różnicy, ale muszę zaznaczyć, że do wzrostu temperatury przyczynił się nie tylko EGR). Nie po to się stosuje separację termiczną dolotu od głowicy żeby potem wpuścić tam gorące spaliny.

Praktycznie każdy EGR w nastoletnim silniku niedomaga, a gdy jest niedomknięty to powoduje zamulenie silnika i słabszą reakcję na gaz w dolnym zakresie obrotów.

Niektórzy podnoszą też kwestię, że brak spalin w dolocie to czystszy dolot - wydaje się to logiczne, przy starym silniku gdy spala się troche więcej oleju niż to było przewidziane :) Dodatkowo EGR to ekobubel tak samo jak filtr cząstek stałych i katalizator - w efekcie powodują większe spalanie i większe koszty obsługi samochodu.

ps:
w nissanie chyba 2 zł stosowali :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt lis 14, 2014 11:14 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw lip 11, 2013 5:36 pm
Posty: 16
Czy zaślepiając całkowicie egr w mojej 2,0 v6 musze dokonać regulacji obrotów? bo prawdę mówiąc reakcja zaślepienia jest taka że silnik odpala a za moment gaśnie - tak sie zastanawiam czy to normalna reakcja po zaślepieniu.


Na górę
Post: pn sty 30, 2017 12:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:24 am
Posty: 413
Lokalizacja: Wrocław
Vitka,

Dwa razy zaświeciła się kontrolka "silnik" ; dwa razy diagnosta likwiduje błąd ale "Panie, trzeba wymienić zawór EGR. Koszt - 1700 zł"....

Pytanie 1:
- czy trzeba wymieniać?

Pytanie 2:
- czy używka będzie OK?


PS: Grand Vitara 2.0 benzyna, rocznik 2003

_________________
Suzuki Vitara 1,6 8v, 88' (była...)
Suzuki Grand Vitara 2,0 03' (jest)
Suzuki Vitara 1.0, 18' (jest - ale żony)


Na górę
Post: pn sty 30, 2017 7:08 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
EGR to zło.

wykastrować :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl