suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 6:17 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 18, 2014 3:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 28, 2014 5:25 pm
Posty: 89
Wczoraj tak dumałem nad silnikiem, patrzę... wielka pucha z wężykami... co to kur.a jest :?:
Rozkminiłem przy browarze że to musi EGR, ale w benzynie???
Po jakiego wała?
Ktoś z Was się już tego pozbywał w vitarze benzynie???
Jak miałem TDI to usunąłem, przynajmniej sadza nie zatykała kolektora, a tu w benzynie?

https://partsouq.com/en/catalog/suzuki/ ... B&group=72


Na górę
Post: wt mar 18, 2014 6:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 10, 2010 7:42 pm
Posty: 760
Lokalizacja: Sw michała 52
Silnik: G16A
Model: pickup
Rok prod.: 1997
tak zaślep no chyba że działa to nie ruszaj a jak przestanie to zaślep


Na górę
Post: wt mar 18, 2014 7:54 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Jak działa to nie rusz.
Taki tam pomysł ekooszołomów: silnik spalinowy? Recyrkulować spaliny! :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt mar 18, 2014 9:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 28, 2014 5:25 pm
Posty: 89
Jedyny dylemat to czy to zaślepiać i wywalić, czy zostawić?
Ponieważ planuję zagazować sukę. :oops:


Na górę
Post: czw mar 20, 2014 6:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt cze 18, 2013 4:19 pm
Posty: 35
Też mam dylemat odnośnie pozbycia sie egr pytanie czy to sobie można zaślepić bez żadnego oszukiwania elektronik? Nie będzie błędu albo wzrostu spalania ?


Na górę
Post: pt mar 21, 2014 1:58 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W suzuki elektronika jest specyficzna. Od zawsze mam w planach zaślepienie, ale jakoś nie moge sie zabrać :oops:
W normalnym samochodzie zaślepiony egr może dawać błędy jak się zablokuje. Ale jeśli będzie działał to żadnych błędów po zaślepieniu nie będzie.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt kwie 15, 2014 9:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt cze 18, 2013 4:19 pm
Posty: 35
Zaślepiłem błędów niema jedzie jak by lepiej ale może to taka się wydawać bo coś zostało zrobione więc samopoczucie lepsze :D


Na górę
Post: pn wrz 01, 2014 9:19 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Witam przy naprawianiu głowicy czysciłem przepustnicę,ile tam szdzy to szok! Więc zaslepiłem egr chodzi ładnie ale mocy brak,to może zasługa nieustawionego zapłonu.Ale po przejechaniu 50 km zapala się check i auto jakby lepiej się zbierało.Juz raz kasowałem błedy i dalej to samo.Moje auto to gv 2.0 16v 2003r było po rozwaleniu głowicy wszystko naprawione może te błedy to pozostałosc po naprawie


Na górę
Post: pn wrz 01, 2014 11:04 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kipulo pisze:
Witam przy naprawianiu głowicy czysciłem przepustnicę,ile tam szdzy to szok! Więc zaslepiłem egr chodzi ładnie ale mocy brak,to może zasługa nieustawionego zapłonu.Ale po przejechaniu 50 km zapala się check i auto jakby lepiej się zbierało.Juz raz kasowałem błedy i dalej to samo.Moje auto to gv 2.0 16v 2003r było po rozwaleniu głowicy wszystko naprawione może te błedy to pozostałosc po naprawie

Jeżeli po zapaleniu checka auto jedzie i lepiej, to znaczy że z zasilaniem silnika jest bardzo źle.
Check pewnie zapala się od składu mieszanki i przechodzi w tryb open loop korzystając z fabrycznych map.
Albo masz bardzo za bogato (i przepalasz masę paliwa nieefektywnie) albo bardzo za ubogo (i wypalasz sobie zzawory).
Obejrzyj sygnał z lambdy a najlepiej odczytaj błędy zamist je kasować - tym nie naprawisz sytuacji :mrgreen:


Na górę
Post: pn wrz 01, 2014 11:29 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Wyswietla kod P 400 , nie mogę znalesc rozpiski


Na górę
Post: pn wrz 01, 2014 11:35 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
P400 to błąd EGR

Może zaślepiłeś tak, że zawór się zablokował?
Zawór powinien po zaślepieniu móc się otwierać i zamykać żeby ECU nie zorientował się że coś jest nie tak.

EDIT:
znalazłem dodatkowy opis, że ten błąd może być powodowany problemami w podciśnieniach, niedrożne lub błędnie podłączone przewody podciśnienia.
Dodatkowo jeśli błąd pojawia się po przejechaniu jakiegoś dystansu a nie po odpaleniu to wskazuje na problem poza zaworem EGR - silniczek zaworu EGR jest testowany po przekręceniu kluczyka zazwyczaj, więc jak by to był problem z nim to by zaraz po odpaleniu się check zapalał.

Ja bym zdjął zaślepkę i sprawdził czy problem dalej występuje.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn wrz 01, 2014 2:34 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Wyjełem zaslepkę i zobaczę co się bedzie działo. w vitarce lepszy dostep do tego zaworu ,w gv trzeba miec małe rączki,Dzwoniłem do suzuki to powiedzieli że taki błąd nie wystepuje


Na górę
Post: pn wrz 01, 2014 6:44 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
No i bledów nie ma ,egr musi działac tak jak żołtki zrobili


Na górę
Post: pn wrz 01, 2014 7:53 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kipulo pisze:
No i bledów nie ma ,egr musi działac tak jak żołtki zrobili

Nie musi, ale oszukanie komputera jest nieco trudniejsze.
Komputer testuje EGR sprawdzając czy przy jego otwarciu spada podciśnienie (jak jest map sensor) albo czy zmienia się sygnał z lambdy (jak jest przepływka).
Jak mu sie nie zgadza to pokazuje błąd (którego wg suzuki nie ma :lol: ).

Można sobie wyobrazić układzik, który okłamuje komputer. Ale komu by się chciało coś takiego rzeźbić :roll:
W starszych suzukach komputery nie były takie dociekliwe :P


Na górę
Post: wt wrz 02, 2014 7:14 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
No własnie zrobiłem zaslepki z kręgielitu grubego, taki sam poszedł wczesniej w vitarce,ale tu te podkładki były w miejscach otworów tak jakby powciągane ,zassane to musiało byc mocne bo kręgielit się odkształcił i to z obu stron.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl