suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=11950
Strona 1 z 2

Autor:  B@rtosz [ wt mar 18, 2014 3:48 pm ]
Tytuł:  Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

Wczoraj tak dumałem nad silnikiem, patrzę... wielka pucha z wężykami... co to kur.a jest :?:
Rozkminiłem przy browarze że to musi EGR, ale w benzynie???
Po jakiego wała?
Ktoś z Was się już tego pozbywał w vitarze benzynie???
Jak miałem TDI to usunąłem, przynajmniej sadza nie zatykała kolektora, a tu w benzynie?

https://partsouq.com/en/catalog/suzuki/ ... B&group=72

Autor:  becki06 [ wt mar 18, 2014 6:41 pm ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

tak zaślep no chyba że działa to nie ruszaj a jak przestanie to zaślep

Autor:  zax [ wt mar 18, 2014 7:54 pm ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

Jak działa to nie rusz.
Taki tam pomysł ekooszołomów: silnik spalinowy? Recyrkulować spaliny! :mrgreen:

Autor:  B@rtosz [ wt mar 18, 2014 9:45 pm ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

Jedyny dylemat to czy to zaślepiać i wywalić, czy zostawić?
Ponieważ planuję zagazować sukę. :oops:

Autor:  Michu_POZ [ czw mar 20, 2014 6:39 pm ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

Też mam dylemat odnośnie pozbycia sie egr pytanie czy to sobie można zaślepić bez żadnego oszukiwania elektronik? Nie będzie błędu albo wzrostu spalania ?

Autor:  danthe [ pt mar 21, 2014 1:58 pm ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

W suzuki elektronika jest specyficzna. Od zawsze mam w planach zaślepienie, ale jakoś nie moge sie zabrać :oops:
W normalnym samochodzie zaślepiony egr może dawać błędy jak się zablokuje. Ale jeśli będzie działał to żadnych błędów po zaślepieniu nie będzie.

Autor:  Michu_POZ [ wt kwie 15, 2014 9:49 pm ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

Zaślepiłem błędów niema jedzie jak by lepiej ale może to taka się wydawać bo coś zostało zrobione więc samopoczucie lepsze :D

Autor:  kipulo [ pn wrz 01, 2014 9:19 am ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

Witam przy naprawianiu głowicy czysciłem przepustnicę,ile tam szdzy to szok! Więc zaslepiłem egr chodzi ładnie ale mocy brak,to może zasługa nieustawionego zapłonu.Ale po przejechaniu 50 km zapala się check i auto jakby lepiej się zbierało.Juz raz kasowałem błedy i dalej to samo.Moje auto to gv 2.0 16v 2003r było po rozwaleniu głowicy wszystko naprawione może te błedy to pozostałosc po naprawie

Autor:  kostuch [ pn wrz 01, 2014 11:04 am ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

kipulo pisze:
Witam przy naprawianiu głowicy czysciłem przepustnicę,ile tam szdzy to szok! Więc zaslepiłem egr chodzi ładnie ale mocy brak,to może zasługa nieustawionego zapłonu.Ale po przejechaniu 50 km zapala się check i auto jakby lepiej się zbierało.Juz raz kasowałem błedy i dalej to samo.Moje auto to gv 2.0 16v 2003r było po rozwaleniu głowicy wszystko naprawione może te błedy to pozostałosc po naprawie

Jeżeli po zapaleniu checka auto jedzie i lepiej, to znaczy że z zasilaniem silnika jest bardzo źle.
Check pewnie zapala się od składu mieszanki i przechodzi w tryb open loop korzystając z fabrycznych map.
Albo masz bardzo za bogato (i przepalasz masę paliwa nieefektywnie) albo bardzo za ubogo (i wypalasz sobie zzawory).
Obejrzyj sygnał z lambdy a najlepiej odczytaj błędy zamist je kasować - tym nie naprawisz sytuacji :mrgreen:

Autor:  kipulo [ pn wrz 01, 2014 11:29 am ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

Wyswietla kod P 400 , nie mogę znalesc rozpiski

Autor:  danthe [ pn wrz 01, 2014 11:35 am ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

P400 to błąd EGR

Może zaślepiłeś tak, że zawór się zablokował?
Zawór powinien po zaślepieniu móc się otwierać i zamykać żeby ECU nie zorientował się że coś jest nie tak.

EDIT:
znalazłem dodatkowy opis, że ten błąd może być powodowany problemami w podciśnieniach, niedrożne lub błędnie podłączone przewody podciśnienia.
Dodatkowo jeśli błąd pojawia się po przejechaniu jakiegoś dystansu a nie po odpaleniu to wskazuje na problem poza zaworem EGR - silniczek zaworu EGR jest testowany po przekręceniu kluczyka zazwyczaj, więc jak by to był problem z nim to by zaraz po odpaleniu się check zapalał.

Ja bym zdjął zaślepkę i sprawdził czy problem dalej występuje.

Autor:  kipulo [ pn wrz 01, 2014 2:34 pm ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

Wyjełem zaslepkę i zobaczę co się bedzie działo. w vitarce lepszy dostep do tego zaworu ,w gv trzeba miec małe rączki,Dzwoniłem do suzuki to powiedzieli że taki błąd nie wystepuje

Autor:  kipulo [ pn wrz 01, 2014 6:44 pm ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

No i bledów nie ma ,egr musi działac tak jak żołtki zrobili

Autor:  kostuch [ pn wrz 01, 2014 7:53 pm ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

kipulo pisze:
No i bledów nie ma ,egr musi działac tak jak żołtki zrobili

Nie musi, ale oszukanie komputera jest nieco trudniejsze.
Komputer testuje EGR sprawdzając czy przy jego otwarciu spada podciśnienie (jak jest map sensor) albo czy zmienia się sygnał z lambdy (jak jest przepływka).
Jak mu sie nie zgadza to pokazuje błąd (którego wg suzuki nie ma :lol: ).

Można sobie wyobrazić układzik, który okłamuje komputer. Ale komu by się chciało coś takiego rzeźbić :roll:
W starszych suzukach komputery nie były takie dociekliwe :P

Autor:  kipulo [ wt wrz 02, 2014 7:14 am ]
Tytuł:  Re: Zawór EGR benzyna silnik 2.0 16V J20A

No własnie zrobiłem zaslepki z kręgielitu grubego, taki sam poszedł wczesniej w vitarce,ale tu te podkładki były w miejscach otworów tak jakby powciągane ,zassane to musiało byc mocne bo kręgielit się odkształcił i to z obu stron.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/