suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 5:31 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 27, 2016 4:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Pytanie do użytkowników 2.0 V6
Zależnie od biegu i obrotów (albo bardzo wysokie albo nieco poniżej 2000), czasem delikatnie słychać dźwięk łudząco przypominający zapieprzanie łańcucha.
Wiem, że stare auta miały to do siebie, że silnik jednak słychać, ale czy akurat ten dźwięk jest zupełnie naturalny dla tego modelu?

Zaznaczam, że rozrząd niedawno zmieniany w komplecie. Poprzedni mimo że chodził, był już rozciągnięty.

P.S
Na starym rozrządzie, filtrach itp. brał 10-12l benzy, 11-14l gazu zależnie od typu jazdy. Teraz poniżej 12l benzy nie schodzi i 14l gazu nawet na trasie. Pomysły?

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: czw paź 27, 2016 7:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
No to czeka cię rwanie przodu i ponowne oględziny łańcuchów.
Sam wymieniałeś czy mechanik?

Moim skromnym zdaniem w tych silnikach 2.0 V6 nie wymienia się rozrządu, jeździ się do końca i wymienia się cały silnik co świeżo z za Odry na lawecie przyjechał. :mrgreen:


Na górę
Post: czw paź 27, 2016 8:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Mechanik i podobno nie byle jaki, ale dmucham na zimne bo zwykle to czynnik ludzki jest przyczyną błędów.. no i szukam co jest grane bo może jednak złośliwość rzeczy martwych.

Stary łańcuch był rozciągnięty, zębatki wytarte.. a dobrze się stało bo wewnątrz okazało się, że przez "drobnostkę" silnik mógł się rozlecieć w każdej chwili.
Moja sztuka z Danii, następnie użytkowana przez polskiego Alvaro i w końcu u mnie.

To jak w końcu z tym dźwiękiem? Słyszysz choć trochę czasem z kabiny, głuchawy dźwięk sunącego łańcucha w głębi stali spod maski ?

Co do spalania, będę sprawdzał kąt wyprzedzenia zapłonu.. a nóż, widelec.

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: pt paź 28, 2016 9:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 21, 2011 6:10 pm
Posty: 343
Lokalizacja: Mielec
Wymień rolke od wspomagania

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v 91r cabrio
Escape Evo 12000 Sprzedane;)
Silverstony 117 sport 31
------------------------------------
Suzuki Vitara 2.0 v6 95r
Lift +4' Radzikone, Body lift +2'
reszta w trakcie motania;)


Na górę
Post: sob paź 29, 2016 1:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Adek, daj znać czy pisałeś to na poważnie i dlaczego jeśli tak. Jestem w stanie już we wszystko uwierzyć :shock:

Aktualizacja:
Dźwięki na 3 biegu od niskich obrotów do 2400, i przy 2900,
Na 4ce, od niskich do 2200 i przy 2800-2900.
Na 5tce głównie powyżej 3200.
Najbardziej słychać jak jest gaz w podłodze i głównie ma pod górę.

Może bardziej obrazowy dźwięk będzie, jeśli opiszę to jakoby śrubka drgała w grubościennym metalowym naczyniu lub jak poprzednio, charkot łańcucha.. a co to jest naprawdę to nie wiem.

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: wt lis 01, 2016 7:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 21, 2011 6:10 pm
Posty: 343
Lokalizacja: Mielec
Spróbuj odkręcić rolke do naciągania paska wspomagania i sie przejedz u mnie rolka takie dziwne dźwięki wydaje

_________________
Suzuki Vitara 1.6 8v 91r cabrio
Escape Evo 12000 Sprzedane;)
Silverstony 117 sport 31
------------------------------------
Suzuki Vitara 2.0 v6 95r
Lift +4' Radzikone, Body lift +2'
reszta w trakcie motania;)


Na górę
Post: pt gru 16, 2016 7:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Adek21 pisze:
Spróbuj odkręcić rolke do naciągania paska wspomagania i sie przejedz u mnie rolka takie dziwne dźwięki wydaje

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Ostatnio zmieniony ndz gru 18, 2016 2:26 am przez Leaf, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: ndz gru 18, 2016 2:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Okazało się że to skrzynia. Dźwięk leci z gałki zmiany biegów i tak skrycie się rozchodził, że zanim dotarł do ucha, odbijał się od połowy kokpitu.
Niestety doszedł nowy bardziej nieznośny dźwięk i już wyraźnie słyszalny, po wejściu na 5 bieg, jakby drążek zmiany biegów drgał brzegiem o stalową kopułkę.
W momencie chwycenia za badyla, dźwięk ustaje.
Czy wejście drążka do skrzyni jest wyłożone jakąś wymienną gumą?
Czy to raczej sprawa trybów albo wnętrza?

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: wt gru 27, 2016 11:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt gru 06, 2016 2:55 pm
Posty: 48
Silnik: 2.0 V6 -> 2.5 V6
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1995
Podkleje się z pytaniem czy żeby dobrać się do rozrządu trzeba targać silnik? Bo mam podejrzenie, że mechanik coś mnie robi w balona, zaczeło się od hałasu z okolicy między pierwszym a drugim cylindrem na głowicy od strony pasażera. I na razie nie mam informacji co to a dziś usłyszałem że trzeba silnik wyciągać. Z góry dzięki za pomoc.


Na górę
Post: wt gru 27, 2016 11:48 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Nie trzeba, wystarczy zdemontować chłodnicę i przeszkadzający osprzęt silnika.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw gru 29, 2016 12:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt mar 06, 2012 2:45 pm
Posty: 236
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: 1.6 16v 2.0 v6 2,7v6
Model: 2x long
Rok prod.: 1997
wytargać chłodnice ściągnąć paski i odkręcić chyba 27/28 Śrubek od dekla i masz rozrząd na zewnątrz :)) ale najlepiej ściągnąć od razu dekle zaworowe i dać nową uszczelkę a zeby to zrobić to trzeba targać cały dolot także w 2 godziny tego nie zrobisz ;/

_________________
2,7 v6 XL7 BFG 235/70/16 at ko2 +2"
Było
2.0V6 Long BFG 265/75/16 AT ko2 4"body 2" stal most lsd
samurai 1,3 zmota 235/75/15
Bordowa 1,6 16v 4" +2" stal most + LSD szumeks 265/75/15


Na górę
Post: czw sty 05, 2017 2:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt gru 06, 2016 2:55 pm
Posty: 48
Silnik: 2.0 V6 -> 2.5 V6
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1995
No to się wszystko wyjaśniło:
1) obudowa dekla spawana
2) Lewy ślizg wyrwany i ponownie skręcony na jakiejś śrubie z 5cioma podkładkami - znowy wyrwany i rozwalone gniazdo mocowania ślizgu
3) W oleju opiłki amelinium
4) Lewa głowica częściowo sucha

Decyzja mechaników najtaniej wymiana silnika, opcja b wyrwanie silnika zaspawanie gniazda ślizgu ponowne nawiercenie ale z racji syfu w oleju + suchej głowicy - gwarancja do bramy :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl