suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 12:01 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 04, 2015 9:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
ostatnio zamotaliśmy z kolegą gaźnik poloneza do samuraja 1,3. Na kolektor vitary 1,6 pasuje prawie idealnie

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pn kwie 06, 2015 10:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 3:47 pm
Posty: 264
Lokalizacja: Stawiski, woj.podlaskie
Podsumowanie po pierwszych testach :

Całkowicie zmieniła się charakterystyka pracy silnika.Vitara o 0 do 3800 rpm. idzie jak burza, na pierwszym biegu pali gumę :mrgreen: .Na trawersach, zjazdach i podjazdach nie zanotowałem żadnego spadku obrotów lub odcięcia paliwa.( wynika to z budowy komory pływakowej SU HIF 44 ). Silnik w porównaniu do poprzedniego oryginalnego gaźnika pracuje równiej,bez falowania obrotów i to co jest najważniejsze wkręca się od dołu bez żadnych problemów.Obrotomierz pokazuje 7500 rpm.Na reduktorze jazda Vitarą to bajka.
Prędkość max. jaką jechałem to 120 km/h dalej się boję bo hamownia do bani.
Spalanie testuję poprzedni gazior to było min. 15l/100km.
Filtr powietrza zastosowałem od Vitary na wtrysku- potem będzie snorkel
Moja opinia co do gaźnika SU HIF 44 ( lub inaczej zwanego HIF 6) to w 100% warto.
W razie pytań służę pomocą.( dobór igły,dyszy, sprężyny, budowy mocowania do kolektora,regulacji mieszanki itd.)
I jeszcze o kosztach :
gaźnik można wyrwać z max. 200 pln. ( na Ebay chodzą po 1200 pln :shock: ) polecam forum mini morisa i tam szukać.
Ja kupiłem 2 szt. za 250 ( jeden dawca) oraz 1 szt. za 200 zł.Pozostałe rzeczy ( iglica, spręzyna i dysza) 150 zł.
Pracy przy przeróbce kolektora oraz zmotaniu podstawy gaznika nie wycenie bo to pasja i nie da się przeliczyć.Ten sam gaznik wrzuciliśmy do samuraja i również robi robotę.

Wersja finalna wygląda tak :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2015 12:04 pm przez sebek73, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn kwie 06, 2015 11:11 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Chciałbym z ciekawości zobaczyć rozkład krzywej momentu obrotowego przed i po.

ps:
dzięki rurze dolotowej ze specjalnego materiału widać na filmikach, że masz zmienną geometrię dolotu w zależności od obciążenia :wink:

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn kwie 06, 2015 2:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 3:47 pm
Posty: 264
Lokalizacja: Stawiski, woj.podlaskie
Danthe, aż taki mądry to ja nie jestem i piszę o subiektywnym odczuciu po wymianie gaźnika.
Sam bym chciał zobaczyć zmianę na wykresie.W tych gaznikach parametry zmienia się iglicą.Mam linka do strony z analizą i jak to rozumiesz to podziel się wiedzą
http://www.mintylamb.co.uk/suneedle/


Na górę
Post: pn kwie 06, 2015 3:29 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Źle mnie zrozumiałeś. Doceniam to co zrobiłeś - dla mnie gaźnik to czarna magia.
Miałem na myśli krzywą momentu którą można otrzymać poprzez pomiar na hamowni. Z czystej ciekawości chciałbym ją porównać do 1.6 16v na wtrysku na przykład. To jest najbardziej obiektywny sposób na porównanie osiągów przed i po modyfikacji.

Czy gaźniki też można stroić z pomiarem AFR sondą szerokopasmową?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn kwie 06, 2015 4:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 3:47 pm
Posty: 264
Lokalizacja: Stawiski, woj.podlaskie
Nie mam pojęcia, te gaźniki mają bardzo prostą 20 letnią konstrukcję.Testy zrobię na 1/4 mili. z kolegą, który ma 16v. przy najbliższej okazji :D.
Strojenie tego gaźnika odbywa się na słuch.


Na górę
Post: pn kwie 06, 2015 6:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
gutek.a4 pisze:
ostatnio zamotaliśmy z kolegą gaźnik poloneza do samuraja 1,3. Na kolektor vitary 1,6 pasuje prawie idealnie


Masz jakieś foty zamontowanego gaziora ? Rozstaw śrub na szerokość pasi ale na długość trzeba troszkę zmniejszyć.


Na górę
Post: pn kwie 06, 2015 9:08 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
sebek73 pisze:
Moja opinia co do gaźnika SU HIF 44 ( lub inaczej zwanego HIF 6) to w 100% warto.
W razie pytań służę pomocą.( dobór igły,dyszy, sprężyny, budowy mocowania do kolektora,regulacji mieszanki itd.)
I jeszcze o kosztach :
gaźnik można wyrwać z max. 200 pln. ( na Ebay chodzą po 1200 pln :shock: ) polecam forum mini morisa i tam szukać.

Ciekawe...
Od miesiąca leży mi podobny (lub taki sam) gaźnik od miniaka na stole.
Przeznaczenie - lj80.

Ponieważ lepiej ogarniam wtrysk niż gaźniki, to podchodzę trochę jak do jeża :)
Powiedz sebek jakim olejem go zalewałeś? Podobno gęstość oleum ma wpływ na charakterystykę.


Na górę
Post: pn kwie 06, 2015 9:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Jak możesz ( może być pw jeśli to jakaś tajemnica ) to napisz i daj jakieś foto jak w Samurajku się sprawuje?

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: wt kwie 07, 2015 5:39 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 3:47 pm
Posty: 264
Lokalizacja: Stawiski, woj.podlaskie
Zdjęcia z Samuraja wrzucę najwcześniej w niedzielę ( autko stoi w Ełku).
Montaż jest analogiczny a nawet prostszy bo kolektor od Vitary jest grubszy i posiada dodatkowy kanał wodny, który trzeba zagospodarować.
Autko zdecydowanie lepiej jeździ i się zbiera.Pierwszy był gaźnik od Poniaka potem Weber 32/36 ( rewelka na prostej ale na trawersach odcina co go dyskwalifikuje)
Samuraj z gaźnikiem SU HIF 44 testowany był na ostatniej Ełkstremalnej Rajzie( rajd w okolicach Ełku) i było spoko.
Olej do amortyzatora gaznika powinien być 20W50 ( bardzo rzadki?) testowaliśmy silnikowe i się nie sprawdzają ( za gęste)
, wybór padł na rzepakowy i to nie jest żart. :mrgreen: . Działa bez problemu ale i tak poszukam zalecanego.
To ten samuraj :
Obrazek

Widać go na filmie ( na samym początku)
https://youtu.be/TWF55FxVy30


Na górę
Post: wt kwie 07, 2015 8:22 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Podziękował :)

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: wt kwie 07, 2015 9:46 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw sty 08, 2015 7:57 am
Posty: 9
Testy zrobię na 1/4 mili. z kolegą, który ma 16v. przy najbliższej okazji - To ja mierzę czas :mrgreen:


Na górę
Post: wt kwie 07, 2015 11:53 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 3:47 pm
Posty: 264
Lokalizacja: Stawiski, woj.podlaskie
PiT przy najbliższej okazji.


Na górę
Post: wt kwie 07, 2015 2:30 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
sebek73 pisze:
Olej do amortyzatora gaznika powinien być 20W50 ( bardzo rzadki?) testowaliśmy silnikowe i się nie sprawdzają ( za gęste)
, wybór padł na rzepakowy i to nie jest żart. :mrgreen: . Działa bez problemu ale i tak poszukam zalecanego.

A nie myślałeś o atf?
Bardziej stabilny temperaturowo od kujawskiego :mrgreen:


Na górę
Post: wt kwie 07, 2015 6:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 06, 2014 3:47 pm
Posty: 264
Lokalizacja: Stawiski, woj.podlaskie
I tu Cię zaskoczę, mamy doświadczonego leśnika w zespole i na podstawie Jego wiedzy to olej rzepakowy jest powszechnie stosowany przez pilarzy w lasach do smarowania prowadnic bo jako nieliczny zachowuje płynność w skrajnie niskich temperaturach i sprawdza się lepiej niż oleje dedykowane.
Zastosowanie oleju w tym gaźniku służy tylko amortyzacji tłoka i chyba ważniejsza jest gęstość a nie lepkość.Próbowałem zgłębić oznaczenie 20w50 ale dałem sobie spokój bo to oznaczenie lepkości i zachowanie tego parametru w określonych temp.o tym oznaczeniu są oleje syntetyczne oraz mineralne.
Myśleliśmy o zastosowaniu oleju hydraulicznego oraz przetesujemy olej do skrzyń automatycznych.(dzięki za podpowiedzi).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl