suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=13260
Strona 1 z 2

Autor:  ins666 [ czw lis 20, 2014 10:20 am ]
Tytuł:  Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

Witam,
Czytałem kilka tematów z takim problemem, ale nie znalazłem dalej przyczyny usterki..
Mam problem z obrotami silnika. Rano gdy odpalę samochód na PB obroty skaczą do 2,5 tyś. Przez kilka sec silnik pracuje równo. Po upływie kilku sec zaczyna falować obrotami od 1 tys do 2,3 tys. Wygląda to tak jakby ktoś siedział w samochodzie i cyklicznie przyciskał i puszczał pedał gazu. Gdy się rozgrzeje obroty się wyrównują. Natomiast gdy odpalę zimny silnik na PB i od razu przełączę na LPG silnik dalej ma wysokie obroty (2,5 tys), ale chodzi cały czas równo i nie faluje obrotami. Obroty powoli spadają. Problem też jest na ciepłym silniku. Gdy przejadę ok 30 km i dojadę do świateł obroty nadal oscylują w okolicy 2 tyś. Dopiero gdy pogazuję gazem to powili spadną do 1,5. Dzieje się tak na LPG jak i na PB. Zdarza się tak że czasem zejdą do 1,1 tys gdy ciepły, ale to długo musi stać zapalony. Wygląda to tak jakby przy przejechaniu tych 30 km silnik się ochładzał do tego stopnia , że gdy pracuje na wolnych to chodzi cały czas na ssaniu.
Sprawdzałem dolot powietrza. "Fukałem" starterem za filtrem powietrza wszystkie łączenia oraz okolice korpusu monowtrysku oraz jego łączeń. Obroty nie zwiększają się, więc wychodzi, że wszystko szczelne.
Wymieniony termostat na nowy 82st.
W oględzinach okazało się, że walnięta sonda lambda. Wymieniona na nową i zrobiony twardy reset kompa. Nie pomogło. Jedynie na ciepłym silniku przestało dławić silnik i stał się jakby żwawszy na PB.
Ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu na ok 9 stopni.
Ustawiony TPS na szczelinomierz.
Brak błędów przy samo diagnozie. Pokazało 12.
Nowy filtr powietrza, świece, przewody, palec rozdzielacza i kopułka.
Samochodem robię dużo km (ok 100 dziennie) W 90% to trasa ale też jest parę górek dość stromych. Spalanie ok 11-12l LPG (brak liftu - jeszcze :P opony szosowe 205/75) więc w miarę OK. Chodź było lepiej. Paliła max 10 l na trasie przed remontem. (zrobiona głowica i nowe pierścienie)


Pomóżcie Panowie gdzie dalej szukać problemu z obrotami. Pozdrawiam :)

Autor:  marcin_tdi [ czw lis 20, 2014 11:09 am ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

jak sie ustawia tps na szczelinomierz ? slawek mowil ze bardzo latwo go zle zalozyc i u mnie tak bylo bo tez byly problemy z obrotami

Autor:  kostuch [ czw lis 20, 2014 12:02 pm ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

Na szczelinomierz to się ustawia podciśnieniowy otwieracz przepustnicy.
Sprawdziłbym zaworek wolnych obrotów - może się zacina.

Autor:  ins666 [ czw lis 20, 2014 12:02 pm ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

ustawiałem go wg tej instrukcji http://suzuki.info.pl/obrazek.php?f=fil ... any/07.jpg
Wcześniej zostawiłem sobie znaki jak wcześniej ustawiony był TPS. Okazało się ze był ustawiony dobrze.

Udało Ci się zaradzić problem z obrotami?

Edit: (chyba napisaliśmy równocześnie)
Oczywiście chodziło mi o podciśnieniowy otwieracz przepustnicy.
Proszę powiedz mi jak zdiagnozować usterkę zaworka wolnych obrotów i gdzie się znajduje?
Czy odkręcić go i przeczyścić?

Autor:  szweraf [ czw lis 20, 2014 7:58 pm ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

Zawór biegu jałowego tzw. ISC :wink: Zdemontuj, przeczyść.
http://suzuki.info.pl/obrazek.php?f=fil ... any/04.jpg

Autor:  biernik [ czw lis 20, 2014 8:11 pm ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

Dolacze sie do tematu, mam ten sam objaw od kupna samochodu, i zawsze mialem luzny wezyk, nie wiedzialem od czego, teraz widze. Ze ja nie mam w ogole egrai yego zaworu chyba i co mam zrobic ;(?

Autor:  tomek.we [ czw lis 20, 2014 8:17 pm ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

szweraf pisze:
Zawór biegu jałowego tzw. ISC :wink: Zdemontuj, przeczyść.
http://suzuki.info.pl/obrazek.php?f=fil ... any/04.jpg
]

I sprawdź jego uszczelkę, u mnie była zmęczona i miałem podobne objawy. Powinny być 3 osobne dziurki, a nie jedna duża.

Autor:  ins666 [ ndz lis 23, 2014 10:38 am ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

Witam. Odkręciłem zaworek ISC. Jest podłączony dwoma przewodami z tą samą kostką do której podłączony jest TPS.
Po odkręceniu przeczyściłem go preparatem do czyszczenia gaźników. Udrożniłem 3 otwory. W opisie czytam, że w środku powinien być tłoczek, który bez problemu powinien dać się wcisnąć cienkim wkrętakiem. U mnie albo nie ma tego tłoczka albo jest maksymalnie cały czas w pozycji tylnej wciśniętej. Zapaliłem silnik myśląc że może po rozgrzaniu tłoczek się wysunie - nie wysunął się. Wkładając wkrętak czuć jedynie jakby pulsowanie. Natomiast gdy na zapalonym silniku zatkałem palcem środkowym otwór w korpusie przepustnicy obroty wyrównały się i spadły do 1,2 tyś. Przy odkręconym zaworku i nie zatkanym otworze silnik faluje. Dodatkowo słychać zasysanie powietrza.
Gumowa uszczelka pod zaworem jest w miarę ok. Szału nie ma ale są 3 otworki, a nie jeden duży. Czytałem że zawór opływa płyn chłodzący. Po odkręceniu ani kropla płynu się nie wylała.

Czy to, że tłoczek maksymalnie cofnięty i nie wysuwa się jest normalne (wkrętak wchodzi do środkowej dziurki z 0,5 cm w głąb)? Po czyszczeniu elektrozawora i założeniu brak poprawy.

Autor:  Robbert89 [ pn lis 24, 2014 5:49 pm ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

Mam pytanie co do tej uszczelki. Po odkręceniu dekielka na 3 śruby wyjąłem taką uszczelkę:

Nieudolny rysunek:
Obrazek

Była pęknięta, więc wyciąłem nową, wzorując się na oryginalnej. To ona powinna mieć 3 otworki????

Autor:  geochriss [ pn lis 24, 2014 6:04 pm ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

Robbert89 pisze:
Mam pytanie co do tej uszczelki. Po odkręceniu dekielka na 3 śruby wyjąłem taką uszczelkę:

Nieudolny rysunek:
Obrazek

Była pęknięta, więc wyciąłem nową, wzorując się na oryginalnej. To ona powinna mieć 3 otworki????


uszczelki:
http://www.fixkick.com/fresh-air/Slide_ ... ge_19.html

a tu reszta o wtrysku i rozwiązanie problemów z nim związanych
http://www.fixkick.com/IDLE-AIR/idle-index-home.html

Autor:  tomek.we [ pn lis 24, 2014 8:30 pm ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

U mnie była inna, prostokąt i trzy dziurki fi 4 obok siebie.

Autor:  ins666 [ wt lis 25, 2014 7:01 am ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

Robbert89 pisze:
Mam pytanie co do tej uszczelki. Po odkręceniu dekielka na 3 śruby wyjąłem taką uszczelkę:

Nieudolny rysunek:
Obrazek

Była pęknięta, więc wyciąłem nową, wzorując się na oryginalnej. To ona powinna mieć 3 otworki????


Ta uszczelka jest z zaworka IAC u mnie też taka jest. Natomiast uszczelka przy ISC jest gumowa w kształcie prostokątna z trzeba otworami obok siebie w linii prostej.

Autor:  Robbert89 [ wt lis 25, 2014 5:44 pm ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

Była pod dekielkiem który znajduje się na przepustnicy. Wg tego rysunku http://suzuki.info.pl/obrazek.php?f=fil ... any/04.jpg to zaworek ISC (na rysunku b) gdzie zatem szukać tej z trzema otworkami?

Autor:  ins666 [ wt lis 25, 2014 7:31 pm ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

Robbert89 pisze:
Była pod dekielkiem który znajduje się na przepustnicy. Wg tego rysunku http://suzuki.info.pl/obrazek.php?f=fil ... any/04.jpg to zaworek ISC (na rysunku b) gdzie zatem szukać tej z trzema otworkami?


Tu masz obrazek znaleziony u wujka google z jakiegoś zagranicznego forum. :)

Dziś zauważyłem, że gdy stoję na postoju i zgaszę światła to obroty po kilkudziesięciu sec spadną do 1 tys. Natomiast gdy jadę z zapalonymi czy zgaszonymi światłami to na "luzie" i na sprzęgle obroty nie spadną poniżej 2 tys. Na weekendzie znów zabiorę się za tego ISC. Może go jakoś rozruszam :)

Autor:  Robbert89 [ wt lis 25, 2014 8:14 pm ]
Tytuł:  Re: Wysokie obroty na zimnym i ciepłym silniku.

Już wszystko jasne. Dzięki wielki za obrazek :) Jeszcze jedno pytanie, czy skoro ISC ma gumową uszczelkę to da się jakoś dorobić nową? Np. dociąć z kryngielitu? Chodzi mi głównie o jej grubość. Wolę wiedzieć, zanim to rozkręcę :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/