suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=1329
Strona 1 z 2

Autor:  Chalski [ pn paź 27, 2008 11:32 am ]
Tytuł:  1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

Witam, jak w temacie.
Odkąd rano robi się zimno mam pewne problemy z moim złomowiskiem.
Odpala z dotyku ale podczas ruszania i jazdy na jeszcze znimnym silniku są problemy.
Lekko naciskam gaz a samochód się muli, pomaga albo depnięcie prawie w podłoge albo poczekanie ok 3-5 sek, wtedy załapuje i odjeźdrza. Jak się rozgrzeje wszystko przechodzi jak ręką odjął z tym że wkręcanie od wolnych obrotów do powiedzmy 2-2,5 krpm nie jest idealnie płynne - naciskam gaz i też przez ułamek sekundy nie ma reakcji po czym silnik z szarpnięciem wchodzi na wyższe obroty. Podobnie czasami podczas dotaczania się na skrzyrzowanie na biegu z małymi obrotami też gwałtownie spadają obroty i jest szarpnięcie (zając), dalej na wolnych iobrotach ok 800 moge jechać po płaskim nawet na 2 biegu i nie szarpie.
Na gazie (instalka 1 gen) nie ma tych problemów.
Pytanie co to do cholery może być? - zapłon ustwiony na ok 8 stopni (dziś jeszcze będe sprawdzał i zrobie diagnostyke zworką), świece nowe, przewody na oko i na miernik ok (3,8 - 4,8 kOhm w zalezności od długości), kopółka i palec wczoraj oczyszczone - nie popękane bez śladów przebić.
Jakiś czas temu regulowany czujnik położenia przepustnicy - wg wskazań w Haynesie, rozbierana i myta/przedmuchiwana przepustnica.
Jedno co mnie niepokoi to silnik krokowy - wyjmowałem go i czyściłem ale bardzo słabo reagował na podawanie 12V na styki - nie klepał (zamykając się/otwierając się).

Powiedzcie Panowie i Panie co to może być - może ktoś już spotkał się z taką usterką/dolegliwościami i wie czym można to wyeliminować??

Autor:  slaw [ pn paź 27, 2008 1:44 pm ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

do jazdy na gazie zawsze ustawiałem zapłon na 10 stopni

Autor:  Pavel [ pn paź 27, 2008 3:11 pm ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

Chalski pisze:
...Na gazie (instalka 1 gen) nie ma tych problemów...

A co zrobiłeś z sondą lambda?

Komputer sterujący wtryskiem benzyny podczas normalnej pracy zapamiętuje średnią korektę paliwa zmierzoną sondą lambda.
Prymitywna instalacja LPG I gen. produkuje przypadkowy skład mieszanki i komputer benzynowy może wprowadzić błędną korektę paliwową. Korekta ta jest używana gdy nie działa sonda lambda, czyli na zimno i przy przyśpieszaniu.

Autor:  Chalski [ pn paź 27, 2008 5:18 pm ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

Tzn instalacja jest niby 2 gen ale na jakichś chyba dziadowskich komponentach - m in pusty w środku silnik krokowy, plus jakiś emulator sondy i sterownik od wtryskiwaczy.
Mogę podać co i jak ale na lpg jest ok i mam wrażenie że LPG nie miesza w tym.

Autor:  Chalski [ pn paź 27, 2008 5:20 pm ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

slaw pisze:
do jazdy na gazie zawsze ustawiałem zapłon na 10 stopni


Nie za wcześnie - nic się nie działo z silnikiem?
I ile tak na prawde powinno być ustawione - w Haynesie mówią że 8 a gdzieś indziej wyczytałem że 6?

No i test "zworkowy" wykonany.
Wynik troche dziwny po założeniu zworki i przekręcaniu stacyjki jest:
2-2 ale tylko raz i przechodzi w 1-2 czyli bez błędów
2-2 to ustawienie TPS (sprawdze jutro) oraz ECM connector - co to jest? Wtyczka wchodząca do komputera?? Czy jakieś złącze gdzieś po drodze?

Autor:  slaw [ pn paź 27, 2008 10:04 pm ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

zapłon ustawiasz na 8 stopni my na gazie w 8v ustawiamy na 10 bo gaz sie wolniej spala
ja stosuje to od lat i jest ok

Autor:  Chalski [ pn paź 27, 2008 11:03 pm ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

Czyli jak? Mam nie ruszać i ew sprawdzić czy zapłon jest na 8 stopni czy może zmienić na te 10?
Też mam gaz.

Autor:  Pavel [ wt paź 28, 2008 8:30 am ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

Silniki 1.6 8V mają wyprzedzenie zapłonu 8'
W silniku 16V ustawia się zapłon na 5', ale po włozeniu zworki w gniazdko diagnostyczne! W inne piny, niz do odczytywania błędów.
LPG ma ~105 oktanów, więc zapłon powinien być przyśpieszony o 2-3 stopnie od wartości fabrycznych.

Chalski, pojeździj dzień na benzynie i następnego poranka będziesz wiedział, czy problemy wynikają z instalacji gazowej.

Autor:  Chalski [ wt paź 28, 2008 9:08 am ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

Domyślam się że chodzi o gniazdo diagnostyczne do odczytu błędów - wtedy łączy się piny 2-3
__=__
1___2
3___4
------
Obrazowo kostka pod maską - od góry zaczep - zatrzask.
Które piny zwierać do ustawiania zapłonu - wiem że powinno się "odłaczyć" elektroniczną regulacje kąta wyprzedzenia i jednocześnie układy podciśnieniowe (w Corolli jest taka sama procedura) ale nie wiem które piny w Vitarze się zwiera.

Co do jazdy na noPb - jeżdrze od czasu do czasu i jak pisałem na zimnym ma muła jak dziś popatrzyłem na obrotomierz to tak od ok 1000 do ok 2500, potem ciągnie jak wariat. Po rozgrzaniu silnika muł mija tylko przy naciskaniu na gaz nie ma liniowości w zwiększaniu obrotów - zaraz za wolnymi obrotami jest takie szarpnięcie (sam nie wiem jak to opisać) i to samo szarpnięcie jest jak na biegu schodzi do wolnych obrotów - tak jakby nagle mu się otwierała przepustnica i nagle jakby się zamykała - podejrzenia mam na TPS, ale najpierw chce sprawdzić ten zapłon.

Autor:  Pavel [ wt paź 28, 2008 12:37 pm ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

Do regulacji zapłonu zewrzeć trzeba 3 i 4. (błędy czytamy zwierając 2 i 3)

Autor:  Chalski [ wt paź 28, 2008 12:53 pm ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

Dziękuje :)
:D

Autor:  Chalski [ wt paź 28, 2008 9:38 pm ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

No więc zapłon ustawiony na ok 6 stopni, przeczyszczone styki na wtyczce TPS i zdaje się jest o wiele lepiej (choc okaże się jutro jak przez noc silnik na maxa ostygnie)
Dodatkowo podregulowany czujnik stopu (chyba za późno się zapalały)
I po położeniu się pod pedały jedna rzecz mnie zdziwiła - oprócz czujnika przy pedale stopu jest też czujnik przy pedale sprzęgła. Po co ??

Autor:  slaw [ wt paź 28, 2008 9:42 pm ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

zabespieczenie nie odpalisz bez wcisniecia sprzegła

Autor:  Chalski [ wt paź 28, 2008 9:46 pm ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

No to nie działa :D

A pod co powinno toto być podpięte? pod rozrusznik jak domniewam bo pod deską mam "zworke" na wtyczce którą jak wyjme to nie kręci rozrusznik. Prawda?
Jesli tak tzn że brakuje tam przekaźnika i pytanie czy są tylko kable z czujnika i ta wtyczka ze zworką czy coś jeszcze?

Autor:  slaw [ wt paź 28, 2008 9:52 pm ]
Tytuł:  Re: 1,6 16v (g16b) Na zimno ma muła do ok 2000obr na noPb

podpiete jest pod rozrusznik ja nie wiem

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/