suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:51 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt mar 20, 2015 2:00 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Po ostatniej ucieczce płynu przez pęknięty wąż z tyłu silnika mam problem z wolnymi obrotami.
Wąż zmieniłem, płynu dolałem, układ odpowietrzyłem.
Tuż po odpaleniu jest ok, ale już po minucie wolne obroty wchodzą na poziom 2000 obrotów na minutę.
Potem zdarza się im nawet falować 1500-2000.
Gdy silnik się rozgrzeje do właściwej temperatury spadają do około 1500 rpm.
Po około 9 km spadają do 1000, ale to wciąż za dużo.

Odłączałem aku, nic to nie zmieniło.
Gdzie szukać? Wężyki podciśnienia, czy elektryka?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt mar 20, 2015 11:43 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
to pewnie coś z tym wężem

nie znam się ale woda podgrzewa coś w dolocie - może coś się zapchało i już nie ogrzewa więc silnik myśli, że jest zimny stąd te obroty.

nie podmieniłeś węża wodnego z odmą ? :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob mar 21, 2015 6:46 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 11, 2014 8:36 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Kraków
Tak na szybko . W 16v mamy ISC Idle speed controller
http://www.fixkick.com/sensors/sensor-icons/IAC-16v-icon2.jpg
Sterowany on jest elektronicznie. Zamyka się podczas otwierania przepustnicy, czyli na wolnych jest otwarty. Dodatkowo przepływa w nim woda która na ciepłym powoduje dodatkowe domkniecie zaworu. Tak mi się wydaje.
W niektórych modelach pod przepustnicą jest IAC i on odpowiada za wolne obroty.
http://www.fixkick.com/sensors/96TB-isc.JPG

Suzuki to dziwne samochody. Niby dwa modele silników 1.6 a jednak w każdym coś innego :lol:
Tutaj masz dużo info na temat http://www.fixkick.com/fresh-air/Slide_ ... age_2.html


Na górę
Post: sob mar 21, 2015 8:36 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Dzieki wielkie, ide szukać.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt mar 24, 2015 6:56 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Jak by co, na górze przepustnicy jest taka śruba na krzyżak. Wkręcenie jej tymczasowo pomogło. To jakaś regulacja dopływu powietrza na wolnych obrotach?
Czy po ruszeniu TPSu powinno się coś zmienić na wolnych obrotach? Bo nie ma żadnej różnicy, jak zdejmę TPS i nim pokręcę podczas pracy na wolnych obrotach.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt mar 24, 2015 8:07 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
ja mam identycznie po przeniesieniu chlodnicy na pake. tez sie za to muszę wziac

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: wt mar 24, 2015 10:14 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Ja przełożyłem trójnik inaczej...
Ale chyba Japońce nie byliby tacy, żeby przepływ płynu chłodniczego musiał iść tak precyzyjnie? :roll:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt mar 24, 2015 10:35 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Fachowcy... :mrgreen:
W przepustnicy jest mechaniczny termozaworek, który zamyka się pod wpływem ciepła.
Termozaworek reguluje przepływ powietrza na wolnych obrotach (równolegle z elektrozaworkiem ISC i "magiczną śrubką, którą każdy musi pokręcić, bo po co innego by ona tam była" :lol: ).
Jak nie będzie przez niego przepływu cieczy chłodzącej, to nigdy się nie zamknie i regulację wolnych obrotów szlag trafi, bo będzie poza zakresem ISC.


Na górę
Post: wt mar 24, 2015 8:14 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Trzeba rozkrecic przepustnice, zeby sie do niego dobrac? Tam jest jakas membrana, czy cos sie tam moze zapchac?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt mar 24, 2015 9:13 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Nie dobierzesz się do niego - jest zaprasowany w korpusie przepustnicy.
Najczęściej jest rozkalibrowany przez bezrozumne kręcenie śrubką - ktoś np ma dziurawe wężyki i leci lewe powietrze, więc zaczyna kręcić zamiast zrobić porzadek w podciśnieniach (nie bierz tego do siebie :mrgreen: )
Uszkodzenie mechaniczne jest mało prawdopodobne. Ale jak jakieś kanały pozarastały kamieniem...
Ale jak pisałeś zrobiłeś jakiś bypass i chłodziwo leci inną drogą?


Na górę
Post: śr mar 25, 2015 6:54 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Nie. Problem z obrotami zaczal sie po tym jak ubylo plynu wycieku (pekl wezyk z silnikiem).
Po wymianie wezyka na prosty zamiast z kolankiem obrocilem trojnik, zeby waz sie nie zaginal. Zaczely sie jaja, bo na zimnym miala dobre obroty, jak sie ciut nagrzala, to rosly na 2000 i poki sie nie nagrzala po jakichs 9 km, to nie spadaly. A nawet wtedy byly ok 1000 zamiast 800. I teraz wyjmij szklana kule i powiedz co sie zje zepsuło :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr mar 25, 2015 7:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 11, 2014 8:36 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Kraków
Mój po odpalenia wskakuje na 2000, po chwili spada na 1500 i jak się dobrze zagrzeje to trzyma ok 1000.
Z danych wynika że dla tego silnika obroty biegu jałowego to 900 +/- 50.


Na górę
Post: śr mar 25, 2015 9:07 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 14, 2014 4:26 pm
Posty: 45
Może po prostu układ się zapowietrza, i w kolektorze stoi powietrze co powoduje dziwne objawy -należało by spróbować odpowietrzyć sam kolektor który zawsze jest praktycznie najwyższą częścią w której jest woda w silniku.

_________________
Subaru Impreza benzynka

Suzuki Vitara Dieselek


Na górę
Post: śr mar 25, 2015 10:08 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
zax pisze:
I teraz wyjmij szklana kule i powiedz co sie zje zepsuło :mrgreen:

Cyganka prawdę Ci powie... :mrgreen:

Ja nie będąc cyganką podpiął bym się komputerem i sprawdził działanie ISC i EGR, odczyty lambdy i wyprzedzenia zapłonu.
No i rzucił okiem czy podciśnieniowy otwieracz przepustnicy nie jest podparty.


Na górę
Post: sob kwie 11, 2015 12:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 02, 2013 3:42 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Gorzów Wlkp, Świdnica
Ja miałem inny problem. Nie mialem wolnych obrotow. Po odłaczeniu akumulatora musiałem poruszac kilka razy tps-em by wróciły do normy. Teraz mam ustawione linką obroty :oops:

_________________
Pozdrawiam z borów w lasów!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl