suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt maja 03, 2024 10:08 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt gru 05, 2008 6:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt paź 03, 2008 11:51 am
Posty: 104
Witam
Zastanawiam sie czy mam padnięty termostat czy nie:
Po odpaleniu gdy tak jak dzisiaj jest ok 2-3 stopnie powyżej zera potrzeba a 10km coby wskazówka cieczy doszła gdzieśdo połowy, później jużniezaleznie od szybkości jazdy etc utrzymuje sieokoło połowy zakresy (może ciut mniej). Na pewno na nagrzewanie ma wpływ że mam włączone grzanie na max i wentylator na drugiej pozycji coby nie startowaćw oparach mgły :).
Czy wasze wehikuły też tak długo sie grzeją? Mam oprócz X90 również Skode Felicję z podobną ilością cieczy chłodzącej, mniejszym silnikiem i w analogicznych warunkach łapie mi temp w pół tego czasu/dystansu co X90. Obchodzi mnie to o tyle że przy takiej eksploatacji - na zimno i w krótkich 10km dystansach "wtrąbia" mi po mieście 11l/100km/
Jesli to norma - trudno będęsiecieszył ;) ale moze jednak termostat jest walniety ???


Na górę
Post: pn gru 08, 2008 8:33 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Termostat - sprawdź. Ale wg mnie to nie to...

Wg mnie ten typ tak ma - ja co prawda nie mierzyłem, ile potrzeba, ale wiecej niż siostry Focus.
Przyczyną może być wiatrak, który cały czas się kręci (jak zimno to wolniej, ale jednak...)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn gru 08, 2008 9:03 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
U mnie wskazówka prawie do połowy dochodzi po 5-7km.
Chyba ten typ tak ma.
W zeszłym roku wymieniłem termostat na 88'C i szybkość nagrzewania nie wzrosła, tylko wskazówka ostatecznie przesuwa się 1-2mm dalej (i ogrzewanie jest bardziej wydajne)

Wentylator chłodnicy nie ma tu nic do rzeczy, bo przy zamkniętym termostacie płyn w chłodnicy nie krąży.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pn gru 08, 2008 10:26 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 925
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
Pavel pisze:
U mnie wskazówka prawie do połowy dochodzi po 5-7km.
Chyba ten typ tak ma.
W zeszłym roku wymieniłem termostat na 88'C i szybkość nagrzewania nie wzrosła, tylko wskazówka ostatecznie przesuwa się 1-2mm dalej (i ogrzewanie jest bardziej wydajne)

Wentylator chłodnicy nie ma tu nic do rzeczy, bo przy zamkniętym termostacie płyn w chłodnicy nie krąży.


u mnie tez po 5km ledwo się wychyla
nie wiem jak w suzuce, ale w oplu robi się "test macajewa"
czyli odpala się autko i maca węże idące do chłodnicy ;)
- dopóki silnik się nie rozgrzeje to chłodnica powinna być zimna i znaczy, że termostat trzyma
jak chłodnica się rozgrzewa, tzn że termostat przepuszcza

co do wiatraka - jasne, że nie wpływa na chłodnice, ale oziębia silnik/komorę silnika
nie wiem ile w tym prawdy, ale przysłonięcie wlotu powoduje szybsze nagrzewanie,
nawet w autach z elektrycznym wiatrakiem i sprawnym termostatem

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
Post: pn gru 08, 2008 11:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Jest troche prawdy z tym zasłanianiem ale trzeba pamiętać o tej tekturze bo można ugotować silnik.
Co do dystansu rozgrzewania - u mnie jest ok 5 km do 1/3 skali (temp robocza) i chyba TTTM

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: wt gru 09, 2008 9:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt paź 03, 2008 11:51 am
Posty: 104
YHM :? - pomacam jeszcze węże ale w takim razie zaczynam zastanwiać sie dalej - dlaczego mi pali 12l po mieście? Może sonda lambda jest rypsnieta? Powinno to wyjść jako błąd na kodach migowych nie?
No fakt - mam szpanerskei, bajeranckie autko ale wychodzi na to że jestem dziadem :) niedorosłym do posiadanego auta :) i płacze o byle 12l wachy/100km :)

Powolutku zaczynam zastanawiać sie nad gazowaniem.

Dzięki za odpowiedzi a jak macie jakieś sugestie dotyczace spalania poza tymi co sobie mogę wyszukać w archiwum to byłbym wdzięczny.
Zdrówka i Dzięki


Na górę
Post: wt gru 09, 2008 9:28 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
piotrpat pisze:
dlaczego mi pali 12l po mieście? Może sonda lambda jest rypsnieta? Powinno to wyjść jako błąd na kodach migowych nie?
Bo tyle te silniki w tych autach lubią wypić ;-) Gdzieś był temat o spalaniu, można porównać.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr gru 10, 2008 12:24 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 16, 2008 5:12 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Rybnik
A w razie kłopotów ze znalezieniem odpowiedniego tematu można też wejść na www.spritmonitor.de i tam porównać. Ale po mieście to raczej dużo mniej nie spali... A i w instrukcji jest coś o jakimś przełączniku przy filtrze powietrza (żeby przy mrozach dostawał cieplejsze), ale ja go np. nie mam.

_________________
Na czarne: Vitara long V6 2.0 '96
Na nieczarne: Milo ImaC + hitec vista 42 :P


Na górę
Post: śr gru 10, 2008 10:36 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Moja dziś po zatankowanu LPG wyszła 11,8 l LPG/100 km i to na trasach do pracy i z powrotem - Otwock - Wawa czyli prawie non stop w korku :D

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: pt gru 12, 2008 3:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Domiss pisze:
A w razie kłopotów ze znalezieniem odpowiedniego tematu można też wejść na http://www.spritmonitor.de i tam porównać. Ale po mieście to raczej dużo mniej nie spali... A i w instrukcji jest coś o jakimś przełączniku przy filtrze powietrza (żeby przy mrozach dostawał cieplejsze), ale ja go np. nie mam.


Taka wajcha to może i jest, ale na pewno nie przy g16b... Przy g16a też nie ma... Może przy gaźniku... w daihatsu taki patent był. Ale w gaźnikowcach.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt gru 12, 2008 4:10 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Witam,moja vitka zimuje w ogrodzie więc po nocy żeby się nagrzała potrzebuje z 5-8 mniut poczekać aż obroty spadną z około 2000 do normalnych-czyli 900(ssanie automatyczne),a w pełni jest rozgrzana po przejechaniu około 8-10km. Do pracy jadę prawie po mieście 14 km.
W tych warunkach spala około 13-14litrów lpg/11-12 benzyny,poprostu te silniczki tyle muszą łyknąć i trzeba się z tym liczyć.
pozdrawiam

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: pt gru 12, 2008 10:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 16, 2008 5:12 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Rybnik
kosciej pisze:
Taka wajcha to może i jest, ale na pewno nie przy g16b... Przy g16a też nie ma... Może przy gaźniku... w daihatsu taki patent był. Ale w gaźnikowcach.
Nie wiem, cytuję tylko instrukcję ściągniętą z jakiegoś forum (chyba forum suzuki albo...). Co ciekawe instrukcja jest niby z 2001r. i dotyczy aut z silnikami g16a i g16b :D (ale jest też napisane "w niektórych modelach"). Strona 8-18 gdyby ktoś miał instrukcję i chciał szybko znaleźć.

_________________
Na czarne: Vitara long V6 2.0 '96
Na nieczarne: Milo ImaC + hitec vista 42 :P


Na górę
Post: pn gru 15, 2008 8:57 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Ja dziś sprawdziłem nagrzewanie.
Przy starcie -2stopnie, na LPG przełaczył się po ok 5 km a 1/3 skali osiągnoł po ok 8 km
Cały czas spokojna jazda do ok 3000 obr/min.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl