suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 27, 2008 11:32 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Witam, jak w temacie.
Odkąd rano robi się zimno mam pewne problemy z moim złomowiskiem.
Odpala z dotyku ale podczas ruszania i jazdy na jeszcze znimnym silniku są problemy.
Lekko naciskam gaz a samochód się muli, pomaga albo depnięcie prawie w podłoge albo poczekanie ok 3-5 sek, wtedy załapuje i odjeźdrza. Jak się rozgrzeje wszystko przechodzi jak ręką odjął z tym że wkręcanie od wolnych obrotów do powiedzmy 2-2,5 krpm nie jest idealnie płynne - naciskam gaz i też przez ułamek sekundy nie ma reakcji po czym silnik z szarpnięciem wchodzi na wyższe obroty. Podobnie czasami podczas dotaczania się na skrzyrzowanie na biegu z małymi obrotami też gwałtownie spadają obroty i jest szarpnięcie (zając), dalej na wolnych iobrotach ok 800 moge jechać po płaskim nawet na 2 biegu i nie szarpie.
Na gazie (instalka 1 gen) nie ma tych problemów.
Pytanie co to do cholery może być? - zapłon ustwiony na ok 8 stopni (dziś jeszcze będe sprawdzał i zrobie diagnostyke zworką), świece nowe, przewody na oko i na miernik ok (3,8 - 4,8 kOhm w zalezności od długości), kopółka i palec wczoraj oczyszczone - nie popękane bez śladów przebić.
Jakiś czas temu regulowany czujnik położenia przepustnicy - wg wskazań w Haynesie, rozbierana i myta/przedmuchiwana przepustnica.
Jedno co mnie niepokoi to silnik krokowy - wyjmowałem go i czyściłem ale bardzo słabo reagował na podawanie 12V na styki - nie klepał (zamykając się/otwierając się).

Powiedzcie Panowie i Panie co to może być - może ktoś już spotkał się z taką usterką/dolegliwościami i wie czym można to wyeliminować??

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: pn paź 27, 2008 1:44 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
do jazdy na gazie zawsze ustawiałem zapłon na 10 stopni

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pn paź 27, 2008 3:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Chalski pisze:
...Na gazie (instalka 1 gen) nie ma tych problemów...

A co zrobiłeś z sondą lambda?

Komputer sterujący wtryskiem benzyny podczas normalnej pracy zapamiętuje średnią korektę paliwa zmierzoną sondą lambda.
Prymitywna instalacja LPG I gen. produkuje przypadkowy skład mieszanki i komputer benzynowy może wprowadzić błędną korektę paliwową. Korekta ta jest używana gdy nie działa sonda lambda, czyli na zimno i przy przyśpieszaniu.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pn paź 27, 2008 5:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Tzn instalacja jest niby 2 gen ale na jakichś chyba dziadowskich komponentach - m in pusty w środku silnik krokowy, plus jakiś emulator sondy i sterownik od wtryskiwaczy.
Mogę podać co i jak ale na lpg jest ok i mam wrażenie że LPG nie miesza w tym.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: pn paź 27, 2008 5:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
slaw pisze:
do jazdy na gazie zawsze ustawiałem zapłon na 10 stopni


Nie za wcześnie - nic się nie działo z silnikiem?
I ile tak na prawde powinno być ustawione - w Haynesie mówią że 8 a gdzieś indziej wyczytałem że 6?

No i test "zworkowy" wykonany.
Wynik troche dziwny po założeniu zworki i przekręcaniu stacyjki jest:
2-2 ale tylko raz i przechodzi w 1-2 czyli bez błędów
2-2 to ustawienie TPS (sprawdze jutro) oraz ECM connector - co to jest? Wtyczka wchodząca do komputera?? Czy jakieś złącze gdzieś po drodze?

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: pn paź 27, 2008 10:04 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
zapłon ustawiasz na 8 stopni my na gazie w 8v ustawiamy na 10 bo gaz sie wolniej spala
ja stosuje to od lat i jest ok

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pn paź 27, 2008 11:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Czyli jak? Mam nie ruszać i ew sprawdzić czy zapłon jest na 8 stopni czy może zmienić na te 10?
Też mam gaz.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: wt paź 28, 2008 8:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Silniki 1.6 8V mają wyprzedzenie zapłonu 8'
W silniku 16V ustawia się zapłon na 5', ale po włozeniu zworki w gniazdko diagnostyczne! W inne piny, niz do odczytywania błędów.
LPG ma ~105 oktanów, więc zapłon powinien być przyśpieszony o 2-3 stopnie od wartości fabrycznych.

Chalski, pojeździj dzień na benzynie i następnego poranka będziesz wiedział, czy problemy wynikają z instalacji gazowej.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt paź 28, 2008 9:08 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Domyślam się że chodzi o gniazdo diagnostyczne do odczytu błędów - wtedy łączy się piny 2-3
__=__
1___2
3___4
------
Obrazowo kostka pod maską - od góry zaczep - zatrzask.
Które piny zwierać do ustawiania zapłonu - wiem że powinno się "odłaczyć" elektroniczną regulacje kąta wyprzedzenia i jednocześnie układy podciśnieniowe (w Corolli jest taka sama procedura) ale nie wiem które piny w Vitarze się zwiera.

Co do jazdy na noPb - jeżdrze od czasu do czasu i jak pisałem na zimnym ma muła jak dziś popatrzyłem na obrotomierz to tak od ok 1000 do ok 2500, potem ciągnie jak wariat. Po rozgrzaniu silnika muł mija tylko przy naciskaniu na gaz nie ma liniowości w zwiększaniu obrotów - zaraz za wolnymi obrotami jest takie szarpnięcie (sam nie wiem jak to opisać) i to samo szarpnięcie jest jak na biegu schodzi do wolnych obrotów - tak jakby nagle mu się otwierała przepustnica i nagle jakby się zamykała - podejrzenia mam na TPS, ale najpierw chce sprawdzić ten zapłon.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: wt paź 28, 2008 12:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Do regulacji zapłonu zewrzeć trzeba 3 i 4. (błędy czytamy zwierając 2 i 3)

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt paź 28, 2008 12:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Dziękuje :)
:D

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: wt paź 28, 2008 9:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
No więc zapłon ustawiony na ok 6 stopni, przeczyszczone styki na wtyczce TPS i zdaje się jest o wiele lepiej (choc okaże się jutro jak przez noc silnik na maxa ostygnie)
Dodatkowo podregulowany czujnik stopu (chyba za późno się zapalały)
I po położeniu się pod pedały jedna rzecz mnie zdziwiła - oprócz czujnika przy pedale stopu jest też czujnik przy pedale sprzęgła. Po co ??

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: wt paź 28, 2008 9:42 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
zabespieczenie nie odpalisz bez wcisniecia sprzegła

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt paź 28, 2008 9:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
No to nie działa :D

A pod co powinno toto być podpięte? pod rozrusznik jak domniewam bo pod deską mam "zworke" na wtyczce którą jak wyjme to nie kręci rozrusznik. Prawda?
Jesli tak tzn że brakuje tam przekaźnika i pytanie czy są tylko kable z czujnika i ta wtyczka ze zworką czy coś jeszcze?

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: wt paź 28, 2008 9:52 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
podpiete jest pod rozrusznik ja nie wiem

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl