suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:09 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 07, 2009 8:55 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
a pompa płynu chłodzącego jest ok ? nie ma wycieków ?
Jeśli pompa jest ok, wycieków nie ma ... to niestety, ale chyba nie ma innej możliwości jak uszczelka pod głowicą.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr sty 07, 2009 10:08 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 11, 2008 2:39 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Kraków
Mi też tak spitala. Szukałem już wszędzie i nic nie wskazuje na uszczelkę pod głowicą albo jakąś inną nieszczelność. Ostatni mechanik poradził mi żebym po prostu zostawił jak jest, może jak nie będę dolewał to płynu ubędzie do jakiegoś stałego poziomu i tak zostanie. Co do strzałki to też na początku miałem ją cały czas blisko zera. U mnie okazało się że nie ma styku na jakimś konektorku przy czujniku czy jakoś tak. Nie jestem mechanikiem, nie znam się;) W każdym razie przelutowali mi to i działa.


Na górę
Post: śr sty 07, 2009 12:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Mi też tak spitala.... Nie wiem o co chodzi... A nie wpadłem na pomysł wykręcenia świec :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr sty 07, 2009 1:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Z moich doświadczeń.
Jesli woda idzie na cylinder przez uszczelke to z wydechu powinny być białe kłęby dymu, poza tym płyn znika w coraz większym tępie bo uszczelka jest "wypłukiwana przez wode.
Radził bym podmiane/ wymiane korka na chłodnicy oraz kontrole cisnienia sprężania.

Co do temp - było wiele razy na forum - ja mam po wymianie czujnika i termostatu max na 1/3 skali.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: śr sty 07, 2009 9:38 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
a sprawdzałeś w jakim stanie są uszczelki na korku chłodnicy ?
ja mam taki patent do sprawdzania szczelności układu chłodzenia,zakładasz to zamiast korka na chłodnice i pompujesz do 1kg,tam jest manometr i jedno widać czy schodzi ciśnienie,a drugie widać skąd leci. U mnie pociła się chłodnica w dolnej części

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw sty 08, 2009 10:16 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
ASO lub IC (koszt w ic ok 45 pln)

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: czw sty 08, 2009 10:29 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
to taki przyrząd do sprawdzania szczelności układu chłodzenia,nie wiem jak się to fachowo nazywa ,dostałem w spadku z aso fiata :D korek pasuje od fiata,łady,poloneza,citroena,peugeota. Popularne są trzy rodzaje korków,takie jak w suzuki bagnetowe duże,w japońcach są też bagnetowe małe i wkręcane,nie powinieneś mieć problemu z doborem :)

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw sty 08, 2009 4:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 938
Lokalizacja: W-wa
Potencjalne miejsca ucieczki płynu (z własnych obserwacji) z pominięciem walniętej uszczelki pod głowicą to:
1.łączenia pzewódów gumowych z elementami metalowymi. Zaciski słabo trzymają, guma żle ułozona. Pozostawia biały osad na elementach metalowych.
2.stara guma. Sama w sobie jest jak sito. Miałem tak w passacie. Płyn ubywał a wszystko było suche. Tylko zimą gdy stałem na światłach spod maski wypływała mgiełka.Po otwarciu machy nic nie było widać. Do czasu rozwalenia głowicy :mrgreen: Trzeba zgiąć wąż i sprawdzić czy w gumie nie ma pęknięć. Większość naszych samochodów ma swoje lata. I guma pozornie cała może być sparciałą.

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Jest plaskaty z LPG...
Może tak coś poszukać wcale lub letko dłubniętego?


Na górę
Post: pt sty 09, 2009 9:03 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Co do węzy gómowych.
Mi porozpadały się te od pompy wody do nagrzewnicy i od nagrzewnicy do głowicy.
Wymienione na troche podobne ze szrotu ale nie rozpadające się w rękach.
A tak naprawde możesz podpasować od czegokolwiek byle średnice się zgadzały i tam gdzie potrzeba żeby było gięte

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: pt sty 09, 2009 10:20 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
stashek pisze:
sek w tym ze nigdzie zadneo nalotu nie widze :evil: :evil: :evil: :evil:
podejrzewam jeszcze wlasnie to miejsce na laczeniu silnika ze skrzynia. moze ktos opisac o co tam chodzi ? wyczytalem na forum ze chodzi o jakas blache ale nic wiecej. i jak ewentualnie sie to naprawia? czy trzeba wyjmowac skrzynie ?

przu okazji tematu gumowych wezy. bede chcial przed wyjazdem je powymieniac i pytanie skad je wziac? domyslam sie ze orginaly sa bardzo drogie wiec licze na jakies zamienniki.



ten dekielek jest pod kołem zamachowym wymaga zdjecia skrzyni

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pt sty 09, 2009 7:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
pewnie należy się do tego dobrać i wymienić uszczelkę,chociaż widziałem już wykorodowane dziury w tych zaślepkach :(

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: pt sty 09, 2009 10:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
miałem kiedyś podobne objawy w kilku autach min...

Ford Scorpio V 2.9 Przyczyna uszkodzony zaworek w korku
Mitsubishi Pajero 2.5 D. Przyczyna mikropęknięcie bloku na wysokości kolektora wydechowa. Na zimnym motorze nie było wycieków. Po rozgrzaniu motoru, wyciek był ale nie sposób go było zauważyć ponieważ płyn dosłownie wyparowywał

Aktualnie mam ten problem w płaskim żony. Nie dymi na biało, jedzie a plyn spiernicza :mrgreen:


Na górę
Post: pt sty 09, 2009 11:20 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
kiedys tez tak miałem szukałem kilka miesiecy az dolałem pigmentu zielonego do farb i osadził sie na miejscu wycieku

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob sty 10, 2009 3:48 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 1&PID=1+++

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: ndz sty 11, 2009 10:32 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
stashek pisze:
dzieki za rysunek. napisz mi jeszce ktore to sa elementy. block plate gasket ? widze ze schemat obejmuje same uszczelki. przydalby sie jeszcze numer samego dekielka bo zakladam ze jest przerdzewialy...


Załóż lepiej,że uszczelkę szlak trafił...Dekielek jest chyba z blachy 4mm, prędko nie zgnije.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 51 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl