suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:06 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 12, 2009 10:54 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Nie.
A do głowicy dajesz zawsze nowe?
Byle by dokręcić z odpowiednim momętem.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: pn sty 12, 2009 10:56 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Chalski pisze:
Nie.
A do głowicy dajesz zawsze nowe?
Byle by dokręcić z odpowiednim momętem.
Z tego co wiem, to w niektórych silnikach jest to wymagane ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn sty 12, 2009 10:59 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Owsem w mega wysilonych i doładowanych zalecają wymiane szpilek/śrub do głowicy ale o zmianie śrub koła zamachowego jeszcze nie słyszałem.
Jednym słowem wg mnie nie ma takiej potrzeby i nawet pewnie cięzko było by zanabyć takie nowe śruby do koła zamachowego.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: pn sty 12, 2009 11:03 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Tak to wyglądało u mnie:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn sty 12, 2009 11:27 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
U mnie powodem wycieku była pompa wody. Już poprawione - zobaczymy, czy na 100% nie bedzie cieklo :)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 1:58 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
No ja już swoją odebrałem - wymieniona pompa wody, i co jeszcze miałem ciekawego... Pasek rozrządu rozcharatany. Wyrwany jeden ząbek i jakiś taki poszarpany... A ja się dziwiłem czemu taka jakby trochę słabsza jest :mrgreen: Ale jednak Vitka to twarde auto jest :twisted:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 5:17 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Mi też zaczął uciekać płyn chłodzący :evil:.
Wstępne oględziny:
1. Świece ok, nie ma kłębów pary itp, olej klarowny - więc uszczelka pod głowicą raczej spoko
2. Pompa ok - nie cieknie z niej, chłodzi super, temperatura stabilna
3. Cieknie po trochu wszędzie ... :evil: dziś wyczaiłem - poci się na łączeniach metal-wąż gumowy, szczególnie przy wężach od chłodnicy. Zmienie obejmy itd, ale wątpię, żeby to była bezpośrednia przyczyna takiego stanu rzeczy (chociaż kto wie ... ;) )

Teraz moje pytanie, czy jest taka opcja, że korek od chłodnicy się pożegnał ze światem i utrzymuje w układzie _za duże_ ciśnienie ? że nie cofa płynu do zbiornika wyrównawczego a jedynie potrafi z niego zaciągać jak się wychłodzi układ? Czyli reasumując grzeje się -> ciśnienie rośnie -> nadmiar wywala nie do zbiornika tylko na łączeniach węży -> ciśnienie ok -> chłodzi się -> podciśnienie -> bierze ze zbiorniczka płyn ... i tak w kółko. Nie przyjrzałem się dokładnie jak ten korek zbudowany jest ... a pierwszy raz mam taką sytuację, że się poci wszędzie po trochu - dlatego winię za to zbyt duże ciśnienie :?

Macie jakiś pomysł :?:

EDIT: Dodam jeszcze, że ciśnienie w układzie jest - odkręciłem korek na gorąco i mym oczom ukazał się piękny, spektakularny wybuch gejzera :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Ostatnio zmieniony śr sty 14, 2009 5:35 pm przez piotrk, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr sty 14, 2009 5:30 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
No to i ja się przyznam, że mi płyn też ucieka, z rana troszkę przykopci na biało, olej bez oznak płynu, zauważyłem, że poci się też na trójnikach
Co jakiś czas dolewam płynu.

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 11:07 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
nikt nie wie czy ten korek może w taki sposób się zepsuć? :( jutro chciałem zawalczyć z Vitarką, bo ją czeka spora trasa w weekend ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 11:13 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
no teoretycznie to moze sie tak zepsuc

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 11:40 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Dzięki slaw :D
W przypływie energii i chęci (a dziś bardzo ciężko u mnie o nie) wziąłem korek na oględziny - już kumam jak działa - wcześniej chyba mnie dopadła jakaś pomroczność jasna :? Coś mi ciężko chodzi "w górę" - czyli na powrót - jakaś twarda ta sprężyna. Porównałem z nissanowym korkiem z silnika CD20T i tam dużo fajniej ten korek działa ... chyba go zmienię profilaktycznie.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 11:53 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
tylko sprawdz ile barow trzyma zeby nie polepszyc

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw sty 15, 2009 12:13 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
slaw pisze:
tylko sprawdz ile barow trzyma zeby nie polepszyc
Wybite jest na nim 0.9 (mam nadzieję, że barów - bo nei ma jednostek). Sprawdzić ile ten co mam trzyma nie mam jak, ale poszukam w specyfikacji jakiejś ;) dzięki za cenną uwagę :)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt sty 16, 2009 12:12 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Ehhh jednak jak pech to pech. Korek jednak działa jako tako, ale i tak poleci do wymiany. Węże na łączeniach się pociły - naprawione. Na szczęście guma była ok, tylko obejmy za luźne (coś tam kiedyś było już robione, tylko dziwne, że dopiero tera wyszło). No ale, to to wszystko pikuś.
Chłodnica mi cieknie - dostała chyba kilka strzałów kamieniami :cry: się poci i paruje momentalnie - ciężkie do uchwycenia ...
Jutro zapodam jakiegoś szuwaksu do uszczelniania, co to się do płynu wrzuca, może ktoś coś polecić ? nie znam się kompletnie - ostatnio takie cudo widziałem na oczy jakieś 15 lat temu.
A jak się nie uda, to muszę się rozglądać za nową chłodnicą ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt sty 16, 2009 12:27 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
luidi molii czy cos takiego dobry jest nie zapycha ukł chlodzenia

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl