suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 4:59 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 25, 2019 3:54 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw sty 24, 2019 9:32 am
Posty: 7
Lokalizacja: Elbląg
Silnik: 2.0 V6
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1995
Piasek80 pisze:
szary_misiek pisze:
poprzedni własciciel mówił, że rozrząd robiony za jakieś 1500 zł gdzieś 5 tyś. kliometrów temu (myśliwy robił ze 2 tyś rocznie), mimo to chodzi jak sieczkarnia, rorząd musiał być najtańszy,

nie, on go po prostu nie wymienił tylko sprzedał jak mu powiedzieli że do wymiany


Możliwe, rozbiorę i się zobaczy, dam znać co ujrzę, może fotki zamieszczę. ;)


Na górę
Post: pt cze 21, 2019 12:55 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw sty 24, 2019 9:32 am
Posty: 7
Lokalizacja: Elbląg
Silnik: 2.0 V6
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1995
Po niespełna trzech miesiącach rozrząd wymieniony :P
Założyłem rozrząd FAI, wcześniej został założony BGA (tak oznaczone były koła), podobno przejechał na nim kilka tyś km, koła zębate wyglądały dobrze, niestety łańcuch główny był rozciągnięty o całe jedno ogniwo, zaczął już przycierać o pompę wody i obudowę przednią. Zobaczymy jak długo pojeździ na nowym, czy coś innego nie dostało w rzyć.
Kółko pośrednie po 176 tyś (niby) zużyte, może nie tragicznie ale dna zębów widocznie rozbite, wymieniłem (tego kółka nie ma w zestawie rozrządu).
Generalnie gdyby nie pierdylian śrubek to samo ustawianie rozrządu bardzo przyjemne, wszystko na znaki, nie potrzeba żadnych blokad.
Wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów i te pod śrubami do przykręcenia pokryw, swoje kosztują ale stare były pozagniatane i nie dziwota, że się wszystko pociło.

Parę podpowiedzi dla potomnych:
- śruby kolektora z przepustnicą od wewnątrz da się odkręcić małą nasadką z przedłużkami od tyłu, bądź unosząc trochę cały dolot,
- śrubę z koła pasowego na wale głównym można odkręcić zakręcając rozrusznikiem,
- przy wymianie pompy wody dobrze zasłonić sobie jakimś kartonem pod skosem otwartą misę olejową, szmaty mało co dają i tak przesiąkną,
- pamiętać, żeby gumowy mały ślizg na małym łańcuchu lewej głowicy (od kierowcy) przykręcić przed założeniem łańcucha :P,
- momenty dokręceń nie są duże multum małych śrubek dokręcać z umiarem, tulejowanie później nie jest przyjemne :P,
- kół zębatych na wałkach nie przykręcać pneumatem! U mnie ktoś tak dowalił, że gwinty na pierwszych zwojach ukruszyło, tam jest 60Nm.

Koszt operacyjny przy swojej robociźnie około 2000zł,
zestaw rozrządu około 1000,
dodatkowe koła (pośrednie i dolne (dolne można niby stoczyć, acz wolałem oryginał)), pompa wody, uszczelki, oleje, płyny - drugi tysiak.
Pytałem się mechaników ile za wymianę, najtaniej znalazłem 800 zł o ile wsio poszło by gładko ( a nie poszło:P).

Edit:
Dorzuciłem zdjęcie winowajcy.
Link do zdjęć z prac, może komuś się przyda gdzie co podłączyć należy + 4 filmiki jak wyglądał stary rozrząd:
https://photos.app.goo.gl/i4fQ7ayr5vCCrFY4A


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt lip 07, 2020 9:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 14, 2020 8:35 pm
Posty: 66
Silnik: H20A, 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
Z mocą coś się poprawiło po wymianie?


Na górę
Post: ndz paź 04, 2020 10:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 17, 2018 5:57 pm
Posty: 55
Silnik: brak
Model: brak
Rok prod.: 1989
hej i jaki rozrząd założyłeś? jak wytrzymałość? ile przeleciałeś na nim? dzięki bo tez bede powoli szukał a tego dokuji jednak nadal nie ma


Na górę
Post: śr paź 07, 2020 6:51 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
szary_misiek pisze:
Po niespełna trzech miesiącach rozrząd wymieniony :P
Założyłem rozrząd FAI, wcześniej został założony BGA (tak oznaczone były koła), podobno przejechał na nim kilka tyś km, koła zębate wyglądały dobrze, niestety łańcuch główny był rozciągnięty o całe jedno ogniwo, zaczął już przycierać o pompę wody i obudowę przednią. Zobaczymy jak długo pojeździ na nowym, czy coś innego nie dostało w rzyć.
Kółko pośrednie po 176 tyś (niby) zużyte, może nie tragicznie ale dna zębów widocznie rozbite, wymieniłem (tego kółka nie ma w zestawie rozrządu).
Generalnie gdyby nie pierdylian śrubek to samo ustawianie rozrządu bardzo przyjemne, wszystko na znaki, nie potrzeba żadnych blokad.
Wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów i te pod śrubami do przykręcenia pokryw, swoje kosztują ale stare były pozagniatane i nie dziwota, że się wszystko pociło.

Parę podpowiedzi dla potomnych:
- śruby kolektora z przepustnicą od wewnątrz da się odkręcić małą nasadką z przedłużkami od tyłu, bądź unosząc trochę cały dolot,
- śrubę z koła pasowego na wale głównym można odkręcić zakręcając rozrusznikiem,
- przy wymianie pompy wody dobrze zasłonić sobie jakimś kartonem pod skosem otwartą misę olejową, szmaty mało co dają i tak przesiąkną,
- pamiętać, żeby gumowy mały ślizg na małym łańcuchu lewej głowicy (od kierowcy) przykręcić przed założeniem łańcucha :P,
- momenty dokręceń nie są duże multum małych śrubek dokręcać z umiarem, tulejowanie później nie jest przyjemne :P,
- kół zębatych na wałkach nie przykręcać pneumatem! U mnie ktoś tak dowalił, że gwinty na pierwszych zwojach ukruszyło, tam jest 60Nm.

Koszt operacyjny przy swojej robociźnie około 2000zł,
zestaw rozrządu około 1000,
dodatkowe koła (pośrednie i dolne (dolne można niby stoczyć, acz wolałem oryginał)), pompa wody, uszczelki, oleje, płyny - drugi tysiak.
Pytałem się mechaników ile za wymianę, najtaniej znalazłem 800 zł o ile wsio poszło by gładko ( a nie poszło:P).

Edit:
Dorzuciłem zdjęcie winowajcy.
Link do zdjęć z prac, może komuś się przyda gdzie co podłączyć należy + 4 filmiki jak wyglądał stary rozrząd:
https://photos.app.goo.gl/i4fQ7ayr5vCCrFY4A


Jak czytam takie posty to utwierdza mnie to w przekonaniu że warto było wrzucić ISa do vitary, pomimo że było przy tym trochę pracy to cena samego rozrządu w V6 to co najmniej 3 ISy w zapas z dużo mocniejszym rozrządem, sprzęgłem i częściami za grosze . Nigdy nie jeździłem V6 w vitarze ale BMW daje mega frajdę z każdego metra pokonanego w terenie.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: pt paź 09, 2020 9:42 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Na szczęście rozrządu nie wymienia się co tydzień. Ja Suzukami robię tak małe przebiegi że wymiana rozrządu w GV 2.7V6 starczy mi do końca życia :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn maja 17, 2021 11:34 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 12, 2021 2:32 pm
Posty: 11
Silnik: 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
Czy coś zmieniło się w kwestii rozrządu do V6? Jakoś się unormowała?


Na górę
Post: pn maja 17, 2021 9:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Kupiłem jakiś DNJ miał być lepszy niż inne chińskie, okazało się to samo... Dziadostwo :mrgreen:
Kupiłem oryginalny... Dziś skończyłem składać.
Robota bajeczka pomijając skręcanie itd gdzie multum wszystkiego ale i tak mam zdjętą budę więc miło się robiło bo był piękny dostęp...
P.S. Każdy chiński łańcuch główny ma ogniwa z przerwą, oryginał jest pełny...
Stąd tak szybkie wyciąganie się chinczuròw :|


Na górę
Post: pn maja 17, 2021 9:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 12, 2021 2:32 pm
Posty: 11
Silnik: 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
kwiatek.pl pisze:
Kupiłem jakiś DNJ miał być lepszy niż inne chińskie, okazało się to samo... Dziadostwo :mrgreen:
Kupiłem oryginalny... Dziś skończyłem składać.
Robota bajeczka pomijając skręcanie itd gdzie multum wszystkiego ale i tak mam zdjętą budę więc miło się robiło bo był piękny dostęp...
P.S. Każdy chiński łańcuch główny ma ogniwa z przerwą, oryginał jest pełny...
Stąd tak szybkie wyciąganie się chinczuròw :|


Jakiej marki rozrząd jest rozrządem oryginalnym do V6?


Na górę
Post: pn maja 17, 2021 10:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
kostrzewa_ pisze:
kwiatek.pl pisze:
Kupiłem jakiś DNJ miał być lepszy niż inne chińskie, okazało się to samo... Dziadostwo :mrgreen:
Kupiłem oryginalny... Dziś skończyłem składać.
Robota bajeczka pomijając skręcanie itd gdzie multum wszystkiego ale i tak mam zdjętą budę więc miło się robiło bo był piękny dostęp...
P.S. Każdy chiński łańcuch główny ma ogniwa z przerwą, oryginał jest pełny...
Stąd tak szybkie wyciąganie się chinczuròw :|


Jakiej marki rozrząd jest rozrządem oryginalnym do V6?

Kupiłem SUZUKI, kolega mi sprowadził z Japonii, w serwisie 6tys mi powiedzieli wyszło mnie duuuużooo mniej.
Ale są farciarze co i jeżdżą na Ashikach BGA i innych, także to loteria na co trafisz.


Na górę
Post: wt maja 18, 2021 9:31 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 12, 2021 2:32 pm
Posty: 11
Silnik: 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
kwiatek.pl pisze:
kostrzewa_ pisze:
kwiatek.pl pisze:
Kupiłem jakiś DNJ miał być lepszy niż inne chińskie, okazało się to samo... Dziadostwo :mrgreen:
Kupiłem oryginalny... Dziś skończyłem składać.
Robota bajeczka pomijając skręcanie itd gdzie multum wszystkiego ale i tak mam zdjętą budę więc miło się robiło bo był piękny dostęp...
P.S. Każdy chiński łańcuch główny ma ogniwa z przerwą, oryginał jest pełny...
Stąd tak szybkie wyciąganie się chinczuròw :|


Jakiej marki rozrząd jest rozrządem oryginalnym do V6?

Kupiłem SUZUKI, kolega mi sprowadził z Japonii, w serwisie 6tys mi powiedzieli wyszło mnie duuuużooo mniej.
Ale są farciarze co i jeżdżą na Ashikach BGA i innych, także to loteria na co trafisz.


Wolałbym jednak nie liczyć na fart, a na sprawdzone rozwiązanie :D


Na górę
Post: wt maja 18, 2021 10:10 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
kostrzewa_ pisze:
...Jakiej marki rozrząd jest rozrządem oryginalnym do V6?

Oryginał to Suzuki.
Napisz do nich, może będą mieli:
https://n-parts.pl/pl/suzuki/52981-rozrzad-grand-vitara-20-oryginal.html?search_query=rozrzad+v6&results=91

Ostatnio brałem dla kolegi oryginalny rozrząd Suzuki do 2.0 R4 za 1700zł. Do V6 będzie drożej.

Tu masz sposób na lepsza cenę: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=20329

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr maja 19, 2021 8:36 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 12, 2021 2:32 pm
Posty: 11
Silnik: 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
radzik071 pisze:
kostrzewa_ pisze:
...Jakiej marki rozrząd jest rozrządem oryginalnym do V6?

Oryginał to Suzuki.
Napisz do nich, może będą mieli:
https://n-parts.pl/pl/suzuki/52981-rozrzad-grand-vitara-20-oryginal.html?search_query=rozrzad+v6&results=91

Ostatnio brałem dla kolegi oryginalny rozrząd Suzuki do 2.0 R4 za 1700zł. Do V6 będzie drożej.

Tu masz sposób na lepsza cenę: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=20329


Dzięki Radek - mają oryginał. Zamawiam :-)


Na górę
Post: pt maja 21, 2021 3:43 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
kostrzewa_ pisze:
radzik071 pisze:
kostrzewa_ pisze:
...Jakiej marki rozrząd jest rozrządem oryginalnym do V6?

Oryginał to Suzuki.
Napisz do nich, może będą mieli:
https://n-parts.pl/pl/suzuki/52981-rozrzad-grand-vitara-20-oryginal.html?search_query=rozrzad+v6&results=91

Ostatnio brałem dla kolegi oryginalny rozrząd Suzuki do 2.0 R4 za 1700zł. Do V6 będzie drożej.

Tu masz sposób na lepsza cenę: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=20329


Dzięki Radek - mają oryginał. Zamawiam :-)

Jaka cena jeżeli można wiedzieć u nich?


Na górę
Post: pt maja 21, 2021 6:48 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 12, 2021 2:32 pm
Posty: 11
Silnik: 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
Wersja bez kółek 2277 zł

Kółko pośrednie - 237 zł
Uszczelniacz wału 47 zł
Zestaw uszczelek kolektora 154 zł
Zestaw uszczelek pokrywy zaworów 315 zł

Czas oczekiwania - 20-30 dni :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl