suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:05 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 17, 2015 6:42 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Tak jak wcześniej wspomniałem zamontowałem rozrząd BGA.
W sklepie w którym zamawiałem części powiedzieli mi, ze BGA nie robi do 2.0 V6 tylko do 2.5 2.7.
Różnica jest tylko w kole na wale a tokarka pod ręką więc nawet się nie zastanawiałem :wink:

mickey mouse
Tak, obudowa przetarta w 3 miejscach-skleiłem super turbo super pastą aluminium :lol:
Ciał obcych w misce powiedziałbym, ze było od ch..
Wymieniłem rozrząd, zalałem tanim 5w30, pokręciłem silnikiem na odłączonych wtryskach i jak złapał ciśnienie oleju odpaliłem.
Z początku delikatnie poklepał co jest normalne, po rozgrzaniu wlałem płukankę na 5min i spuściłem syf.
Nowy filterek, olej 5w30 valvoline maxlife i śmiga ;)

himself
Faktycznie te silniki tak mają, ze mimo wyjechanego rozrządu mają czym gwizdnąć z wydechu ale wszystko w końcu ma swój koniec :wink:
Zależy od tego kto jakie ma podejście.
Można zajechać silnik i wymienić na 2.5 w którym też trzeba przynajmniej sprawdzić rozrząd.
Można wymienić rozrząd w obecnym silniku w którym wiesz co jest pięć.

A co do absurdów w dzisiejszych czasach to na temat LRów mógłbym trochę pozrzędzić :lol:


Na górę
Post: sob gru 17, 2016 10:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt gru 06, 2016 2:55 pm
Posty: 48
Silnik: 2.0 V6 -> 2.5 V6
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1995
Panowi temat przysechł więc go troszkę odgrzeję. Tłucze mi się coś pod prawą głowicą i podejrzewam, że rozrząd się kończy więc podpytuję jakiej firmy szukać ewentualnie i gdzie kupić może macie jakieś namiary na pewne źródło w rozsądnej cenie. Jestem tu świeży więc liczę na wyrozumiałość :) i dzięki za pomoc


Na górę
Post: ndz gru 18, 2016 12:36 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
https://suzuki-czesci.pl/ Pan Sławek prawdę ci powie i doradzi :wink:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: sob gru 31, 2016 7:03 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pt gru 30, 2016 10:02 am
Posty: 1
Silnik: J20A
Model: Suzuki Grand Vitara
Rok prod.: 2004
Witam.
Co powiecie na rozrząd ASHIKA KCK802 ?
Warto montować ? Miał ktoś jakieś doświadczenie z nim ?


Na górę
Post: czw wrz 28, 2017 7:57 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
A odświeżę...

Brać BGA czy Dokuji?
Bo resztę raczej skreślam. Choć jeden ze sprzedawców z powodu braku dostępności Dokuji sprzedaje Ashika w tej samej cenie (drożej niż BGA). To może to, tym bardziej, ze z innych źródeł i BGA i Ashika są poniżej 1000zł.

I jeszcze kwestia koła zębatego z 2.5/2.7 nie pasującego do 2.0. Już wiem, że można dokupić pasujące za 256zł. Wiem już też, że przeróbka to obcięcie zębów od czujnika położenia wału i, że mój człowiek to ogarnie.

Wszystko się zgadza? To jeszcze tematy poboczne:
Wymieniać przy okazji pompę wody? Widzę do zakupu praktycznie tylko firmy DOLZ - dobre to? Czy lepiej zostawić oryginał jak problemów nie robi? Prędzej padnie kwestionowany zamiennik czy oryginał z przebiegiem 178tyś? o-)

I kwestia koła pośredniego rozrządu... W zestawach tego nie dają, łańcuch na tym zawraca, aczkolwiek ono niczego nie napędza... To dokładać te 300zł (oryginał) i je też wymieniać, czy odpuszczać? Czy dopiero po rozdarciu wszystkiego obejrzeć stan i decydować? Nie chciał bym już więcej w tym samochodzie zaglądać pod pokrywę rozrządu o-)
Ale wolał bym wszystko skompletować i zawieźć auto do zrobienia niż rozbabrać i później za częściami latać.

Drogie bravo, proszę o waszą opinię o-)

--edit--
Sam ze sobą sobie porozmawiam...
Otóż zadzwoniłem do Sławka i dowiedziałem się, że z BGA w 2.0 v6 problemów nie było ale w 2.0 R4 się sypały więc wycofali się ze sprzedaży tego. Ashikę zdecydowanie odpuścić. Czyli generalnie wkładać Dokuji.
Koło pośrednie dużo wytrzymuje i przy tych moich 178tyś nie powinno się kwalifikować do wymiany jeszcze.


Na górę
Post: ndz paź 01, 2017 9:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
W 2.0 v6 to się rozrządu nie wymienia tylko cały "cichy" silnik.
Tego kto stworzył to g..no to bym ...

Ale jak się zdecydujesz na wymianę rozrządu to koniecznie wymień P.wody i kółko pośrednie które jest bardzo małe i co za tym idzie ma największy przebieg.

P. S. Napęd łańcuchów to się wymienia kompletny z wiadomej przyczyny, jedno stare kółko rozciagnie łańcuch w bardzo krótkim czasie i całą robota w D....


Na górę
Post: ndz paź 01, 2017 12:09 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Ta, szukać silnika, który w gruncie rzeczy nie wiadomo jaki się trafi i za ile w nim też będzie rozrząd do wymiany, bo to przecież to samo. Bez sensu, więcej ryzyka, większy koszt i więcej roboty.

Sławek mówił, że kółko pośrednie nie potrzebuje wymiany przy takim przebiegu silnika. To sam już nie wiem... Natomiast odnośnie pompy wody, to taka była moja pierwsza myśl, żeby wymienić. Tylko wiem, że czasem się można pośpieszyć w wymianą jeszcze sprawnego oryginału na wątpliwy zamiennik i się na tym przejechać o-\

Ale argument z jednym zużytym kółkiem w całym systemie, ma sens. Profil zębów się mógł zmienić i nie będzie poprawie współpracowało z nowym łańcuchem...


Na górę
Post: ndz paź 01, 2017 1:31 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Po za tym żeby później wymienić pompę wody to jest znowu tyle samo rozbierania.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz paź 01, 2017 8:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Zdaję sobie właśnie z tego sprawę... Te 130zł w jedną czy drugą już nie robi mi specjalnej różnicy, chciał bym mieć tylko spokój.
Ale ten DOLZ to ma w innych autach różne opinie...


Na górę
Post: ndz paź 01, 2017 10:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
Masz tam zdjęcie kółka pośredniego
viewtopic.php?f=6&t=12670


Na górę
Post: pn paź 02, 2017 7:13 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
W sumie to decyzja już zapadła i robię wszystko hurtem.
A to wklejone powyżej to już twórcze działanie jakiegoś magika. Pytanie też jaki przebieg miało to wysypane koło pośrednie?


Na górę
Post: pn paź 02, 2017 11:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Generic pisze:
Zdaję sobie właśnie z tego sprawę... Te 130zł w jedną czy drugą już nie robi mi specjalnej różnicy, chciał bym mieć tylko spokój.
Ale ten DOLZ to ma w innych autach różne opinie...

DOLZ od kiedy pamiętam jest na polskim rynku motoryzacyjnym, od zawsze go montowałem i nigdy nie miałem reklamacji. Niestety cześć miłośników pozornych oszczędności zamiast wymienić wyślizgany i piszczący pasek napina go łomem, a potem zdziwiony ze łożyska nie wytrzymują. Tak samo wlewanie starego/brudnego płynu chłodzącego też powoduje niszczenie uszczelnień w pompie,i zapewne stąd późniejsze reklamacje na cieknące pompy.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: pn lut 11, 2019 11:09 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw sty 24, 2019 9:32 am
Posty: 7
Lokalizacja: Elbląg
Silnik: 2.0 V6
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1995
Cześć, odświerzę trochę temat.

Kupiłem vitarę 2.0 V6 niby 175tyś przebiegu, poprzedni własciciel mówił, że rozrząd robiony za jakieś 1500 zł gdzieś 5 tyś. kliometrów temu (myśliwy robił ze 2 tyś rocznie), mimo to chodzi jak sieczkarnia, rorząd musiał być najtańszy, zaczynam powili bać sie go odpalać, a chciałem przynajmniej do wiosny przelatać na tym co jest...

Pytanie moje dotyczy, jak w temacie, jakiego producenta rorząd kupić:

DOKUJI u Pana Sławka (i w kilku innych miejscach) narazie niedostępne - jakby było od ręki z chęcią bym wziął.

FAI jest u Pana Sławka ktoś montował może, podzieli się jakimiś opiniami?

ASHIKA gdzieś w internecie wyczytałem, że była montowana jako oryginał, prawda to, bez stresu można brać?

ASUMI po opiniach widzę, żeby unikać.

BGA - prawdę powiedziawszy do kupienia nie znalazłem, na forum ktoś montował, ale opini o długowieczności brak a było to kilka lat temu (viewtopic.php?f=6&t=1599&hilit=jaki+rozrzad&start=60).

Wiem, że trzeba przetoczyć zęby od czujnika położenia wału albo dokupić drugie koło dolne, kółko pośrednie również będę chciał wymienić bo wątpie, że przy ostatniej wymianie było to zrobione, pompę wody pewnie też wymienię.

Dodatkowo czy ma ktoś może srewisówkę do wymiany rozrządu,
(link z tego tematu viewtopic.php?f=6&t=3219
i tego http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8318 tu jest schemat acz serwisóka wygasła w zagramanicznym forum)
moi mechanicy tego jeszcze nie robili i chciałbym, żeby zrobili wg opisu a nie ich intuicji a i sam z chęcią się zapoznam ;).

I ostatnie pytanie czy do wymiany rozrządu potrzebne są jakieś kupne uszczelki (pod pokrywę zaworów https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelka ... ara-V6/304 - czemu dostępna jest tylko prawa?, przy pompie wody), czy wszystko składa się na uszczelniacz z tubki (https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Silikonow ... rzynia/155)?


Na górę
Post: wt lut 19, 2019 8:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
szary_misiek pisze:
Cześć, odświerzę trochę temat.

Kupiłem vitarę 2.0 V6 niby 175tyś przebiegu, poprzedni własciciel mówił, że rozrząd robiony za jakieś 1500 zł gdzieś 5 tyś. kliometrów temu (myśliwy robił ze 2 tyś rocznie), mimo to chodzi jak sieczkarnia, rorząd musiał być najtańszy, zaczynam powili bać sie go odpalać, a chciałem przynajmniej do wiosny przelatać na tym co jest...

Pytanie moje dotyczy, jak w temacie, jakiego producenta rorząd kupić:

DOKUJI u Pana Sławka (i w kilku innych miejscach) narazie niedostępne - jakby było od ręki z chęcią bym wziął.

FAI jest u Pana Sławka ktoś montował może, podzieli się jakimiś opiniami?

ASHIKA gdzieś w internecie wyczytałem, że była montowana jako oryginał, prawda to, bez stresu można brać?

ASUMI po opiniach widzę, żeby unikać.

BGA - prawdę powiedziawszy do kupienia nie znalazłem, na forum ktoś montował, ale opini o długowieczności brak a było to kilka lat temu (viewtopic.php?f=6&t=1599&hilit=jaki+rozrzad&start=60).

Wiem, że trzeba przetoczyć zęby od czujnika położenia wału albo dokupić drugie koło dolne, kółko pośrednie również będę chciał wymienić bo wątpie, że przy ostatniej wymianie było to zrobione, pompę wody pewnie też wymienię.

Dodatkowo czy ma ktoś może srewisówkę do wymiany rozrządu,
(link z tego tematu viewtopic.php?f=6&t=3219
i tego http://www.suzukiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8318 tu jest schemat acz serwisóka wygasła w zagramanicznym forum)
moi mechanicy tego jeszcze nie robili i chciałbym, żeby zrobili wg opisu a nie ich intuicji a i sam z chęcią się zapoznam ;).

I ostatnie pytanie czy do wymiany rozrządu potrzebne są jakieś kupne uszczelki (pod pokrywę zaworów https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelka ... ara-V6/304 - czemu dostępna jest tylko prawa?, przy pompie wody), czy wszystko składa się na uszczelniacz z tubki (https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Silikonow ... rzynia/155)?


Ja mam ASHIKA od ok. 30-40tys i nic nie brzęczy. Jestem zadowolony :)

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: pt lut 22, 2019 9:52 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
szary_misiek pisze:
poprzedni własciciel mówił, że rozrząd robiony za jakieś 1500 zł gdzieś 5 tyś. kliometrów temu (myśliwy robił ze 2 tyś rocznie), mimo to chodzi jak sieczkarnia, rorząd musiał być najtańszy,

nie, on go po prostu nie wymienił tylko sprzedał jak mu powiedzieli że do wymiany

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl