suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 2:19 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 23, 2016 8:23 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt paź 06, 2015 4:07 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Witam,
Nie znalazłem tematu dotyczącego zmiany silnika w Vitara 3D z 1.6 8v na np. silnik z GV o tej samej pojemności. Czy ktoś może próbował takiej przekładki? ew. cy oprócz elektryki trzeba coś dorabiać/przerabiać na łaczeniu skrzynia silnik, czy cały silnik pasuje w miejsce starego? Proszę o wskazówki doradzcie cos.


Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: sob kwie 23, 2016 4:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 06, 2016 1:25 pm
Posty: 29
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1998
Podepnę się pod pytanie bo tez szukałem info na ten temat i ubogo na forum o przerzutce 8V na 16 V.


Na górę
Post: sob kwie 23, 2016 5:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 9:18 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Miechów/k Krakowa
Cześć ja jestem po takiej wymianie miałem już dawno opisać przygodę z wymianą 1.6 8 v na 1.6 16 v .
Czy to się opłaci to zależy do czego używamy auta to podstawowe założenie .
jeżeli tylko do topienia i krótkich przelotów to raczej nie .
ja przełożyłem silnik ze względu na to że moja jest do zabawy i wyprawy ...
po wykonaniu przekładki jeździ mi się bardziej dynamiczniej na kołach 30 cali BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 przełożenia od 8v skrzynia od 8v .
w terenie nic nie straciłem ponieważ mam zwolniony reduktor więc nie mam problemów w dolnym zakresie obrotów do terenu 31 cali Silverstone MT-117 X-treme .

co potrzebujemy do swapu .
Silnik kompletny .Kolektor wydechowy . zbiorniczek wyrównawczy od układu chłodzenia od 8v nie pasuje .
Komputer z wiązką . i licznik dopasowany do wiązki są różne typy . nie chodzi nawet o roczniki bo wiadomo że tu zmieniała się deska .
w zależności od rocznika potrzebny jest również pająk od przełączników .

moim zadaniem najlepiej mieć drugie auto i po prostu przekładać wszystko po kolei .

w moim wypadku najpierw kupiłem kompletny silnik z wiązką już po zakupie okazało się że wiązka jest od anglika i będzie rzeźba .
na dodatek okazała się nie do końca kompletna i był zong.

w końcu skończyło się że znalazłem u kolegi z forum bitą Vitarę i z jego pomocą wybebeszyliśmy całą instalację silnik deskę i licznik .
z racji tego że moja jest oryginalnym Japończykiem z 1990 r a dawca był z 1996 trzeba było zmienić również wzmocnienie pod deskę .
nie pasował również pająk do mojej kolumny kierowniczej była rzeźba tym bardziej że mam nabę i sportową kierownicę .
do instalacji elektrycznej nie pasowało sterowanie drzwiami trzeba było zmienić panel sterowania .
co do silnika wchodzi na ramę bez problemów i pasuje ze skrzynią od 8 v inna jest podpora linki od sprzęgła .
ogólnie jest z tym roboty lecz silniczek naprawdę chodzi ładnie . spalanie na trasie na benzynie ok 11L lecz mam ciężką nogę na autostradzie 140 km poszła bez problemu więc źle nie jest :D

_________________
Vitara 1.6 8 V 1990 była teraz jest 2.7 V 6 << Pancerne zderzaki made in home >> cabrio niezawodna ...


Na górę
Post: sob kwie 23, 2016 5:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt paź 06, 2015 4:07 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
A jak z wymianą na silnik od GV 1.6 16v ?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: ndz kwie 24, 2016 7:14 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 9:18 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Miechów/k Krakowa
to jest ten sam silnik co w Vitarze więc na ramę podejdzie raczej bez problemów , a reszta to ta sama rzeźba wiązka kompletna komputer i reszta gratów .

_________________
Vitara 1.6 8 V 1990 była teraz jest 2.7 V 6 << Pancerne zderzaki made in home >> cabrio niezawodna ...


Na górę
Post: ndz kwie 24, 2016 8:24 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
Jak masz starą deskę i montujesz silnik z wersji również z stara deska ( np. 95r.) to cały montaż jest bezproblemowo nic nie przerabiasz tylko przekładasz z dawcy, wszystkie kostki z instalacji 16v będą pasowac pod stare przełączniki deski. W przypadku silnika z GV to cała elektryka do ostrej rzeźby.

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: ndz kwie 24, 2016 10:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Ja robiłem swap na 1.6 16v z baleno 98'. Kupiłem całe auto za 1300 i to co zostało wyzłomowałem za 600zł.
Silnik z cewkami na głowicy, więc problem z aparatem rozwiązany.
Trudności:
-wyjście wody z głowicy (dorobione kolano)
-czujnik w misce olejowej (z 2 zrobiona 1)
-kolektor wydechowy (kupiony rurowy z gv i dopasowanie wydechu)

Całość uważam za dobre rozwiązanie. Silnik jakiś kulturalniejszy, mocniejszy, mniej pali, wielopunktowy wtrysk pozwala na sekwencję zamiast prymitywnych gazów, gdzienigdy nie jest na 100% dobrze.


Na górę
Post: wt lip 05, 2016 6:14 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
czy ja dobrze rozumiem że 1.6 16v pasuje P&P zamiast 8V bez przeróbek wiązki? I o której wiązce mówimy? mówię o wersjach z 94 i starszych. Może żeby bardziej jednoznacznie. Wyjmuję stary słupek wkładam nowy podpinam wiązkę tą co była na aucie i mam 1.6 16V? Naturalnie po zmianie komputera.

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: śr lip 06, 2016 7:40 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Ni wacka, coś źle doczytałeś, 16v jest na wielopunkcie, 8v na mono, wiązka silnika jest inna.
Potrzebowałbyś kompletnej wiązki silnika z komputerem od 16v.

_________________
SJ416


Na górę
Post: śr lip 06, 2016 5:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
wiązkę musisz przełożyć plug&play to chodziło o to że wiązka ze starczych 16v ma pasujace kostki pod 8v ale potrzebna cala wiazka aż do komputera itp

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: śr lip 06, 2016 6:45 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
Lukasz Hunter pisze:
wiązkę musisz przełożyć plug&play to chodziło o to że wiązka ze starczych 16v ma pasujace kostki pod 8v ale potrzebna cala wiazka aż do komputera itp


Czyli gra nie warta świeczki tak po mojemu....

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: śr kwie 12, 2017 8:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 23, 2017 8:56 am
Posty: 27
Silnik: G16A
Model: JLX krótka
Rok prod.: 1990
Co zrobić z aparatem od 16V Baleno ? Zastanawiam się nad dawcą i z tego co widzę, może być kłopot. Występowały jakieś kątowe podstawki do Vitary, ale czy to będzie kompatybilne ? Aparat z 8V nie może zostać ?

_________________
Vitara V6 Long na części Poznań 721 792 614


Na górę
Post: czw kwie 13, 2017 7:09 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
ewentualnie pozostaje ci zakup wałka rozrządu i aparatu z Vitary 16v

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: czw kwie 13, 2017 9:37 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 23, 2017 8:56 am
Posty: 27
Silnik: G16A
Model: JLX krótka
Rok prod.: 1990
Jeszcze jakieś niespodzianki ? Kolektor ssący ? Miska olejowa i smok ? Bagnet oleju ? To wszystko będzie pasować ? Domyślam się, że wisko muszę wywalić i założyć wiatrak elektryczny

_________________
Vitara V6 Long na części Poznań 721 792 614


Na górę
Post: czw kwie 13, 2017 2:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 07, 2015 11:16 am
Posty: 67
Lokalizacja: Puławy/Dęblin
Silnik: 1.6 16v
Model: Sidekick 1.6 JLX
Rok prod.: 1995
Miska i smok od vitary. Bagnet raczej chyba też. A kolektor nie pamiętam czy by pasował bo ja miałem ze swojej 16v to wszystko.

_________________
Suzuki Vitara Long 1.6 16v 95r
Goodyear Duratrac 235/75/15
Lift Hunter 4"
Życie to nie bajka nie drapie nas po jajkach :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl