suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 1:06 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 23, 2016 5:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lis 21, 2008 1:31 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Tymowa, Laskowa
Silnik: j20a
Model: de luxe
Rok prod.: 1999
Błąd jaki pokazuje to 52- usterka modułu sterującego chyba. czy ktoś posiada takowy sterownik? i przy kreceniu pstyka przekaźnik za schowkiem a nigdy tego nie było... ktoś ma jakiś pomysł? nie mam rozpiski tych przekaźników...

_________________
Vitara 2.0 16v 99r. Bf Goodrich At 235/70 r16 :)


Na górę
Post: pn maja 23, 2016 6:33 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Taki moduł sterujący to komplet z kluczykiem i immo. I nie tak łatwo go namierzyć.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn maja 23, 2016 7:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lis 21, 2008 1:31 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Tymowa, Laskowa
Silnik: j20a
Model: de luxe
Rok prod.: 1999
No widzę właśnie że nie tak łatwo... żeby był chociaż sam sterownik to założyło by się emulator immo i po sprawie. kurcze dziwny przypadek odpali chwile chodzi i gaśnie. czujnik halla dobry :/ auto ma dopiero 90 tyś i śmigało aż miło...

_________________
Vitara 2.0 16v 99r. Bf Goodrich At 235/70 r16 :)


Na górę
Post: pn maja 23, 2016 9:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
nie że bym się chwalił że mam :mrgreen:
wiecej info najlepiej na telefon
602 813 811

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: pt cze 03, 2016 7:55 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lis 21, 2008 1:31 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Tymowa, Laskowa
Silnik: j20a
Model: de luxe
Rok prod.: 1999
Sterownik dzięki koledze sushi cały przełożnony z immo objawy takie same czyli autko nie pali masa wyjściowa ze sterownika do przekaźnika od pompki paliwa działa cyklicznie czyli coś nie tak dalej. auto odpalało chodzilo chwile i gasło, teraz padło coś całkiem... Czy ktoś posiada schemat elektryczny sterowania silnika? podałbym masę bezpośrednio na sterownik, bo przy karoserii wszyskie masy ok.

_________________
Vitara 2.0 16v 99r. Bf Goodrich At 235/70 r16 :)


Na górę
Post: ndz cze 05, 2016 2:22 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
szpilman pisze:
podałbym masę bezpośrednio na sterownik, bo przy karoserii wszyskie masy ok.

??? :roll:
Nie bardzo rozumiem.
Masa dochodzi do sterownika kilkoma kabelkami.
Podawanie "na chama" masy/zasilania na jakieś wyprowadzenia spowoduje prędzej czy później wypuszczenie dymu z elektroniki.


Na górę
Post: ndz cze 05, 2016 4:48 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Czy jak przekręcasz kluczyk to słuchać takie charakterystyczne odgłosy elektryczne jakby przekaźniki spod maski?
Jak nie to problem jest z którymś przekaźnikiem za schowkiem.
Winowajca jest sterowany masą i ma doprowadzone 2x stałe +12V. Idą one z tego samego bezpiecznika. Zewrzyj te kable i sprawdź. Niestety nie wiem jak zidentyfikować tek konkretny spośród 4 które tam są. Ja po prostu w desperacji ręcznie je zwierałem ryzykując jakąś usterkę.
Zauważyłem wczoraj, że jest do nich bardzo dobry dostęp jak się wyjmie schowek i poduszkę. Poduszka to raptem 4 śruby i wtyczka, schowek - dwa plastykowe rygle.

Może tutaj coś znajdziesz:
suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=10582

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn cze 06, 2016 11:23 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lis 21, 2008 1:31 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Tymowa, Laskowa
Silnik: j20a
Model: de luxe
Rok prod.: 1999
Tak po przekręceniu zaplonu słychać silniczki krokowe i inne min od egr jak sie uzbrajają, a przy startowaniu cyklicznie zaczyna rozłanczać i załanczać tak co 2 sekundy, odkrylem to po odpięciu wszystkich czujników i rozrusznika na tych dużych kostkach na podszybiu. czyli rozrusznik nie kreci a przekaźnik pstyka czyli nie robi zwarcia rozrusznik... sprawdzalem i w tym przekaźniku są 2 plusy i owa masa sterowana przez ECU przerywa właśnie, podłączenie masy bezpośrednio pod przekaźnik nie rozwiązuje problemu bo nie ma też iskry. kiedyś miałem taką vitarę gdzie byl problem z tym przekaźnikiem i po zmostkowaniu dwóch plusów auto chodzilo normalnie, nie wiem gdzie zginął plus, ale autko już dawno sprzedane więc nie mój problem....

Kable od pompki wyglądały fatalnie gdzieś kiedyś komuś zrobilo zwarcie i izolacja przytopiona ale teraz jest wszystko i tak odpięte w lewym boczku na wtyczkach więc zwarcia nie ma...

coś musi nie łączyć albo już nie wiem bo jak autko zgasło na drodze to przy próbie palenia właśnie pstykało, po 10 min odpalił normalnie i wróciłem do domu 15km. czyli nie jest nic upalone całkiem tylko brakuje jakiegoś dobrego plusa albo masy na sterownik
no nic będe dalej walczył w wolnych chwilach,

_________________
Vitara 2.0 16v 99r. Bf Goodrich At 235/70 r16 :)


Ostatnio zmieniony pn cze 06, 2016 11:39 am przez szpilman, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: pn cze 06, 2016 11:38 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Wnioskując po ostatnim opisie to moim zdaniem jest problem z IMMO.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn cze 06, 2016 11:40 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lis 21, 2008 1:31 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Tymowa, Laskowa
Silnik: j20a
Model: de luxe
Rok prod.: 1999
cały komputer z innym immo przekładałem..
no chyba że kolega mial też coś uszkodzone w tym zestawie ale jakoś mi sie nie wydaje...

_________________
Vitara 2.0 16v 99r. Bf Goodrich At 235/70 r16 :)


Na górę
Post: pn cze 06, 2016 12:17 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Rozumiem, że kluczyk od nowego zestawu był przyłożony do antenki podłączonej do nowego immo.
Czy testowałeś te zestawy na innej vitarze?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn cze 06, 2016 1:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lis 21, 2008 1:31 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Tymowa, Laskowa
Silnik: j20a
Model: de luxe
Rok prod.: 1999
całą stacyjkę miałem inną.. nie testowane na innym samochodzie, za bardzo nie mam u kogo..

_________________
Vitara 2.0 16v 99r. Bf Goodrich At 235/70 r16 :)


Na górę
Post: śr cze 08, 2016 6:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lis 21, 2008 1:31 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Tymowa, Laskowa
Silnik: j20a
Model: de luxe
Rok prod.: 1999
czy ktoś z kolegów może sprawdzić co sie dzieje jak sie wypnie immobilaizer np koło pedału hamulca i zacznie startować? czy check będzie migać czy nie, czy przekaźnik będzie rozłanczać. silnik 2.0 16v vitara bo podejrzewam że to immo padło ale nie jestem pewien....


Problem rozwiązany po dlugich mękach winowajca znaleziony i był to aparat z czujnikiem polożenia i prędkości obrotowej. wtedy jak czujnik byl martwy dawał 7v na sterownik i dlatego on glupiał, załączał i wyłączał przekaźniki bez przerwy. Dziwny przypadek że tak się dzialo i dlatego szukalem gdzie nie ma masy albo zasilania dobrego, a to nie w tym była rzecz.... no ale najważniejsze że autko chodzi :) dziękuję osobom które się interesowaly tym tematem. Pozdrawiam :)

_________________
Vitara 2.0 16v 99r. Bf Goodrich At 235/70 r16 :)


Na górę
Post: wt paź 17, 2017 1:33 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr sie 30, 2017 4:36 pm
Posty: 2
Silnik: j20a
Model: 2.0 3d
Rok prod.: 1998
Hej. Bardzo proszę o kontakt w spawie rozwiazania problemu z odpaleniem Suzuki. 606953623. Grzesiek. Dzięki


Na górę
Post: śr lis 15, 2017 11:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 02, 2011 2:38 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Zachpom
Witam
Dziś znienacka po 2 tygodniach nie ruszania samochodu dopadła bolączka nie palenia.

Samochód przez ostatnie 6 lat nie odmówił posłuszeństwa (po za problemami z głowicą i gotującym się płynem) aż do wczoraj.
Silnik kręci ale nie odpala na benzynie i awaryjnie na gazie.
co ustaliłem:
- pompka paliwa chodzi po przekręceniu stacyjki
- bledy w ECU: tylko jeden od podgrzewacza lambdy - ostatnie 2 lata tak jeżdżę.
- podczas kręcenia iskra na świecach jest
- tłoki sie ruszają czyli łańcuch rozrządu nie padł
- bezpieczniki w komorze silnika i w nogach kierowcy OK

czego nie sprawdziłem:
- kompresji
- ustawienia rozrządu (ale to by chyba komputer pokazał jako błąd czujnika położenia walka rozrządu)
- nie próbowałem zapalić na PLAK

Jakieś inne sugestie?

_________________
GV1 2005r SQ420W + STAG300


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl