suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 11:36 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 06, 2016 8:49 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2011 10:31 pm
Posty: 8
Witam. W związku że nie umiem od dłuższego czasu poradzić sobie z vitka proszę o pomoc. A wiec pacjent vitara 1.6 16v. Lpg na śrubę. Na wolnych obrotach wygląda jakby nie pracował 4 cylinder. Po dodaniu gazu i wejściu na wyższe obroty pracuje. To samo na lpg i na pb. Po wyjęciu świecy po pracy na pb na wolnych świeca mokra. Nie reaguje w ogóle na zdjęcie fajki. Najgorszy jest moment ruszania, później jak się już przepustnica otworzy mocniej mija. Wykonane zabiegi: Kable, kopułka, palec, zapłon, pomiar kompresji (12,5; 12; 12; 11,5), regulacja zaworów, egr. Iskra jest. Dolot przejrzany, spryskany łatwopalnym siuwarem bez zmian w pracy. Świece pierwsza bazowa, druga i trzecia jasne, czwarta czarna mokra. Sonda trochę późno się budzi ale na lpg to nie powinno mieć znaczenia. Przy ruszaniu na pb początkowo przerywa potem jakby łapał i idzie jak wściekła. Na gazie jest to mniej odczuwalne. Może ktoś potrafi ja odczarować.

_________________
Sidekick 1,6 16V 95r.


Na górę
Post: wt cze 07, 2016 5:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 11, 2014 8:36 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Kraków
Wygląda jakby zalewało Pb na 4 cylindrze. Miałem podobnie i okazało się ze był uszkodzony regulator ciśnienia. Jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego. Przepuszczał lewe paliwo do kolektora nawet na lpg. Ewentualnie możesz mieć uszkodzony wtryskiwacz. Najprościej to sprawdzić odłączając pompę paliwową. Niech silnik popracuje chwile na lpg i zobaczysz czy pomogło ;)


Na górę
Post: wt cze 07, 2016 8:36 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2011 10:31 pm
Posty: 8
Odpinałem przekaźnik pompy. Chyba bez ciśnienia by nie ssalo tak mi sie wydaje. Juz nie mam sily do tego auta. Czy powodem może być przepustnica lub tps czy jak to się nazywa? Dziwne jest to że jak jade 800rpm np na 2 biegu to czuc ze ten jeden gar nie chodzi ale gdy nacisne gaz auto normalnie przyspiesza i nie czuć juz przerywania.

_________________
Sidekick 1,6 16V 95r.


Na górę
Post: śr cze 08, 2016 10:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:47 pm
Posty: 253
Silnik: 1.6
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
A zapłon masz dobre ustawiony ? Sprawdź czy pasek rozrządu nie przeskoczył o ząbek

Wysłane z mojego Venue8 3840 LTE przy użyciu Tapatalka

_________________
Mercedes astra BFGoodrich mt2 235/75/15 reszta własnej produkcji
Auto w przebudowie


Na górę
Post: sob cze 11, 2016 8:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Źle ustawiony zapłon powoduje nierówną pracę silnika na wszystkich cylindrach, to samo z rozrządem, jeżeli pasek przeskoczy to nie zgadzają się fazy rozrządu na wszystkich cylindrach , a nie na jednym cylindrze - także ta wersja raczej odpada. To samo tyczy się przepustnicy i tps - wpływ na pracę całego silnika a nie jednego cylindra.
Weź wtryskiwacz z czwartego cylindra i zamień z innym cylindrem, jeżeli usterka się przeniesie na inny cylinder to masz uszkodzony wtryskiwacz - nieszczelny,przytarty po prostu uszkodzony i zalewa świece. Jeżeli dalej nie pracuje czwarty cylinder a masz tam włożony wtryskiwacz przecież z dobrego -pracującego cylindra to masz problem z układem zapłonowym cylindra IV, albo z szczelnością zaworów na tym cylindrze.
Z tego co piszesz, tam masz najniższe ciśnienie sprężania - może być to początek nadpalającego się zaworu od lpg. Pomiar kompresji nie do końca jest miarodajny. Musiał byś wykonać pomiar szczelności cylindrów i to trochę Ci wyjaśni co tam się dzieje na IV cylindrze. Czy masz nadpalony zawór i niższą kompresję, czy może padnięty/pęknięty pierścionek olejowy i zarzuca Ci świecę olejem i nie potrafi na wolnych obrotach przepalić tego oleju.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: wt cze 14, 2016 9:47 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2011 10:31 pm
Posty: 8
Dzięki za nadanie kierunku. Dam znac o wyniku jak tylko bede mial chwile zeby dalej pogrzebac.

_________________
Sidekick 1,6 16V 95r.


Na górę
Post: sob lip 02, 2016 7:43 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2011 10:31 pm
Posty: 8
Witam ponownie. Zagadke chyba udalo sie rozwiklac. Temat banalny aż wstyd że nie poszedlem odrazu w ta strone. Centralka lpg podawala oba paliwa naraz do tego
Zawór z przodu dolotu ten ogrzewany ciecza powodowal nierowna prace. Narazie jest poprostu odpiety. Nie wiem czemu najbardziej odczuwal to 4 cylinder. Dodatkowo mam zamontowany wakaznik afr i on nie pokazywal jakies bardzo bogatej mieszanki. Testy narazie trwaja miejmy nadzieje ze to juz koniec tej zagadki. W czasie diagnostyki zlosliwa vitara pochlonela bezpowrotnie dwa klucze nasadowe. Normalnie jakbym wrzucił do rzeki. Dziekuje za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam.

_________________
Sidekick 1,6 16V 95r.


Na górę
Post: ndz lip 03, 2016 6:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
"złośliwa vitara" a może głodna :lol: niektórzy lekarze czasem zalecają potrawy z dużą zawartością żelaza :mrgreen:
"Nie wiem czemu najbardziej odczuwal to 4 cylinder" sam na początku podajesz najniższe ciśnienie 11,5 na 4 cyl. być może to powód, albo najbardziej zużyta świeca zapłonowa na tym cylindrze jest.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: pn lis 21, 2016 8:28 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
Podepnę się pod temat bo mój problem wygląda bardzo podobnie. Vitara 1.6 16V 1993 + sekwencyjna instalacja gazowa.
Problem wystepuje na lpg. Kiedy auto jest zimne problem nie wystepuje. Po nagrzaniu (przejechaniu kilkunastu, kilkudziesięciu kilometrów) przy startowaniu z wolnych obrotów dławi się, przerywa jak by nie pracował na 1 cylinder, po przekroczeniu około 2,5tys obrotów wkręca sie jak wściekły.
Na PB problem nie wystepuje albo jest tak minimalny ze niedczuwalny.
Pierwsze kroki do gazownika: diagnoza: z instalacja wszystko ok, pracuje jak powinna, problem z układem zapłonowym.
Wymieniłem:

- wszystkie świece na nowe
- palec rozdzielacza
- kopułkę

Zostały do wymiany: cewka ew. kable WN

Podpowiedzcie.

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Post: wt lis 22, 2016 8:14 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 21, 2012 7:17 am
Posty: 96
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1,6 JXL
Rok prod.: 1990
Cewka to raczej nie bo przecież daje iskrę na wszystkie świece, sprawdź kable, najłatwiej to zrobić wieczorem, popsikać z rozpylacza wodą po przewodach i obserwować gdzie iskry skaczą.

_________________
Vitara 94r., Vitara 90r., Vitara 91r.


Na górę
Post: wt lis 22, 2016 9:16 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
Sprawdzałem, nie skaczą.
Kable i cewka juz zamówione.
Będe podmieniał kolejno.

edit. kable wymienione - zero różnicy - stare były OK

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Post: wt lis 22, 2016 2:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 21, 2012 7:17 am
Posty: 96
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1,6 JXL
Rok prod.: 1990
to w takim razie nie elektryka szwankuje ale wtryskiwacz

_________________
Vitara 94r., Vitara 90r., Vitara 91r.


Na górę
Post: wt lis 22, 2016 3:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
Darek pisze:
to w takim razie nie elektryka szwankuje ale wtryskiwacz


Jaki wtryskiwacz? Gazowy? Byłem u gazownika na samym początku - wtryskiwacze są w porządku bo podpinał pod kompa i sprawdzał.
Na PB problem nie występuje (na razie) jeżeli założymy, że przestane jezdzić na LPG to na PB ten sam problem też się pojawi.

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Post: wt lis 22, 2016 5:40 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Skąd wiesz? Proste, skoro na benzynie auto pracuje ok to wina LPG. Gazownik ma przejrzeć od AdoZ całą instalacje. Włącznie z wizualną oceną instalacji a nie tylko przez komputer. Strzel mu w pysk i niech robi. Wywalisz kupe kasy na nie potrzebne rzeczy. Może jedz do innego magika od lpg...Ja Was nie rozumiem czasami...

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt lis 22, 2016 6:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
Przecież napisałem, że cała zabawę zacząłem od wizyty u gazownika.
Podpinał, sprawdzał parametry - wszystko od strony instalacji było ok. Instalacja jest "nowa" - na gwarancji - przejechałem na niej 20 tys.

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl