suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 1:09 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt cze 10, 2016 8:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 02, 2016 10:03 pm
Posty: 27
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Silnik: 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1998
Mam pytanie gdzie w tym silniku jest ta śruba odpowiadająca za wolne obroty
Szukam szukam i nie mogę znaleźć a czyściłem silniczek krokowy i teraz mam za niskie obroty a przy odpuszczeniu gazu obroty bardzo nisko spadają prawie pod 0 i czasami zgaśnie
Gorąca prośba o pomoc?


Na górę
Post: śr cze 15, 2016 11:00 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 07, 2015 10:33 am
Posty: 28
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: 2.0 V6
Model: Long 2.0 4x4
Rok prod.: 1998
Ostatnio rozwiązałem ten problem u siebie (long 2.0 v6). Pomogło ... Naciągnięcie linki gazu :)


Na górę
Post: śr cze 15, 2016 1:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
webcitron pisze:
Ostatnio rozwiązałem ten problem u siebie (long 2.0 v6). Pomogło ... Naciągnięcie linki gazu :)


Podciągnięcie linki gazu to tylko półśrodek, otwiera sie dzięki temu przepustnice i dodaje gazu w skutek czego silnik wchodzi na obroty, odczuwa to też TPS więc wolne obroty są. Silnik powinien mieć wolne obroty z zamkniętą przepustnicą czyli nawet bez linki gazu wolne obroty powinny być (no chyba że silniki w suzuki działają inaczej niż cała reszta, ale wiem że tak nie jest). Tutaj trzeba zrobić żeby komputer "widział" że położenie przepustnicy jest właściwe, czyli trzeba poluzowac i przestawić czujnik położenia przepustnicy:

Trzeba odkręcić (poluzować) dwie śruby trzymające czujnik położenia przepustnicy (czyli czujnik TPS) i go obrócić minimalnie tak by uzyskać włąściwe wolne obroty.
O ile internety mnie nie kłamią to czujnik ten wygląda tak:
Obrazek


Na górę
Post: śr cze 15, 2016 7:51 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Bezimienny pisze:
webcitron pisze:
Ostatnio rozwiązałem ten problem u siebie (long 2.0 v6). Pomogło ... Naciągnięcie linki gazu :)


Podciągnięcie linki gazu to tylko półśrodek, otwiera sie dzięki temu przepustnice i dodaje gazu w skutek czego silnik wchodzi na obroty, odczuwa to też TPS więc wolne obroty są. Silnik powinien mieć wolne obroty z zamkniętą przepustnicą czyli nawet bez linki gazu wolne obroty powinny być (no chyba że silniki w suzuki działają inaczej niż cała reszta, ale wiem że tak nie jest). Tutaj trzeba zrobić żeby komputer "widział" że położenie przepustnicy jest właściwe, czyli trzeba poluzowac i przestawić czujnik położenia przepustnicy:

Trzeba odkręcić (poluzować) dwie śruby trzymające czujnik położenia przepustnicy (czyli czujnik TPS) i go obrócić minimalnie tak by uzyskać włąściwe wolne obroty.
]

Nie do końca masz rację.
W tych silnikach TPS nie posiada już czujnika zamkniętej przepustnicy (tak jak w silnikach 8v).
Więc regulacja tego czujnika wiele nie da.
Oczywiście jak ustawienie jest zupełnie losowe, to będą podobne efekty uboczne, ale wolne obroty reguluje sobie sam komputer i jeżeli elementy wykonawcze są działające i nierozkalibrowane, to musi to działać prawidłowo.


Na górę
Post: śr cze 15, 2016 9:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
jak nic silniczek krokowy:)

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Na górę
Post: śr cze 15, 2016 10:54 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 02, 2016 10:03 pm
Posty: 27
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Silnik: 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1998
Czujnik tps na zimnym ustawiony na 5.09 kilo omów tak pokazuje miernik kręciłem w lewo prawo u mnie nic się nie zmienia obroty podregulowalem ta czarna śruba na silniczku krokowym przeczyszczony nasmarowany jest ok nie gaśnie ładnie tryzyma obroty jedyny mankament ale to chyba było tak od początku ze z wysokich obrotów potrafi zejść na 1500 a potem trochę wolniej dopiero na 800
Jedyny teraz tylko mankament ze zachciało mi się sprawdzać tps na włączonym zapłonie z rozpięta wtyczka i vitka złapała check engine które za cholerę nie moge wykasować


Na górę
Post: ndz lis 13, 2016 9:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 02, 2016 10:03 pm
Posty: 27
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Silnik: 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1998
Temat ogarnięty
Z tytułu wymiany żarówki dziś w garażu trochę pogrzebalem a wiec
Po założeniu nowego tps błąd ciagle świecił auto po odpaleniu miało wysokie obroty
Wyciągnąłem silniczek krokowy idealnie przemylem podłączyłem go pod napięcie z aku żeby sprawdzić działanie popstrykalem nim z 10 razy założyłem stary tps ustawiłem go na oporność 4,99 poskrecalem i testy auto nie miało obrotów ale nagle chcheck zgasł ustawiając obroty ruszając tps na skrajne położenia błąd wracał ustawiłem tak ze chcek zgasł obroty na ciepłym silniku doregulowalem to śruba pod krokowcem
Teraz vitka ma ładne obroty na ciepłym teraz sprawdzałem na zimnym obroty 1200obr/,min i z nagrzewaniem silnika spadają
Reasumując myśle ze rozruszanie korkowca napięciem z aku dalo radę oraz dobrze założony tps


Na górę
Post: wt gru 12, 2017 8:43 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt paź 13, 2017 2:49 pm
Posty: 56
Silnik: 2.0 V6
Model: I Long
Rok prod.: 1996
Panowie, czy to normalne, że 2.0 V6 po odpaleniu na zimnym ma obroty 1500 RPM? Rozumiem, że to jakieś ssanie, ale czy obroty powinny być tak wysokie?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl