suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
cisnienie w ukladzie i twardosc weza http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=1662 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | kosciej [ wt mar 03, 2009 8:28 am ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
Ty odkręcasz chłodnicę na gorącym silniku ![]() ![]() ![]() ![]() A wodę w chłodnicy masz? Bo wg mojej wiedzy, to powinno Cie ochlapać ostro b.gorącym płynem chłodniczym, a nie syczeć.. i pisałbyś do nas ze szpitala...Nie rób tego, bo nie chcemy, żebyś pisał do nas ze szpitala ![]() |
Autor: | piotrk [ wt mar 03, 2009 8:30 am ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
stashek pisze: panowie jak twardy powinien byc gorny waz od chlodnicy gdy silnik jest cieply (po otwarciu termostatu) ? u mnie robi sie mniej wiecej taki twardy ze moge go palcem wcisnac na jakies 5 mm. po odkreceniu korka chlodnicy jest 2sekundowy syk. syk czy sik? powinien być wesoły gejzer ![]() |
Autor: | Chalski [ wt mar 03, 2009 11:17 am ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
Jesli silnik jest już w pełni nagrzany to jakotakiego sygu ani gejzera na wolnych obrotach nie powinno być. Syk może informować o zapowietrzeniu, a bąbelki pojawiające się cały czas po odkręceniu korka i pracującym silniku to może być padnięta uszczelka pod głowicą lub głowica. Płyn może pomału wypływać ale bez gejzerów i bąbli. Jeśli przegazujesz na otwartym korku może być gejzer (wzrost cisnienia w układzie). Układ chłodzenia w vitarach jest nieciśnieniowy (ciśnieniowe to takie jak np w audi, mb gdzie korek wlewu jest na zbiorniku wyrównawczym ale i ty syk może być tylko przy odkręcaniu - tak też się je odpowietrza). |
Autor: | Pavel [ wt mar 03, 2009 11:29 am ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
stashek pisze: ...u mnie robi sie mniej wiecej taki twardy ze moge go palcem wcisnac ... Może jakaś tabletka wpadła Ci do organizmu ![]() A na poważnie ja stawiam na zły korek chłodnicy. Wszystko co piszesz na obu forach wskazuje na za wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. |
Autor: | Pavel [ śr mar 04, 2009 12:34 pm ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
A czy w nowej chłodnicy odległość między powierzchnią na której uszczelnia się góra korka, a powierzchnią na której opiera się dolna uszczelka jest taka sama jak w starej chłodnicy? Bo jakby było ciaśniej, to wzrośnie ciśnienie otwarcia korka. Może być też tak, że stare podzespoły przy ciśnieniu 0,4 bar były szczelne, a teraz, przy 0,9bar nie dają rady. dawno temu, w CC900 dosypałem uszczelniacza do chłodnic. Chłodnicy pomogło, ale zaczęły się wycieki na łączeniach różnych węży. Po drugim wycieku zacząłem coś podejrzewać i okazało sie że uszczelniacz uszczelnił i korek. Po wymianie na nowy wycieki zniknęły. |
Autor: | wieniovitara [ ndz mar 15, 2009 2:55 pm ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
No to ja odpisze. Bo robiłem. Śruby daj stare. A co do głowicy-napewno bedzie planowana nawet musi! Zrób próbe ciśnieniową po planowaniu,wtedy bedziesz wiedział czy nie jest pęknięta.Od razu sprzwdż gniazda zaworów i same zawory.Zmień też uszczelniacze. Pozdrawiam ![]() |
Autor: | kosciej [ pn mar 16, 2009 9:14 am ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
Tak - to prawda - jak już zwalasz, to zrób całość...Aha - ja bym przy okazji wymienił pasek rozrządu - koszt nie duży, a lepiej wymienić...No i uszczelniacze wszelkie w głowicy. |
Autor: | davejr [ pn mar 16, 2009 7:47 pm ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
Ja swoje vitarki robię w RADMOCIE, mechanik polecony przez znajomego i rzeczywiście gość uczciwy i dobry jutro właśnie zawożę jedną |
Autor: | wieniovitara [ pn mar 16, 2009 9:45 pm ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
Odpowiem tylko na ostatnie stwierdzenie: jak sie gówno rozgrzebie to zaczyna śmierdzieć... mam tylko jedno pytanie gdzie oddajesz głowice (na kosocicką)? |
Autor: | piotrk [ wt mar 17, 2009 8:18 am ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
ja mam wprawdzie 16V, ale ani takiego syfu nie mam - jakieś drobny osad na samym "dnie" zagłębień owszem i jest, ale tak to wszystko błyszczy ... krzywki tak samo - u mnie nie ma takich śladów ![]() ![]() |
Autor: | kosciej [ wt mar 17, 2009 3:32 pm ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
Mój wałek wyglądał podobnie w Daihatsu. Powodem był krzywy zawór, który ciężko chodził i konik wycierał wałek..Wymieniałem wałek, ale oczywiście nie pomogło ![]() Co do syfu...Nie pali Ci jakoś za dużo oleum? Pozdrawiam! |
Autor: | Pavel [ wt mar 17, 2009 3:35 pm ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
Tłoki jak tłoki. Dużo nagaru ze spalonego oleju. Wymień uszczelniacze trzonków zaworów, bo najpewniej są twarde. Właściwie po co zdjąłeś tą głowicę? Znalazłeś przyczynę problemów z chłodzeniem? |
Autor: | wieniovitara [ wt mar 17, 2009 6:47 pm ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
Dobrze zrobileś że zrzuciłeś głowe ,dokręcanie to partyzantka "bo jak robić to robić a nie partaczyć" ![]() ![]() ![]() |
Autor: | wieniovitara [ śr mar 18, 2009 1:37 pm ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
No to fajno ![]() ![]() |
Autor: | kosciej [ śr mar 18, 2009 9:28 pm ] |
Tytuł: | Re: cisnienie w ukladzie i twardosc weza |
Stashek - nie ruchaj tyle, bo rodzinę powiększysz ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |