suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn cze 16, 2025 10:31 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 16, 2015 9:06 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Witam
Jak walczyć z obrotami biegu jałowego w j18a/j20a?
Od pół roku mam z tym problem, najpierw przygasał na dojeździe do skrzyżowania, podciągałem na śrubce, ale wtedy po wyluzowaniu schodził do 400 obr/min i stabilizował na 1000, następnie ustawiłem tps tak by oporność była 4,5mohm, śrubkę na 800 na rozgrzanym, i wyczyściłem iść, po wyczyszczeniu iść zaczął wariować skokowo między 2000 a 900 i pojawiło się syczenie w dolocie, znów wykręciłem isc, sprawdziłem oporność była w normie i sprawdziłem go napięciem czy chodzi, no i go spaliłem, chyba źle bieguny podpiąłem, kupiłem inny zawór isc i problem jest taki sam obroty skaczą od 900 do 2000 i jest to dziwne syczenie w dolocie.
Teraz nie wiem od czego zacząć, jak się z tym dogadać. Denerwuje mnie to tak że chyba podpalę to auto

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: czw wrz 17, 2015 9:52 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
A tam jest ISC na silniku krokowym czy elektrozawór zwykły?


Na górę
Post: pt wrz 18, 2015 5:19 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 11, 2014 8:36 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Kraków
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Może jest uszkodzony i przepuszcza do kolektora lewe paliwo. Ja tak miałem. Objawy jak u Ciebie.
Syczenie w dolocie norma. Zawór isc przepuszcza dużą ilość powietrza przez małą średnice rurki.


Na górę
Post: pt wrz 18, 2015 8:14 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Elektrozawór, objawy te same na lpg i pb, wczoraj dłubałem niestety wyczerpały się baterie w multimetrze, ale założyłem swój stary isc i obroty nie wariują ale trzeba pilnować prawą nogą, i tak wolę to niż skakanie do 2000, masakra już mam dosyć tego samochodu, najpierw mosty później swap a teraz zrobiłem generalny remont silnika bo się panewka odzywała, tyle kasy i roboty a dalej nie chodzi jak ma chodzić.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pt wrz 18, 2015 9:38 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Co to znaczy "podciągałem na śrubce"?
Sprawdź tzw. duty cycle na ISC. Być może jest już poza zakresem regulacji z powodu kręcenia/zużycia.
W ogóle działa ten ISC, czy tylko stoi w jakiejś pozycji? W 1,6 można było ręcznie (w sensie z komputera) przeregulować położenie ISC i potwierdzić jego działanie.


Na górę
Post: pt wrz 18, 2015 12:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Co to duty cycle i jak to sprawdzić, kręcenie śrubką tą na przepustnicy, wnioski mam takie, mój isc jest spalony, a ten co go kupiłem działa dziwnie

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pt wrz 18, 2015 3:02 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
gutek.a4 pisze:
Co to duty cycle i jak to sprawdzić, kręcenie śrubką tą na przepustnicy, wnioski mam takie, mój isc jest spalony, a ten co go kupiłem działa dziwnie


Śrubką na przepustnicy nie należy kręcić - ustaw ją tak jak każe manual.

Sprawdzanie duty cycle było opisywane w manualu (przynajmniej do samuraia).
Najlepiej mieć oscyloskop.
A jak nie ma, to zwykły analogowy woltomierz - przetworzy ci współczynnik wypełnienia na napięcie, czyli przy 50% będzie mniej więcej połowa napięcia w instalacji auta. Tanie cyfrowe multimetry mogą się pogubić z odczytami.
Duty przy regulacji ISC powinno się zmieniać w granicach 20-70% (czyli uśrednione napięcie około 2,4-8,4V). Jak stoi na jakiejś skrajnej wartości, to znaczy że jest poza zakresem regulacji i masz gdzieś jakiś mechaniczny problem.

Jeszcze jedno:
Ustaw też TPS z powrotem wg manuala, bo komputerowi może się wydawać że cały czas gazujesz.


Na górę
Post: pn sie 29, 2016 8:36 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Magia, magia, magia.
Przez pół roku było dobrze, pojechałem na urlop, samochód stał dwa tygodnie bez aku i znowu faluje.

Speca mi trzeba od tych silników

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl