suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn maja 20, 2024 6:43 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Filtr powietrza
Post: pn mar 16, 2009 1:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 01, 2008 9:59 am
Posty: 368
Lokalizacja: Gdynia
Dobry

Vitara 2.0 16v
Mam misje żeby zmniejszyć filtr powietrza - wymienić puszkę na jakąś mniejszą.
Tutaj rodzi się pytanie czy musi to być puszka od 2.0 ale jakaś inna czy mogę wstawić filtr od malucha i gra muzyka ??
Senkju za każda rada !

_________________
Vitara 2.0 16v '98 LPG Snorkiel i mini lifciores


Na górę
Post: pn mar 16, 2009 1:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Objetość i długość przewodów dolotowych (i wylotowych) producent projektuje tak, żeby układ współgrał z silnikiem. Zmniejszenie układu dolotowego skutkuje zmniejszeniem mocy na niskich obrotach.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pn mar 16, 2009 8:02 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
pomijalne,zupełnie się tym nie przejmuj (to nie dwusuw,one są bardzo wrażliwe na objętości) i zakładaj co ci podejdzie i tak będziesz zakładał snorkiego :wink:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: wt mar 17, 2009 9:01 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Tak, pomijalne, głupi konstruktorzy się nie znają i bezsensownie projektują jakieś rezonatory i dziwnie powywijane rury.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt mar 17, 2009 10:24 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
dokładnie objetosc ma znaczenie
np kiedys slyszalem ze jak zalozyl koles snorkla to mial zaduzo powietrza i musial zrobic zwezke na dolocie

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: wt mar 17, 2009 11:52 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Nie mogę teraz znaleźć, kiedyś czytałem ciekawą pracę naukową na ten temat...

Znalazłem na szybko takie coś:
http://bc.biblos.pk.edu.pl/bc/resources ... sciowa.pdf

i

http://tuningmania.pl/tuning&serwis/teo ... ilniku.htm

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: wt mar 17, 2009 12:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
milas pisze:
dokładnie objetosc ma znaczenie

objętość to średnica x długość

O suzukach mówi się (z racji małych benzynowych silników) że nie robią dołem i jazda w terenie jest możliwa przy tylko pełnym bucie. Tymczasem moja 16-zaworowa Vitara po dokładnej regulacji, na 29" kołach jest w stanie pokonać całkiem spore górki na wolnych obrotach - bez dotykania gazu. Z tym że ja dolot i wydech mam oryginalny.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt mar 17, 2009 7:13 pm 
To nie tylko zasługa regulacji to po prostu 16v. Jak jest wszystko ok to jedzie :lol: . Pozdrawiam :D


Na górę
   
Post: wt mar 17, 2009 8:35 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
panowie to naprawdę jest pomijalne,no chyba że ktoś szykuje vitarke do driftu :mrgreen: i walczy o każdego konia i kilogram,miałem na uczelni dostęp do hamowni podwoziowej i mierzyłem vitarę w trakcie modyfikacji,największa różnica była po założeniu lpg,reszta się nie liczy,wydechy doloty i tym podobne,kto by się przejmował 5 konikami które pogalopowały sobie w świat :wink:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: wt mar 17, 2009 9:21 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
nie wierze, że filtr od silnika, który ma 650cm3 i 24KM będzie pasował do 2.0cm3 150KM - nie te przepływy :?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt mar 17, 2009 9:44 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
zwracam honor,nie doczytałem że kolega chce tam zaaplikować filtr od malca :( wstyd mi :oops: ale jakąś obudowę filtra o podobnych średnicach to czemu nie,zanim założyłem snorka to liczyłem przepływy dla średnicy 50mm i wyszło mi z zapasem

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: wt mar 17, 2009 9:53 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ekspertem nie jestem, ale jako laik w tej dziedzinie zgodzę się :mrgreen:. Jeśli filtr i pucha, oraz rury były pod podobne przepływy projektowane, to nie będą stanowić zwężki. Jedynie częstotliwości rezonansowe będą inne, więc pewnie jakoś tam ucieknie efekt doładowania ... ale pewnie faktycznie możnaby to pominąć, skoro i tak i tak snoorkel ma iść i zmieni dolot ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt mar 17, 2009 10:38 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
po założeniu snorka nie chodził na gazie bo miał za małe opory przepływu i nie wysysał gazu z reduktora,pierwsze co zrobiłem to założyłem kryzę na dolocie,najlepiej pracował przy przelocie fi 30mm

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: śr mar 18, 2009 7:23 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
Pavel pisze:
Objetość i długość przewodów dolotowych (i wylotowych) producent projektuje tak, żeby układ współgrał z silnikiem. Zmniejszenie układu dolotowego skutkuje zmniejszeniem mocy na niskich obrotach.



W Peugeocie 206 z silnikiem 1,1 benzyna jest zamontowany fabrycznie taki sam układ dolotowy wraz z puszką na filtr co w silniku 2,0 Hdi i mimo takich różnic silnikowych robi w obu autach :D

_________________
Elmonter 1.6 8V ARB


Na górę
Post: śr mar 18, 2009 10:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
mariuszfila pisze:
W Peugeocie 206 z silnikiem 1,1 benzyna jest zamontowany fabrycznie taki sam układ dolotowy wraz z puszką na filtr co w silniku 2,0 Hdi i mimo takich różnic silnikowych robi w obu autach :D

Ale oczywiście że robi. Ale właściwie zaprojektowany układ dolotowy robi lepiej. Z moich obserwacji wynika, że dolotem przejmują się Japończycy i Niemcy. A tańsi producenci robią porządny dolot tylko w mocniejszych silnikach.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl