suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 09, 2024 3:32 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 07, 2009 5:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Witam.
Od jakiegoś czasu ciągle jest kod 24, zegary wyjmowałem i przeglądałem, poprawiłem zimne luty, jednak wciąż jest to samo.
Błąd pojawia się od razu nawet bez jeżdżenia (odpięcie [-] minuta na reset podłączenie, włączenie zapłonu i znów jest)
Czy oznacza to że element czujnika prędkości w zegarach do wymiany?
Czy sam czujnik można w jakiś sposób sprawdzić?
Dobija mnie to bo samochód na benzynie ma muła przy ok 1500-2000obr co czyni jazde na zimno (zanim przełaczy się na lpg) ryzykowną (skrzyżowania, wyprzedzanie ...)
Pomóżcie.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: sob mar 07, 2009 6:23 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Sprawdz jeszcze przewód w wiazce, od czujnika do kompa.
Mógł szczełznąc i nie przewodzi.
Komp zaraz po uruchomieniu sprawdza wszystkie obwody i w wyniku braku zamkniecia łapie błąd.
Ze smiercia samego impulsatora spotkałem sie raz.
Jak sprawdzic nie wiem, ale w opisanym przypadku pomogła wymiana licznika.


Na górę
Post: sob mar 07, 2009 10:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
A czy ktoś wie jaka jest kolorystyka przewodów w wiązce przy zegarach i przy ECU odpowiedzialnych za czujnik prędkości.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: ndz mar 08, 2009 9:30 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Chalski pisze:
A czy ktoś wie jaka jest kolorystyka przewodów w wiązce przy zegarach i przy ECU odpowiedzialnych za czujnik prędkości.


http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewtopic.php?f=19&t=697&st=0&sk=t&sd=a&hilit=metromierz

ten link powinien pomoc.

Jesli jednak nie, to zdemontuj licznik i sprawdz po scieżce który przewod jest podłączony do RS


Na górę
Post: ndz mar 08, 2009 9:32 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Hej...A ppowiedz mi - pali Ci się lampka?

Bo mi silnik też załapuje takiego ledwo wyczuwalnego muła, ale w okolicy 3000 obr/min...Ale lampka Change Engine mi się nie świeci :oops:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: ndz mar 08, 2009 1:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Lampka się nie świeci dopiero po włożeniu spinacza w kostkę diagnostyczną jest mruganie 24.
Podczas pracy i jazdy check enghine nie zapala się.
Dziś będę miał oryginalne zegary od niego (dodatkowa wtyczka i pstryczek koło lewego głośnika w dece niby do kasowania błędów, - coś dodatkowego jest w zegarach) - zobaczymy czy pomoże zmiana lub złożenie jednego licznika z 2.

Ok sprawa prawie załatwiona.
Wsadzone z powrotem oryginalne zegary (z 2 złożyłem jedne) okazało się jednak że zegary różnią się między sobą bebechami - inne połączenia elektryczne, inna ikonki kontrolek i dodatkowa kostka do przełącznika kasującego błędy ecu.
Jak na razie działa kod 12 a więc wsio ok.
Jedno ale nie ma w starych zegarach słupka o który opiera się wskazówka od obrotomierza - miałem niemałe problemy żeby ustawić wskazówkę tak żeby po rozgrzaniu silnika było ok 800 obr/min, jest teraz z dokładnością do ok 50 obr/min
Jednak jedno mnie niepokoi po wyłączeniu zapłonu wskazówka obrotomierza opada poniżej zera - praktycznie staje pionowo do dołu - czy to normalne czy coś jest nie tak?czy coś nie tak jest ze sprężyną w obrotomierzu?
Czy ktoś w userów też spotkał się z takim działaniem obrotomierza?

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl