Przy takim rozrzucie ciśnienia warto drugi raz zmierzyć , by wyeliminować możliwość błędu.
Poza tym jakie miałeś ciśnienie po pierwszym obrocie silnika, bo najpierw jest skok ciś. ,a potem dobija/pompuje ciśnienie,widać to jak się obserwuje manometr miernika.
Przy przytartych panewkach na gorącym silniku powinna się świecić kontrolka ciś.oleju .
Niestety olej GM 10/40 chyba jest produkowany po to żeby zapewnić zbyt na części zamienne. Jeździłem na mobilu 10/40 - przejechałem 24 tyś km między wymianami i niecały 1 LITR na dolanie,a po wlaniu GM 10/40 masakra
A co do silnika to twierdzisz że nie ma progów - a czy sprawdzałeś średnicówką gładzie cylindrów ?
Pierścienie powinieneś zdjąć z tłoka i włożyć do cylindra, sprawdzić luz na zamku. Tylko nie na samej górze/krawędzi cylindra tylko niżej na wysokości na jakiej znajdują się na tłoku, czyli jakiś 1cm od górnej krawędzi bloku - tam powinno być największe zużycie gładzi cylindra, i najlepiej też widać jak są zużyte pierścienie.
Po zakupie silnika mogłeś zlać stary olej, zdjąć michę i widział byś co nim się dzieje (opiłki na dnie michy) , a tak teraz nie wiadomo czy już taki lekko przytarty wał był, czy w czasie wymiany oliwy miałeś brudny lejek i sam sobie narobiłeś szkód w silniku.