suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Filtr powietrza
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=1706
Strona 1 z 2

Autor:  Salus [ pn mar 16, 2009 1:03 pm ]
Tytuł:  Filtr powietrza

Dobry

Vitara 2.0 16v
Mam misje żeby zmniejszyć filtr powietrza - wymienić puszkę na jakąś mniejszą.
Tutaj rodzi się pytanie czy musi to być puszka od 2.0 ale jakaś inna czy mogę wstawić filtr od malucha i gra muzyka ??
Senkju za każda rada !

Autor:  Pavel [ pn mar 16, 2009 1:10 pm ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

Objetość i długość przewodów dolotowych (i wylotowych) producent projektuje tak, żeby układ współgrał z silnikiem. Zmniejszenie układu dolotowego skutkuje zmniejszeniem mocy na niskich obrotach.

Autor:  Przemas601 [ pn mar 16, 2009 8:02 pm ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

pomijalne,zupełnie się tym nie przejmuj (to nie dwusuw,one są bardzo wrażliwe na objętości) i zakładaj co ci podejdzie i tak będziesz zakładał snorkiego :wink:

Autor:  Pavel [ wt mar 17, 2009 9:01 am ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

Tak, pomijalne, głupi konstruktorzy się nie znają i bezsensownie projektują jakieś rezonatory i dziwnie powywijane rury.

Autor:  milas [ wt mar 17, 2009 10:24 am ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

dokładnie objetosc ma znaczenie
np kiedys slyszalem ze jak zalozyl koles snorkla to mial zaduzo powietrza i musial zrobic zwezke na dolocie

Autor:  kosciej [ wt mar 17, 2009 11:52 am ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

Nie mogę teraz znaleźć, kiedyś czytałem ciekawą pracę naukową na ten temat...

Znalazłem na szybko takie coś:
http://bc.biblos.pk.edu.pl/bc/resources ... sciowa.pdf

i

http://tuningmania.pl/tuning&serwis/teo ... ilniku.htm

Autor:  Pavel [ wt mar 17, 2009 12:21 pm ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

milas pisze:
dokładnie objetosc ma znaczenie

objętość to średnica x długość

O suzukach mówi się (z racji małych benzynowych silników) że nie robią dołem i jazda w terenie jest możliwa przy tylko pełnym bucie. Tymczasem moja 16-zaworowa Vitara po dokładnej regulacji, na 29" kołach jest w stanie pokonać całkiem spore górki na wolnych obrotach - bez dotykania gazu. Z tym że ja dolot i wydech mam oryginalny.

Autor:  wieniovitara [ wt mar 17, 2009 7:13 pm ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

To nie tylko zasługa regulacji to po prostu 16v. Jak jest wszystko ok to jedzie :lol: . Pozdrawiam :D

Autor:  Przemas601 [ wt mar 17, 2009 8:35 pm ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

panowie to naprawdę jest pomijalne,no chyba że ktoś szykuje vitarke do driftu :mrgreen: i walczy o każdego konia i kilogram,miałem na uczelni dostęp do hamowni podwoziowej i mierzyłem vitarę w trakcie modyfikacji,największa różnica była po założeniu lpg,reszta się nie liczy,wydechy doloty i tym podobne,kto by się przejmował 5 konikami które pogalopowały sobie w świat :wink:

Autor:  piotrk [ wt mar 17, 2009 9:21 pm ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

nie wierze, że filtr od silnika, który ma 650cm3 i 24KM będzie pasował do 2.0cm3 150KM - nie te przepływy :?

Autor:  Przemas601 [ wt mar 17, 2009 9:44 pm ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

zwracam honor,nie doczytałem że kolega chce tam zaaplikować filtr od malca :( wstyd mi :oops: ale jakąś obudowę filtra o podobnych średnicach to czemu nie,zanim założyłem snorka to liczyłem przepływy dla średnicy 50mm i wyszło mi z zapasem

Autor:  piotrk [ wt mar 17, 2009 9:53 pm ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

ekspertem nie jestem, ale jako laik w tej dziedzinie zgodzę się :mrgreen:. Jeśli filtr i pucha, oraz rury były pod podobne przepływy projektowane, to nie będą stanowić zwężki. Jedynie częstotliwości rezonansowe będą inne, więc pewnie jakoś tam ucieknie efekt doładowania ... ale pewnie faktycznie możnaby to pominąć, skoro i tak i tak snoorkel ma iść i zmieni dolot ;)

Autor:  Przemas601 [ wt mar 17, 2009 10:38 pm ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

po założeniu snorka nie chodził na gazie bo miał za małe opory przepływu i nie wysysał gazu z reduktora,pierwsze co zrobiłem to założyłem kryzę na dolocie,najlepiej pracował przy przelocie fi 30mm

Autor:  mariuszfila [ śr mar 18, 2009 7:23 am ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

Pavel pisze:
Objetość i długość przewodów dolotowych (i wylotowych) producent projektuje tak, żeby układ współgrał z silnikiem. Zmniejszenie układu dolotowego skutkuje zmniejszeniem mocy na niskich obrotach.



W Peugeocie 206 z silnikiem 1,1 benzyna jest zamontowany fabrycznie taki sam układ dolotowy wraz z puszką na filtr co w silniku 2,0 Hdi i mimo takich różnic silnikowych robi w obu autach :D

Autor:  Pavel [ śr mar 18, 2009 10:34 am ]
Tytuł:  Re: Filtr powietrza

mariuszfila pisze:
W Peugeocie 206 z silnikiem 1,1 benzyna jest zamontowany fabrycznie taki sam układ dolotowy wraz z puszką na filtr co w silniku 2,0 Hdi i mimo takich różnic silnikowych robi w obu autach :D

Ale oczywiście że robi. Ale właściwie zaprojektowany układ dolotowy robi lepiej. Z moich obserwacji wynika, że dolotem przejmują się Japończycy i Niemcy. A tańsi producenci robią porządny dolot tylko w mocniejszych silnikach.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/