suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 2:38 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 14, 2016 1:05 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn lis 28, 2016 1:24 pm
Posty: 4
Silnik: H27A
Model: Grand Vitara XL7
Rok prod.: 2002
Witajcie, od września jestem posiadaczem Grand Vitary Xl7 2.7 V6 173HP skrzynia manual rocznik 2002 przed liftowy.

Od samego początku jak już go kupiłem strasznie ciężko pracuje tam sprzęgło. Mówię tutaj o pracy jak w starym traktorze.
W firmie jeżdżę fiatem doblo 1.3 multijet i sprzęgło tam chodzi bajecznie ciężej niż jakiś Civicach i innych fordach ale nie tak ciężko aby to dawało się we znaki.

Przy czym czasami słychać lub nie słychać jakby skrzypienie ze skrzyni obstawiam że powoduje to dźwignia wysprzęglika która jest zabrudzona lub tez sucha jak kiedyś mi mówiono.

No i teraz najważniejsze czy jest na to jakaś rada? Sprzęgło chwyta już pod samo koniec. Ale nie ślizga się ani nie dzieje się tam nic innego prócz oporu na pedale i skrzypienia podczas wciskania..

Pozdrawiam.


Na górę
Post: śr gru 14, 2016 5:06 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
No to pod auto i sprawdź czy siłownik sprzęgła nie powiedział czasem "pi...le nie robię". Jeśli nie on to zostaje zrzucić skrzynię.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr gru 14, 2016 6:43 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn lis 28, 2016 1:24 pm
Posty: 4
Silnik: H27A
Model: Grand Vitara XL7
Rok prod.: 2002
W weekend będę grzebać. Ale zbieram info bo może ktoś już przerabiał temat.

Ceny pompy i wysprzeglika są zawrotne, a jeszcze nie znalazłem zestawów do regeneracji.


Na górę
Post: śr gru 14, 2016 7:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Co się przejmujesz ceną pompy czy siłownika,jak nie cieknie to co Ty chcesz od nich. Kończy Ci się po prostu tarcza sprzęgła. Im cieńsza jest tarcza, tym bardziej sprężyna centralna z docisku wychodzi na zewnątrz i jest po większym kątem względem łożyska oporowego, i stawia większy opór.
Koło zamachowe przetoczyć, nowe sprzęgło , wyczyścić i przesmarować co trzeba i znowu lekko będzie chodzić. No i zacznie brać w odpowiednim miejscu bo hydrauliczne jest samonastawne, jedynie na linkę można trochę podregulować co by na końcu nie brało.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: śr gru 14, 2016 8:39 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn lis 28, 2016 1:24 pm
Posty: 4
Silnik: H27A
Model: Grand Vitara XL7
Rok prod.: 2002
Przed chwila jak jechałem to zaczął skrzypieć mi pedał sprzęgła ale tam stawiam że raczej po prostu trzeba by smarnąć kołek mocujący w uchwycie pompy.
Także liczę że nic więcej się nie będzie się działo.

A co do oporu to faktycznie ma to dla mnie sens. Za mało się jeszcze na grzebałem widocznie aby dostrzegać takie zależności.


Jak na te chwilę dzięki za odpowiedzi jak za nurkuje pod wozem po drutuje przez chwilę aby jeszcze nie zdejmować skrzyni bo podnośnik musi się zwolnić u znajomego aby operacje zmiany sprzęgła zrobić. No i muszę znaleźć sprzęgło dobre.


Na górę
Post: śr gru 14, 2016 11:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
To raczej nie kołek skrzypi ale ośka na której pedał sprzęgła się obraca.
Z tym szukaniem dobrego sprzęgła to ostrożnie co byś se nie nabył gorszego niż sam masz. Najlepiej by było żebyś wymontował swoje sprzęgło i ocenił czy wszystko do wymiany czy nie.
Najlepiej jakbyś mogło cały nowy komplet zamontować,ale wiadomo jak to bywa z cenami niektórych części.
Jakbyś miał swoje wyciągnięte to byś widział czy wystarczy może zanitować okładziny na tarczy, czy docisk nie jest porysowany przez nity z okładzin. Czy sprężyny w tarczy nie są luźne albo popękane bo wtedy nitowanie nowych okładzin nie ma sensu.
Czy łożysko oporowe miękko i lekko pracuje,no i czy sprężyna centralna w docisku nie jest przytarta/wycięta w miejscu styku z łożyskiem oporowym.
Także parę rzeczy musiałbyś sprawdzić żeby sobie kosztów niepotrzebnie nie robić, no i żeby tak robotę zrobić co by do niej nie wracać za szybko :wink:

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl