suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 6:34 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 29, 2016 3:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Jest problem :roll:
Objawy:
Przy pracy na wolnych obrotach (800obr/min) co jakiś czas się zdławi obroty wpadną i za chwilę się unormuja.
Przy powolnym dodawaniu gazu krztusi się dusi, przerywa, telepue silnikiem lecz przy gwałtownym wdepnięciu jest ok ale raczej powyżej 3 tys obrotów do tego zakresu tak czy siak coś tam przerywa.
Strzela w wydech przy gwałtownym dodaniu gazu i odpuszczeniu.
Śmierdzi niedopalnym paliwem.
Świece po wymianie i przejechaniu kilku km. czarne jak diabeł.
Pali w cholerę. Za 70 zł przejechalem a raczej przetelepałem się 35 km.
Co zostało zrobione:
Czujnik temperatury wymieniony bo okazał się pęknięty w kolektorze..
Sonda lambda wymieniona na nową.
Świece, przewody, kopułka, palec nowe.
Rozrząd ustawiony na lampe jest.

Co jeszcze zrobić??? Ma ktoś jakiś pomysł???

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: pt gru 30, 2016 1:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Ewidentnie objaw lania wtrysku, możliwe że uszkodzony, można jeszcze przeczyścić razem z przepustnicą oraz krokowca, może to coś da. Napewno jest zalewany, pytanie tylko czemu, skoro wymieniłeś te elementy co opisałeś to ja obstawiam którąś z opisanych przeze mnie.


Na górę
Post: pt gru 30, 2016 6:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
Też myślałem, że to wtrysk no ale wydaje mi sie, że rozpylacz to paliwo. Przyjzec muszę się mu dokładniej. A co do krokowca to gdzie on dokładnie się znajduje??? Tak wiem że pod maską przy silniku itp. Ale w którym on dokładnie jest miejscu na tym wtrysku??? Nie chcę rozkręcić czegoś żeby później nie było problemu. Jakoś boję się dotykać i grzebać przytwierdzone aparaturze wtryskowej.

edit:

sprawa wygląda tak, że paliwo w sumie wydaje mi sie, że troche sie leje z tego wtrysku za bardzo na przepustnicy robią sie takie kropelki czy tam bombelki małe. Po wyciągniciu tego wtryskiwacza wizualnie wyglada ok tylko zastanawia mnie bardzo mały ruch iglicy jest do dosłownie grubośc włosa około 0.01 mm czy tak powinno byc???

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: pn sty 02, 2017 11:55 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Jeśli dobrze znalazłem to w twoim silniku (o ile to 1.6 8v na wtrysku bo chyba taki był) to krokowiec to niemal napewno zaznaczony przezemnie element na zdjęciu dodanym do załącznika tej wiadomości.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pt sty 20, 2017 7:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
A więc tak. Jeśli chodzi o krokowy to u mnie jest troszkę inny ma przewody na wspólnej kostce z TPS.
Co zrobiłem jeszcze??? podminilem wtryskiwacz no i okazalo sie że ten mój chyba jest raczej dobry bo ten co kupiłem na podmianke dużo więcej paliwa podawał więc wróciłem do starego. Zacząłem kręcić TPS. Trochę nie jasna jest dla mnie instrukcja ustawienia a mianowicie: nie mogę znaleźć na nim tego zera. Po maksymalnym przekręceniu w prawo jak mówi instrukcja na mierniki mam nieskończoność kręcę w lewo i za cholerę nie ma tego zera przy max przekręceniu w lewo pokazuje mi 16 omh i nie da rady mniej. Czy robię coś źle czy co??? W każdym razie ustawiłem go tak że na 0.4mm na szczelinomierzu mam około 100 omh na 0,3 pokazuje poniżej 500 omh a na 0,5 jest nieskończoność. I EUREKA!!!! Jest dużo lepiej ale spalanie wychodzi mi nadal spore bo 18 l na 100 km i w okolicach 2 tys obr. przerywa i się krztusi. Ma ktoś jeszcze pomysł jakiś??? Jak sprawdzić czy to podciśnieniowe przyspieszenie zapłonu działa???

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: sob sty 21, 2017 1:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
zdejmij kopułkę , pociągnij powietrze z puszki przyspieszacza i zobacz czy w środku coś się rusza ( w aparacie )
druga sprawa to gumowa uszczelka pod krokowcem powinna mieć trzy małe dziurki a ma na pewno jedną dużą .
Albo ją napraw albo zamów u Sławka .

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: sob sty 21, 2017 9:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 09, 2013 6:49 am
Posty: 247
Lokalizacja: Orzeszyn k/Piaseczna
sushi pisze:
zdejmij kopułkę , pociągnij powietrze z puszki przyspieszacza i zobacz czy w środku coś się rusza ( w aparacie )
druga sprawa to gumowa uszczelka pod krokowcem powinna mieć trzy małe dziurki a ma na pewno jedną dużą .
Albo ją napraw albo zamów u Sławka .


A wiec tak zrobiłem. Zaciągnąłem powietrze coś tam sie ruszyło ale musiałem naprawde porządnie sie zaciągnac bardzo mocno i jak tak na wciagu chiałem to przytrzymac to wracało zaraz na miejsce spoczynku. Wyciągnąłem ta puszke i zacząłem sie nią bawic, skończyło sie na tym, że pewnie przerwałem w niej membrane bo nie ma teraz żadnej reakcji. W każdym razie tak czy siak silnik chodzi jak chodził z tym czy bez tego żadnej różnicy nie ma. Co do uszczelki pod krokowcem to ma trzy dziurki także jest ok.

_________________
Viertarka 8v lekko podniesiona z malutkimi mtkami...


Na górę
Post: pn kwie 17, 2017 8:28 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt kwie 26, 2016 9:35 am
Posty: 3
Silnik: 2.0 16v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1997
ogarnąłeś temat w swoim sprzęcie?
mam podobnie w 2.0 16v
na 'równym gazie' telepie silnikiem i sie krztusi, dławi. Wciskając sprzęgło, auto gaśnie, nie utrzymuje obrotów.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl