suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 8:06 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt mar 03, 2017 10:18 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 14, 2016 5:30 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 16V
Model: 3d automat
Rok prod.: 1995
Mam kłopot z wypadającym zapłonem na wolnych obrotach i przy ruszaniu. Wszystko wskazuje na układ elektryczny więc planuję wymienić cewki (świece sprawdzałem, wyglądają całkiem ładnie, nie ma na nich śladów nieprawidłowej pracy).

Zaciekawił mnie jednak fakt, że objawy ustępują natychmiast po przełączeniu skrzyni na neutral. Na D lub R poszarpuje (ale też nie zawsze, bywają dni, że jest wszystko OK, a czasem coś mu się przestawia i nierówno pracuje). Jak przełączę na N to pracuje idealnie, zarówno na wolnych jak i przy dodawaniu gazu. Wiem, że na D silnik jest pod pewnym obciążeniem, ale czy to byłaby aż taka różnica? Czy coś jeszcze poza samym obciążeniem, może mieć na to wpływ? Mam skrzynię 4 biegową, a więc sterowaną komputerem.

Czy też zupełnie na ten związek ze skrzynię nie zwracać uwagi i naprawiać elektrykę silnika?


Na górę
Post: czw sie 10, 2017 1:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sie 07, 2016 10:57 am
Posty: 16
Silnik: J20A
Model: krótka JLX
Rok prod.: 1997
Cześć, temat z marca, ale odpowiem, może komuś się przyda...

Miałem ten sam objaw. chodzi o to, że na D lub R z hamulcem wdepniętym w podłogę silnik jest obiążony i wypadnięcie pojedyńczego zapłonu jest bardzo odczuwalne (szarpie buda). Na N lub P zapłony nadal wypadają, jest to po prostu niezauważalne. Mnie to dopadło daleko od domu, do tego strasznie denerwowało. Powyciągałem cewki, okleiłem prowizorycznie taśmą i efekt ustąpił. Do wymiany będziesz miał albo świece albo cewki.

Pozdrawiam.


Na górę
Post: pt wrz 08, 2017 8:41 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lis 14, 2016 5:30 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 16V
Model: 3d automat
Rok prod.: 1995
To ja tylko dla porządku potwierdzę, że faktycznie wymiana cewek pomogła i problem ustąpił.


Na górę
Post: sob paź 24, 2020 8:31 pm 
To ja podbije temat. U mnie też zaobserwowałem podobny problem ale na N lub P. Na D i R mniej odczuwalny. Auto ma 168 000 km przebiegu i poza dyskomfortem dla uszu nic złego się nie dzieje podczas jazdy. Nie ma błędów w OBD2. Cewki i świece były wymienione nie dalej jak 2 alta temu. Czy po kilkunastu tys kilometrów te elementy mogą znów wymagać wymiany? Moze przeplywomierz?


Na górę
   
Post: pn lip 19, 2021 8:49 am 
Podbijam temat bo znalazlem rozwiazanie juz jakis czas temy. Nie cewki nie rozrzad a swiece Boscha byly przyczyna problemow. Swiece bosch mimo ze prawie nowe sa do dupy.
Po wymianie na NGK 6465 probblemy z wypadajacym zaplonem zniknely.


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl