suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 1:00 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 14, 2017 4:55 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lis 23, 2014 6:16 pm
Posty: 10
Lokalizacja: LU
Silnik: 1,9 TD XUD9
Model: Vitara 1,9TD 3D
Rok prod.: 2000
Witam

Niestety to nie rozważanie teoretyczne tylko realna potrzeba. Silnik w mojej Vitarce zatarty - złapała panewka i nie przekręci już.
Siedzi w niej oryginalny silnik Peugeot 1905 75 KM z pseudo turbo. Moje pytanie czy mogę wrzucić do niego silnik z nowszej serii DHY lub DHX czyli prawdziwego TD .
Czy będzie pasował zamiast dotychczasowego Słabowitego DHU . Wszystkie one to silniki XU9D...
Te 90 konne sa w 405, 306, citroenach ale i ( chyba wzdłużnie jak w Vitrce) w Scudo .
Sprawa jest jak pisałem realnej potrzeby .


Na górę
Post: wt mar 14, 2017 9:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sty 06, 2017 12:37 am
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.6 16V
Model: Vitara Cabrio
Rok prod.: 1993
Koło zamachowe, sprzęgło przekręcisz z Vitary.
Napotkane problemy :
-pompa Vacum w Peugeotach jest na głowicy, musisz zaślepić kanał olejowy, nagwintować i wkręcić śrubę z podkladką miedzianą i montujesz Vitarową pompę napędzaną z paska.
-trzeba odrobinę podszlifować blok na łapę pod filtrem oleju
-rurkę od smarowania turbiny przekręcasz z Vitary żeby zmieściła się obok łapy silnika
-miskę i smoka dajesz z Vitary

Większych problemów nie stwierdziłem.


Ostatnio zmieniony czw wrz 14, 2017 8:24 pm przez nidzik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt mar 14, 2017 9:26 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
silnik jaki pakowali do vitary do dhw ;)

w dhw nie chodzi o turbinę ( bo jest ona taka sama jak w dhy) a o pompe wtryskową która nie podnosi dawki wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania;)
tak możesz wrzucić np dhy, od razu szukaj silnika na pompie boscha, własnie jestem po swapie pompy z lukasa na boscha i różnica jest ogromna ;)

jesli będziesz zakładać kompletny dhy to nie jestem pewien czy intercoller zmieści się pod maską :roll: poza tym wszytko pasuje p&p

z zatartego silnika przekładasz sprzęgło miskę poduszki silnika pompę wakum pompe od wspomagania i kolektor dolotowy jeśli coller nie będzie chciał się zmieścić.

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: wt mar 14, 2017 9:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lis 23, 2014 6:16 pm
Posty: 10
Lokalizacja: LU
Silnik: 1,9 TD XUD9
Model: Vitara 1,9TD 3D
Rok prod.: 2000
Dzięki za info . Sam przekładkę robiłeś czy zlecałeś?
Ile dałeś za słupek ? Ja myślałem aby silnik z pompą i turbo kupić nawet intercoolerem, pozostały osprzęt z vitary,
Sprawdzę może inne typy maja pompę vacum jak w vitarach np fiat Scudo tam jest chyba montowany wzdłużnie .
Mam klimę także jak intercooler to na gorze (zresztą jest wlot)

Może ktoś ma wiedzę czym DHY od D DHX się różni - jakiego najlepiej szukać zamiast tego aby najmniej pracy ale nie taki sam bo tamten jakiś dychawiczny i z kołami 28-29 simexami między biegami brakuje mocy

Temat z turbo znam. Nawet zmieniłem pompę na taka od 90 konnego.Z rożnych powodów nie pocieszyłem się wzrostem mocy i konkretnym działaniem turbo bo powinna być jeszcze prawdopodobnie zwiększona dawka paliwa - regulacja na pompie lukasa jakoś tak że trzeba dekielek jakiś zdemontować i dopiero kręcisz ampulem nie bardzo sam widziałem w którym miejscu na pompie a czasu na podjechanie do chłopaków, którzy mi to wymieniali nie było (ok 150 km od domu) zanim się nacieszyłem porządna pracą turbo to spr się zesłała inny sposób.

Fakt mówili że na pompie bosha jest regulacja na grzybku na górze i można łatwo osiągnąć spore doładowanie ale mi nie chodzi o jakies mega moce bo półośki lub most urwę szybciej niż pomyślę. Chodzi bardzie j o to że w tej sytuacji to chyba głupota było by szukać takiego silnika jak był pierwotnie. Nie chce natomiast przekombinować i mieć jakiś problem przy przekładce.

Może ktoś wie jaki symbol ma silnik z popma vacum jak w vitarze, 90 konny i z pompa bosha ? taka lista życzeń.


Na górę
Post: wt mar 14, 2017 10:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
dhw dhy i dhx to ten sam blok wał itd. różnice są tylko w osprzęcie (pompa bosch- lucas, cooler turbo kkk lub garret)

w każdym pugu cytrynie fiacie czy volwie te silniki były montowane poprzecznie tylko w vitarze wzdłuż i tylko w vitarze z wakum na pasku ( wyjątek c15 ale 1.9d tam też w części jest na pasku)

france montowały pompy jakie im wpadły w ręce jedne dhy są na boschu a druie na lucasie nie ma reguły, a japońce tylko pompy lucasa. dopiero w 1.9hdi bosch.

szukaj dhy na boschu co będziesz musiał przełożyć z zatartego wyjdzie w trakcie przekładki

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: czw mar 16, 2017 9:58 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lis 23, 2014 6:16 pm
Posty: 10
Lokalizacja: LU
Silnik: 1,9 TD XUD9
Model: Vitara 1,9TD 3D
Rok prod.: 2000
Dzięki za info . Nidzik z tym przeniesieniem pompy Vacum to duzo roboty?
Sam przekładałeś silnik czy zlecałeś . Ile płaciłeś za silnik / robotę ?
A możne macie kogoś do polecenia kto przerzuciłby mi silnik ? Lublin lub okolice bliższe lub dalsze ?
Może natrafiliście na jakieś materiały o rodzajach XUD9 i typach DHY DHX ... - tak aby mi łatwiej silnika było szukać ?
Jakies linki lub gdzie szukać.


Na górę
Post: czw mar 16, 2017 7:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sty 06, 2017 12:37 am
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.6 16V
Model: Vitara Cabrio
Rok prod.: 1993
Za słupek wyszło mi kolo 700zł, kupiłem cały za 1000zł i rozsprzedałem trochę osprzętu. W przekładce nie ma nic trudnego, każdy mechanik Ci ogarnie. Ogólnie wyjmujesz stary, przezbrajasz wraz z miską, smokiem i kołem zapasowym i wkładasz w miejsce starego.
Zastanawiałem się czy nie zostawić pompy Vacum z Peugeota, ale strasznie mało miejsca przy ściance grodziowej, pewnie dlatego wstawili pompę inną niż w 95% samochodów z tym silnikiem. Najważniejsze to po zdjęciu pompy z Peugeota zaślepić kanał olejowy bo potem niczym nie podejdziesz (gwintownik, śruba, podkładka miedź). Pompę z Suzuki przekręcisz bez żadnych przeróbek.

Warto na tym etapie założyć nowy rozrząd i wymienić uszczelki/uszczelniacze silnika bo XUD9 lubi się pocić.


VITARAKSU masz pewnie porównanie co lepiej wymiata, zdrowa 1.6 16V czy 1.9td na Boschu ?


Na górę
Post: czw mar 16, 2017 8:39 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
zleży kto co lubi.... miałem okazję jeździć 16v z reduktorem z samca i bardzo ładnie to robiło :wink: myślę że 1.9td na pompie boscha robi bardzo podobnie.z tym że tego drugiego nie trzeba trzymać powyżej 5tyś obr. bo już na wolnych obr moc jest na prawdę imponująca :D

aktualnie próbuję dobrać przełożenia do tego silnika. 5,1 jest zajebiście wolne (v.max ok 95km/h) ale boję sie że przednie tryby bardzo szybko powiedzą dość.. :mrgreen:

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: czw mar 16, 2017 9:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sty 06, 2017 12:37 am
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.6 16V
Model: Vitara Cabrio
Rok prod.: 1993
Czyli przy najbliższej okazji zakładam Boscha:) na ile bar ustawiłeś Turbo?


Na górę
Post: pt mar 17, 2017 6:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
nidzik pisze:
Czyli przy najbliższej okazji zakładam Boscha:) na ile bar ustawiłeś Turbo?



źle mnie zrozumiałeś :wink: zajebista różnica jest już po samej zmianie pompy bez grzebania w dawce i ciśnieniu, za kręcenie tego silnika mam zamiar sie dopiero zabrać,(jak ale na boschu wygląda to baaaardzo obiecująco ;)

ps jak by co to mam pompe boscha na zbyciu,kupiłem ją na allegro ale okazało sie że za długo stała i jest do czyszczenia ( jesli nie masz gdzie kupić pewnej pompy to moim zdaniem najlepsza opcja... kupić tanią pompe i od razu oddać do regeneracji. jak by co to pisz pw;)

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: pt mar 17, 2017 9:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sty 06, 2017 12:37 am
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.6 16V
Model: Vitara Cabrio
Rok prod.: 1993
Pompę Boscha też już mam, wyjęta 2 tyg. temu ze sprawnego auta z kpl wtrysków i z przewodami, przed włożeniem dam jednak ten zestaw do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji, do maja powinienem się wyrobić :)

W które miejsce wpinałeś "ciśnienie doładowania" do pompy? Mi przychodzi parę opcji do głowy:
-kupić oryginalny intercooler do Vitary za 400zł, tam masz dodatkowy króciec 8 mm i masz oba tematy załatwione
-wiercić w kolektorze ssącym i wstawić króciec jak do lpg


Na górę
Post: pt mar 17, 2017 9:18 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
nidzik pisze:
Pompę Boscha też już mam, wyjęta 2 tyg. temu ze sprawnego auta z kpl wtrysków i z przewodami, przed włożeniem dam jednak ten zestaw do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji, do maja powinienem się wyrobić :)

W które miejsce wpinałeś "ciśnienie doładowania" do pompy? Mi przychodzi parę opcji do głowy:
-kupić oryginalny intercooler do Vitary za 400zł, tam masz dodatkowy króciec 8 mm i masz oba tematy załatwione
-wiercić w kolektorze ssącym i wstawić króciec jak do lpg



jak była wyjmowana 2 tyg temu to zakładaj do auta i smigaj,w agromie zakupiłem kruciec (z jednej gwint m14x1,5 z drugiej strony wsuwka na wężyk 8mm) wpinałem się w kolanko między kolektorem a wężem do turbo

nie zapomnij że bosch musi być przykręcony w te drugie otwory za kołem które napędza pompe ;)

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: ndz mar 19, 2017 2:55 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sty 06, 2017 12:37 am
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.6 16V
Model: Vitara Cabrio
Rok prod.: 1993
VITARAKSU pisze:
nidzik pisze:
jak była wyjmowana 2 tyg temu to zakładaj do auta i smigaj,w agromie zakupiłem kruciec (z jednej gwint m14x1,5 z drugiej strony wsuwka na wężyk 8mm) wpinałem się w kolanko między kolektorem a wężem do turbo

masz jakieś foto? trochę nie bardzo mogę sobie to wyobrazić


Na górę
Post: ndz mar 19, 2017 6:26 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 05, 2012 11:15 pm
Posty: 757
Lokalizacja: sucha beskidzka
nidzik pisze:
VITARAKSU pisze:
nidzik pisze:
jak była wyjmowana 2 tyg temu to zakładaj do auta i smigaj,w agromie zakupiłem kruciec (z jednej gwint m14x1,5 z drugiej strony wsuwka na wężyk 8mm) wpinałem się w kolanko między kolektorem a wężem do turbo

masz jakieś foto? trochę nie bardzo mogę sobie to wyobrazić



https://www.google.pl/search?q=kr%C3%B3ciec+m14&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwitm9zHiuPSAhXIiSwKHSqDC24Q_AUIBigB&biw=1242&bih=580#imgrc=BfqS_NDFmsrcCM:

_________________
znów w dłoni zamiast płaskiej butelki...
znany kształt kolby od parabelki...
a w końcu palca wibruje skrycie...
jak łaskotanie tu śmierć ,tu życie...


Na górę
Post: ndz mar 19, 2017 8:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sty 06, 2017 12:37 am
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.6 16V
Model: Vitara Cabrio
Rok prod.: 1993
króciec potrafię sobie wyobrazić :)
tylko nie wiem dokładnie gdzie go wkręciłeś...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl