suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:58 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 15, 2017 8:17 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lis 27, 2016 5:15 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Spytkowice
Silnik: 1,6 16v
Model: LONG
Rok prod.: 1994
Witam,
W silniku 1,6 16v z 1994 roku (bez gazu) zauważyłem że jak już go dobrze zagrzeję i stanę np. na światłach to spadają wolne obroty tak do 300-400 rmp, a po chwilce wracają do normy. Nie ma błędów i nic nie mruga ale mnie to strasznie irytuje bo poza tym nic mu nie dolega, mam założoną nową chłodnice i szybko łapie temperaturę więc układ chłodzenia ok. Znajomy mechanik sprawdził i czyścił układ dolotowy powietrza i nieco się poprawiło bo na początku prawie przygasał. Proszę o podpowiedź co to może być i polecenie kogoś z Podhala kto by temat pomógł ogarnąć bo ja niestety nie biorę się za mechanikę poza podstawowymi wymianami eksploatacyjnymi.


Na górę
Post: ndz cze 18, 2017 12:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 02, 2016 11:02 am
Posty: 75
Przyłączam się do tematu. Mam tak samo z tym że obroty spadają do 500-600 i już tak zostają ,, czasami silnik zgaśnie sam. U ciebie też jest zauważalny spadek mocy ?


Na górę
Post: ndz cze 18, 2017 8:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Sprawdźcie ciśnienie pompy paliwa a potem regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. A potem podmieńcie listwę o-)

Mi podobnie się działo (ale w sumie od razu po odpaleniu), czyli obroty bardzo spadające, nie trzymanie wolnych a przy przegazowywaniu było ok. potem się pogorszyło i przy dodawaniu gazu muliło i nie szło jechać.
Był zwalony regulator, ktoś w dodatku zaślepił powrót benzyny, więc pompa dostawała w dupę i też zdechła a do tego jeszcze wtryski szlag trafił przy tym o-)

Sprawdźcie zwykłym manometrem z hydraulicznego ile daje pompa przy zaślepieniu i ile trzyma regulator.


Jak by do wtrysków doszło to mam całą listwę, regulator chyba też jeden sprawny powinienem mieć tylko oring się uszkodził od przekładania między listwami.


Na górę
Post: pn cze 19, 2017 10:46 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Generic pisze:
A potem podmieńcie listwę o-)

A potem zmieńcie samochody :mrgreen:

Wolnymi obrotami steruje komputer.
Odczytuje obroty i steruje zaworem powietrza obejściowego.

Zakładam że komputer widzi sygnał obrotów (nie mylić z działającym obrotomierzem).
Z tego wynika, że zawór znajduje się poza zakresem regulacyjnym komputera (bo ktoś kręcił śrubkami w przepustnicy) albo się zacina albo jest martwy albo kabelek zgnił i nie ma sterowania.
Zanim wymieni się połowę osprzętu silnika, warto wziąć do ręki miernik i sprawdzić co się dzieje.


Na górę
Post: pt cze 23, 2017 8:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 06, 2015 9:38 pm
Posty: 104
Lokalizacja: Bełchatów
jest zawór który reguluje wolne obroty.
nad termostatem pod plastikową nakładką (trzeba ją odkręcić).
odkręcić, wyczyścić siuwaksem i będzie działać normalnie.
u mnie się naprawiło.

musicie poszukać po forum bo ktoś wrzucał dokładną lokalizację tego zaworka.
jak nie to jutro moze uda mi się cyknąć zdjęcie.

_________________
GV1 2,5 V6 158KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl