suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 4:55 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 17, 2017 11:21 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Cześć. Mam duży problem z odpalaniem auta. Problem jest taki, że czasem nie chce odpalić mi na benzynie a na gazie nie mam takiej możliwości :( wczoraj byłem nad morzem i właśnie pojawił mi się ten problem. Dobrze że Właściciel mieszkania był tak uprzejmy i mnie pociągnął. Uzyskałem 2tys obrotów i odpaliłem na gazie. A na każdym Cpn-ie po drodze tankowałem gaz na włączonym silniku bo bałem się że po zgaszeniu już go nie odpalę. Masakra jakaś :/
Druga sprawa jest taka że Kiedy dojechałem na miejsce i przełączyłem na benzynę auto normalnie pracowało. Zgasiłem go i spróbowałem odpalić i odpalił. Dziś rano przed chwilą też normalnie odpalił. Kiedy pojawił się ten problem sprawdziłem co jest przyczyną i wywnioskowałem że iskra jest a paliwa nie podaje. Wychodzi na to jakby gdzieś przewód nie łączył. W ogóle to nie wiem czy istnieje bezpiecznik od pompki paliwa gdzieś bo w skrzynce bezpieczników nie ma opisu FI.
Mam też drugie pytanie: co zrobić żeby móc odpalać auto od razu na gazie? na pewno da się jakoś obejść tą sekwencję przejścia na 2tys obrotów żeby odpalić auto na gazie. Wymiana samego przycisku??? moja instalacja gazowa to chyba pierwsza z pierwszych...

Czekam zniecierpliwiony na pomoc. Z góry dzięki.

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: pn lip 17, 2017 11:48 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
przemek3180 pisze:
Druga sprawa jest taka że Kiedy dojechałem na miejsce i przełączyłem na benzynę auto normalnie pracowało. Zgasiłem go i spróbowałem odpalić i odpalił. Dziś rano przed chwilą też normalnie odpalił. Kiedy pojawił się ten problem sprawdziłem co jest przyczyną i wywnioskowałem że iskra jest a paliwa nie podaje. Wychodzi na to jakby gdzieś przewód nie łączył. W ogóle to nie wiem czy istnieje bezpiecznik od pompki paliwa gdzieś bo w skrzynce bezpieczników nie ma opisu FI.
Mam też drugie pytanie: co zrobić żeby móc odpalać auto od razu na gazie? na pewno da się jakoś obejść tą sekwencję przejścia na 2tys obrotów żeby odpalić auto na gazie. Wymiana samego przycisku??? moja instalacja gazowa to chyba pierwsza z pierwszych...

Czekam zniecierpliwiony na pomoc. Z góry dzięki.


Może umierać przekaźnik pompy albo sama pompa. Bezpiecznik jest cały, jeżeli pompa działa.
Instalacja gazowa powinna mieć opcję awaryjnego odpalania na gazie - poszukaj w instrukcji obsługi. A jak nie znajdziesz, to najprościej wykonać generator sztucznych impulsów cewki i oszukać komputer gazowy, żeby zaczął sikać gazem.


Na górę
Post: pn lip 17, 2017 1:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
No właśnie z doświadczenia wiem że najgorzej jest kiedy coś raz działa a drugi raz nie bo wtedy nie wiadomo gdzie szukać przyczyny. To że bezpiecznik jest dobry to akurat wiem tylko podejrzewałem np brak styku przy tym bezpieczniku. Jeśli chodzi o przekaźnik pompy to mogę go rozebrać tylko gdzie on jest ? To jest ten obok komputera pod kierownicą ? Jeśli chodzi o instalację gazową to niestety instrukcji nie posiadam. Próbowałem różnych kombinacji ale niestety nie udało mi się przełączyć na gaz. Próbowałem też podłączyć elektrozawory na krótko pod akumulator i wydaje mi się że je załączyłem bo było słychać jak się załączają ale auto nie odpaliło. Tak jakby z rurek zeszła reszta gazu bo próbował załapać ale nie załapał. Dzięki za szybką odpowiedź ☺

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: pn lip 17, 2017 2:39 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
przemek3180 pisze:
Próbowałem też podłączyć elektrozawory na krótko pod akumulator i wydaje mi się że je załączyłem bo było słychać jak się załączają ale auto nie odpaliło. Tak jakby z rurek zeszła reszta gazu bo próbował załapać ale nie załapał. Dzięki za szybką odpowiedź ☺


Musiałbyś jeszcze wysterować wtryskiwacze żeby puściły gaz. Nie rób tego bo uszkodzisz komputer.
Równie dobrze możesz ze sobą wozić puszkę gazu do kuchenek turystycznych i wpsikiwać go ręcznie :mrgreen:
W sumie turystyczna butla gazowa z wężem do dolotu zamiast palnika też zadziała :lol:


Na górę
Post: pn lip 17, 2017 3:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
U mnie nie ma wtryskiwaczy. Znaczy jest jeden ponieważ ja mam monowtrysk. W stopce mam napisane że silnik 1,6 8v. Napewno któryś przewód musi odpowiadać za przekroczenie tych 2 tys obrotów i wydaje mi się że podanie tam plusa z Aku powinno oszukać ten komputer przez co możnaby było odpalać auto bezpośrednio na gazie. Z tą butlą do kuchenek to masakra :D

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: pn lip 17, 2017 3:09 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Zapomniałem jeszcze ze sposobem w którym używa się plaka... Ale to i tak jest lipa. Chciałbym żeby to było zrobione dobrze. Poza tym jak będę jechał sam to jak jednocześnie będę pryskał plakiem w dolot i kręcił rozrusznikiem ? Trochę nierealne.

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: pn lip 17, 2017 10:59 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
przemek3180 pisze:
U mnie nie ma wtryskiwaczy. Znaczy jest jeden ponieważ ja mam monowtrysk. W stopce mam napisane że silnik 1,6 8v. Napewno któryś przewód musi odpowiadać za przekroczenie tych 2 tys obrotów i wydaje mi się że podanie tam plusa z Aku powinno oszukać ten komputer przez co możnaby było odpalać auto bezpośrednio na gazie. Z tą butlą do kuchenek to masakra :D


Acha. Czyli masz sekwencyjne lpg z mikserem? :shock: :mrgreen:
Inna sprawa, że wsadzanie sobie instalacji sekwencyjnej bez dostępnego sygnału sekwencjonowania, to zwykłe wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Plusem komputera nie oszukasz, musi być generator.
A w czym jest zła butla od kuchenki jako zasobnik gazu? Jedyna jej wada, że nie da się samemu jej zatankować na stacji. :)

przemek3180 pisze:
Zapomniałem jeszcze ze sposobem w którym używa się plaka... Ale to i tak jest lipa. Chciałbym żeby to było zrobione dobrze. Poza tym jak będę jechał sam to jak jednocześnie będę pryskał plakiem w dolot i kręcił rozrusznikiem ? Trochę nierealne.


Wystarczy włączyć zapłon i zewrzeć styki rozrusznika, drugą ręką za przeproszeniem sikając w dolot.
Trzeba tylko uważać żeby się nie przejechać własnym autem, bo nagroda Darwina murowana... :D


Na górę
Post: pn lip 17, 2017 11:05 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Pada Ci pompa paliwa, jak pobujasz autem(ręcamy) to powinna zaskoczyć. Pompa jest tania więc nie ma co się czaić, wymieniasz samą pompkę cała reszta zostaje.
Przed wymianą możesz sobie sprawdzić jej wydajność , będzie opisana w jakimiś manualu.

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: wt lip 18, 2017 1:47 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Nie za bardzo znam się na instalacjach gazowych więc nie za bardzo się wypowiem na ten temat. Jak wymieniałem węże na nowe to gość powiedział że takie średnice węży były stosowane w pierwszych instalacjach. Można uruchomić rozrusznik spod maski ale dostęp do niego też nie jest cudowny a obok pasek od alternatora więc wolę tam łapy nie pchać. Pomijając fakt wszystkiego faktycznie istnieje takie coś jak awaryjne odpalanie na gazie i już nawet wiem jak to zrobić :) trzeba przekręcić stacyjkę aż zapalą się kontrolki a następnie nacisnąć i przytrzymać przez 10 sekund przełącznik gazu :) szkoda że wcześniej tego nie wiedziałem. Wiem że u mnie pompka paliwa była wymieniana bo od poprzedniego właściciela dostałem ja w zestawie. Powiedział mi że bak przerdzewial i trzeba było wstawić nowy i takie tam. Więc tak naprawdę nie wiem czy pompka jest oryginalna zatopiona w baku czy też zewnętrzna. Wolałbym zewnętrzna bo napewno łatwiej wymienić. I instalacje gazowa też nie ja wkładałem do auta. Dzięki jeszcze raz za liczne odpowiedzi :)

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: wt lip 18, 2017 7:06 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 21, 2012 7:17 am
Posty: 96
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1,6 JXL
Rok prod.: 1990
Do mono wtrysku masz sekwencje założoną ?
Ja mam też mono wtrysk w suzi ale mam taki przełącznik z 3 pozycjami 1. benzyna (świeci czerwona dioda)2. automat (świecie pomarańczowa i zielona dioda) - odpala na benzynie i przy wyższych obrotach przełącza na gaz, 3. gaz (świeci zielona dioda).
To nie wiem jak Ty masz tam porobione.
Nie jestem fachowcem od gazu ale kilka aut na gaz miałem. I sekwencje to maiłem zamontowałem do wielopunktowego wtrysku. Chyba się na tym za mało znam.
Powodzenia w naprawie.

_________________
Vitara 94r., Vitara 90r., Vitara 91r.


Na górę
Post: wt lip 18, 2017 10:27 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Tak jak napisałem nie znam się na instalacjach gazowych ale wątpię żebym miał założoną sekwencje. Jeśli ktoś mi wytłumaczy jak odróżnić sekwencje od zwykłej instalacji to odpowiem wam na pytanie co mam. Ja mam jeden przycisk na którym są dwie diody. Zielona mówi że włączony jest gaz a czerwona że mam jeszcze pół baku gazu.

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: śr lip 19, 2017 4:30 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn maja 09, 2016 9:00 pm
Posty: 27
Lokalizacja: Zachodniopomorskie,powiat drawski
Silnik: 1.6 8v
Model: blaszak 1.6jlx
Rok prod.: 1991
Tak jak koledzy radzą.
Sprawdź pompę i szczelność ukladubo najzwyczajniej może cofać sie paliwo

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

_________________
vitka 1.6 8v
lift 4" ironmen-ome
MT 31" matador
Body 1"
Winda pw 36 + syntetyk
Stalowy most
Snorkel
Szerokie wachacze
Zderzaki stal


Na górę
Post: śr lip 19, 2017 7:29 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Ok :) sprawdzę to jak tylko będę miał trochę czasu :)

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Post: sob lip 22, 2017 8:38 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz kwie 17, 2016 7:59 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Kielce/Wrocław
Silnik: 1,6 8V
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Prawdopodobnie znalazłem problem z odpalaniem na benzynie. Ale mówię że prawdopodobnie. Wyjąłem moduł przekaźników od pompki paliwa i z nim wszystko jest ok. Na wszelki wypadek przeczyścilem styki w tym przekaźniku. Pomyślałem że powyjmuje konektory z wtyczek które idą do tego przekaźnika. Okazało się że jeden konektor był luźny i nie wchodził dobrze w styk przekaźnika tylko raz go dotykał a raz nie. Poprawiłem problem i pozostaje obserwować sprawę :)

_________________
Suzuki Vitara
1,6 8V Cabrio
Benzyna/gaz
Przemek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl