suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 5:13 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 18, 2017 5:55 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt gru 17, 2013 6:13 pm
Posty: 57
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 2.5 v6
Model: Grand vitara
Rok prod.: 2004
Witam,mam taki problem jak odpalam auto to strasznie zaczął kopcić na biało,ale to taki bałwan że strach.Jak już sie na grzeje to trochę mniej kopci.Może miał ktoś jakieś podobne objawy,auto jest po wymianie samego napinacza łąńcucha rozrządu czy to może być przyczyną?A jeszcze jedno wcześniej czasami odpalał na bardzo wolnych obrotach i natychmiast gasł nie chciał wejść w obroty.Może coś doradzicie?


Na górę
Post: śr paź 18, 2017 7:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
uszczelka pod głowicą??


Na górę
Post: czw paź 19, 2017 5:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt gru 17, 2013 6:13 pm
Posty: 57
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 2.5 v6
Model: Grand vitara
Rok prod.: 2004
Jeden mechanik mówi że uszczelka ale drugi że uszczelniacze zaworów lub pierścienie tylko teraz jak to dokładnie można sprawdzić.


Na górę
Post: czw paź 19, 2017 5:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Jak na biało kopci to może być z płynu, a jak na błękitno to z oleju. Biały obłok (z płynu) z wydechu dużo szybciej rozpływa się w otoczeniu, błękitny z oleju nie za bardzo chce się rozpływać w powietrzu tylko się unosi bo to dym , a tamto to para .Dziwne że są tak różne diagnozy mechaników którzy to widzieli. Przy padniętej uszczelce węże z ukł.chłodzenia twardnieją nadmiernie, potrafi rozerwać jeżeli w porę nie otworzy się zawór w korku. Poza tym szybciej się grzeje silnik. No i w płynie są spaliny, na alledrogo są zestawy jednorazowe i też duże warsztatowe do wykrywania spalin w ukł.chłodzenia.
Z oleju spalanego przez uszczelniacze najlepiej widać obłok dymu w momencie redukcji na niższy bieg, ktoś jadąc za Tobą mógłby to zaobserwować. Co do pierścionków padniętych to musiałbyś nie mierzyć kompresje na cylindrach tylko sprawdzić szczelność cylindrów. Niestety nie wszyscy mechanicy to robią :(
Pomiar ciśnienia w cylindrach potrafi wprowadzić w błąd.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: pt paź 20, 2017 7:51 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt gru 17, 2013 6:13 pm
Posty: 57
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 2.5 v6
Model: Grand vitara
Rok prod.: 2004
O taką odpowiedź mi chodziło z twoich wypowiedzi wychodzi ze uszczelniacze,ale zobaczę może ktoś robi ta szczelność cylindrów


Na górę
Post: wt paź 24, 2017 8:23 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 03, 2017 10:49 am
Posty: 65
Lokalizacja: Olszyna
Model: XJ
Nie wiem jak to do końca jest rozwiązane z grand vitarze, ale to bedzie raczej odma ;)
Odpowietrzenie skrzyni korbowej. Masz przypchane wężyki/pękniętą membranę w odmie i wali ci olej do kolektora i spala go przy odpaleniu.
Dlatego jak sie zagrzeje, zaczyna się robić przepływ na wężykach i olej ma jak spływać.
Niech zgadnę, że zaczęło się to dziać jak się zaczęło robić zimno? :P


Na górę
Post: czw lis 16, 2017 1:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt gru 17, 2013 6:13 pm
Posty: 57
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 2.5 v6
Model: Grand vitara
Rok prod.: 2004
niby może tak być,ale odkręcałem świece i 1 i 2 od chłodnicy ok a 3 mokra tak samo no drugiej stronie.Ale zobaczę narazie zrobiłem płukankę na pierścienie i wymianę oleju zobaczymy.Nie mam co się oszukiwac pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę.


Na górę
Post: wt lis 21, 2017 10:37 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 03, 2017 10:49 am
Posty: 65
Lokalizacja: Olszyna
Model: XJ
A mocy nie stracila?


Na górę
Post: wt lis 21, 2017 9:54 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt gru 17, 2013 6:13 pm
Posty: 57
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 2.5 v6
Model: Grand vitara
Rok prod.: 2004
Z mocą jest ok,zrobiłem plukanke do naprawy uszczelniaczy i jest trochę lepiej,pojeżdże jeszcze trochę i zobaczę co będzie się działo.


Na górę
Post: pt lis 24, 2017 9:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt gru 17, 2013 6:13 pm
Posty: 57
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 2.5 v6
Model: Grand vitara
Rok prod.: 2004
Mam pytanie,czy opłaca się zmienić silnik na 2,7 jak tak czy nie ma za dużo kombinacji.


Na górę
Post: czw sty 04, 2018 7:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 16, 2016 8:01 pm
Posty: 18
Silnik: 2,5 v6 B
Model: Grand Vitara I
Rok prod.: 2001
podbijam :) Moja v6 2,5 padła. Zastanawiam się czy dużo komplikacji byłoby aby włożyć 2.7


Na górę
Post: pn maja 07, 2018 7:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt gru 17, 2013 6:13 pm
Posty: 57
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 2.5 v6
Model: Grand vitara
Rok prod.: 2004
problemu ciąg dalszy,Panowie kopcenie uspokoiło się po wyczyszczeniu ODMY :) Wymieniłem dwie pokrywy zaworów od 2.0 v6 i wszystko ok,przestał kopcić i brać olej ale do czasu:( Kiedy autem ciągnąłem przyczepę kempingową zapalił się check i wywaliło błąd katalizator zapchany,po skasowaniu jego ujechałem może 5 km i wywaliło olej przez uszczelniacz na wale.Miałem takie wrażenie że auto strasznie ciężko jedzie i skrzynia wrzucała raz 4 raz 5 :( Może ktoś miał coś podobnego, w tygodniu będę wymieniał uszczelniacz tylko się zastanawiam co mogło być przyczyną tego.Wiem że może być katalizator ale pół roku temu też mi wywaliło uszczelniacz ale żadnego wcześniej błędu nie było.Dzięki za każdą podpowiedz.


Na górę
Post: wt maja 15, 2018 11:27 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 03, 2017 10:49 am
Posty: 65
Lokalizacja: Olszyna
Model: XJ
Czyli tak jak Ci pisałem ;)

kat mógł się zapchać od walenia w niego olejem.
odmę wymień razem z wężami, bo tam pewnie jest problem. Jak zrobiło ciśnienie na skrzyni to wywaliło Ci najmniejszym punktem oporu - w twoim przypadku uszczelniaczem wału.

Więc, jak powymieniasz wszystkie węże do odmy i odmę to odepnij kata jeżeli masz możliwość (nie wiem do końca jak to jest pod machą w V6 vitary), albo odepnij cały kolektor wydechowy, zrób z jakieś blachy prowizoryczną osłone na zdjęty kolektor (będzie stamtąd walić ogniem i taką temperaturą, że stopi cokolwiek bedzie nieosłonięte) i przejedź się autem, zobacz czy moc wróciła.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl