suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

silnik 2.0 16v j20a kilka pytań.
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=18327
Strona 1 z 1

Autor:  twrd [ pn lis 13, 2017 1:38 pm ]
Tytuł:  silnik 2.0 16v j20a kilka pytań.

Witam! Z racji zakupu Vitary 2,0 16v mam kilka pytań do użytkowników w/w jednostek bo po długiej lekturze forumowych wątków już nic nie wiem :D . Auto ma przejechane ok 200k km silnik suchy bez wycieków zalany olej 10-40 ja obecnie zmieniam na 5-40 docelowo chcę zalać go 5-30 czy słusznie czynie? Po całonocnym staniu przy pierwszym odpaleniu przez ok 1-2 sek słychać łańcuch. jak zgaszę i uruchomię po raz kolejny jest już cisza. Czy to normalne w tych silnikach? Czy ma na to wpływ olej 10-40 który w niej jest (dziś leje 5-40)? Auto ma gaz na którym bardzo muli na benzynie jest o wiele lepiej ale w zakresie 2,5 i 4k obrotów auto "przytyka"( generalnie suzuki nie jedzie jak się jej mocno i raptownie wciśnie gaz, natomiast przy lekkim delikatnym wciskaniu gaZU jedzie bardzo dobrze). Błędów żadnych na desce nie ma gdzie szukać powodów takich zachowań??? Od czego zacząć? pozdrawiam!

Autor:  trocin [ wt lis 14, 2017 1:11 pm ]
Tytuł:  Re: silnik 2.0 16v j20a kilka pytań.

U mnie na 10W40 silnik chodzi idealnie, zmień kpl rozrząd

https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Rozrzad-V ... o-1.8/1524

Autor:  bmariusz [ wt lis 14, 2017 6:45 pm ]
Tytuł:  Re: silnik 2.0 16v j20a kilka pytań.

Ja, zgodnie z zaleceniem Sushiego, wlałem 10W60 i chodzi jak zegarek.

Autor:  twrd [ wt lis 14, 2017 8:37 pm ]
Tytuł:  Re: silnik 2.0 16v j20a kilka pytań.

Dzieki za odpowiedzi ale...po wczorajszej zmianie na 5-40 nie slysze lancucha...dla pewnosci jutro rano zbadam raz jeszcze. Natomiast bardziej martwi mnie jej zamulenie jakies koncepcje???cewki czujnik polozenia walu???

Autor:  sushi [ śr lis 15, 2017 8:48 am ]
Tytuł:  Re: silnik 2.0 16v j20a kilka pytań.

skoro zmulenie jest tylko na gazie to wal do gazownika

Autor:  danthe [ śr lis 15, 2017 1:57 pm ]
Tytuł:  Re: silnik 2.0 16v j20a kilka pytań.

Dokładnie.

Niestety ten silnik nie jest łatwy w diagnozie układu zapłonowego.
Zacznij od sprawdzenia i regulacji instalacji gazowej. Podłącz komputer i z gazownikiem na prawym fotelu przejedź kilkanaście km. Niech pomóżdzy trochę i popatrzy na parametry gazowe (temperatura gazu na listwie i w reduktorze przy obrotach w okolicy odcinki na 2-3 biegu, wskazanie sondy lambda, czasy wtrysków i mnożniki itp) ogarnięty gaziarz będzie wiedział co obserwować.

Następny krok to świece, fajki, zasilanie cewek, cewki. Obejrzyj świece czy nie są powypalane od strony fajki. Lub je wymień - jeśli po wymianie na nowe jest lepiej ale tylko na 1000km to znaczy, że to problem leży gdzie indziej.
Jedyny test który może coś wskazać to podczas pracy na gazie wysuwać cewkę z fajką z gniazda i słuchać pracy silnika. Jeśli po wysunięciu na kilka cm nie słychać różnicy w pracy i nie słychać głośnych iskier to znaczy że coś w tym cylindrze jest nie tak. Coś, czyli świeca, fajka lub cewka.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/