suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Zamian silnika 2,0 TD 71 KM na 2,0 TD 87KM z intercoolerem
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=18453
Strona 1 z 1

Autor:  nakiel [ wt gru 26, 2017 3:25 pm ]
Tytuł:  Zamian silnika 2,0 TD 71 KM na 2,0 TD 87KM z intercoolerem

Witajcie.

Przegrzał mi się silnik na ciepłym nie mam mocy i kopci na siwo.
U mnie siedzi 2,0TD 71KM z automatem chciałbym zostać przy tej konfiguracji ale niekoniecznie.

PYTANIE

Gdzie siedziały w innych autach takie silniki 2,0 TD 71KM , 2.0 TD 87KM
lub jaki silnik podejdzie bez modyfikacji do mojego zestawu ?


Z góry dziękuje za podpowiedzi.

Nakiel

Autor:  marirus [ wt gru 26, 2017 5:07 pm ]
Tytuł:  Re: Silnik 2,0 TD 71 KM lub 2,0 TD 87KM gdzie występowały

Generalnie to stara jednostka ze starej Mazdy 626 w wersji wolnossącej 64 KM. Silnik ten montowali też w KIA sportage I, tam miał chyba 83 KM. Poza V. long, tylko wersja japońska taka jak twoja, ten silnik siedzi jeszcze w GVI w wersji 87 KM z przed liftu nadwozia tj od '98 do jakoś tak początku '01, bo reszta ma już HDI

Autor:  nakiel [ wt gru 26, 2017 8:46 pm ]
Tytuł:  Re: Silnik 2,0 TD 71 KM lub 2,0 TD 87KM gdzie występowały

Dziękuję Marirus. Możesz mi sprzedać swoją jednostkę :)

Czyli pasuje:

- Mazdy 626 w wersji wolnossącej 64 KM
- Kia Sportage - 83KM
- Grand Vitara sprzed liftu 87KM

tylko jak patrzę na poniższe aukcję to te motory mają intercooller czy są jakieś inne różnice?
http://archi.inosak.org/imgdb/item7074102660_1.html
http://archi.inosak.org/imgdb/item7100120471_1.html

Z góry dzięki za info zwrotne.

Autor:  marirus [ wt gru 26, 2017 9:13 pm ]
Tytuł:  Re: Silnik 2,0 TD 71 KM lub 2,0 TD 87KM gdzie występowały

Najlepiej to brać z V/GV z intercoolerem, z tym że z całą wiązką i kompem. Z resztą z tym od KIA to raczej tak samo. Co do mazdy to blok podejdzie, pompę paliwa i osprzęt zostawiasz swój. Nie wiem jak głowica, ale podejrzewam że raczej się różni od tej z mazdy.

Autor:  sushi [ śr gru 27, 2017 7:02 pm ]
Tytuł:  Re: Silnik 2,0 TD 71 KM lub 2,0 TD 87KM gdzie występowały

marirus dobrze mówi , ten silnik dopiero w wersji z intercoolerem zaczyna jechać , ale wtryski , pompa i komputery też są inne
u ciebie jest osprzęt ZEXEL a w automacie 87km już DENSO

Autor:  nakiel [ śr gru 27, 2017 11:55 pm ]
Tytuł:  Re: Silnik 2,0 TD 71 KM lub 2,0 TD 87KM gdzie występowały

sushi pisze:
marirus dobrze mówi , ten silnik dopiero w wersji z intercoolerem zaczyna jechać , ale wtryski , pompa i komputery też są inne
u ciebie jest osprzęt ZEXEL a w automacie 87km już DENSO


okej kupię kompletny silnik ale czy da się go przełożyć plug and play do mojego automatu?

Dzwon od skrzyni pewnie podjedzie mój, a jak z innymi elementami łapy silnika np?
No i maskę będę musiał zakupić żeby się intercoller zmieścił :)

ps czy było kilka odmian silnika 87KM?? jakie jest jego oznaczenie? hmm

Nakiel

Autor:  marirus [ czw gru 28, 2017 12:46 am ]
Tytuł:  Re: Silnik 2,0 TD 71 KM lub 2,0 TD 87KM gdzie występowały

Silnik powinien podejść plug&play przynajmniej łapy, dzwon to wiadomo. Ten diesel ma oznaczenie RF

Autor:  nakiel [ czw gru 28, 2017 10:34 am ]
Tytuł:  Re: Silnik 2,0 TD 71 KM lub 2,0 TD 87KM gdzie występowały

marirus pisze:
Silnik powinien podejść plug&play przynajmniej łapy, dzwon to wiadomo. Ten diesel ma oznaczenie RF


Dziękuję, szukam silnika RF zatem.

Rozumiem, że maskę będę musiał zmienić?

Autor:  marirus [ czw gru 28, 2017 11:38 am ]
Tytuł:  Re: Silnik 2,0 TD 71 KM lub 2,0 TD 87KM gdzie występowały

Jak szukasz to szukaj z Vitary Long 2.0TDI lub z Grand Vitary 2.0TD z lat 1998 - 2000. Obie miały ten sam silnik raczej bez różnic konstrukcyjnych.
Tak maskę trzeba zmienić, lub ewentualnie kupić sam wlot z V lub GV (są inne) i zamontować do swojej maski.

Autor:  nakiel [ czw gru 28, 2017 8:34 pm ]
Tytuł:  Re: Silnik 2,0 TD 71 KM lub 2,0 TD 87KM gdzie występowały

marirus pisze:
Jak szukasz to szukaj z Vitary Long 2.0TDI lub z Grand Vitary 2.0TD z lat 1998 - 2000. Obie miały ten sam silnik raczej bez różnic konstrukcyjnych.
Tak maskę trzeba zmienić, lub ewentualnie kupić sam wlot z V lub GV (są inne) i zamontować do swojej maski.


no dobra, Dzięki , tylko 2,0 TDI chyba nie było w Vitarach I ani w wersji II....... poza tym jaki komputer tam występuję do czego i czym steruje? hmmm

Czy ktoś może pomóc i powiedzieć czy silnik 2,0 TD 87km pasuje klik klak do mojej wersji Vitary I long z automatem???

Nakiel

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/