suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:22 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 27, 2018 9:23 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob maja 28, 2016 2:40 pm
Posty: 4
Silnik: J20A
Model: Grand VItara 5D
Rok prod.: 2000
Tak mnie naszło jak zrobić z 128 - 140 koników ktoś może to robił ?


Na górę
Post: sob sty 27, 2018 10:00 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Poszukaj na amerykańskich forach. Jest troche przeróbek J20 i J20A.
Jakieś tłoki od hondy B20B podobno wstawiają (tylko nie wiem czy nie do J18 przypadkiem)
Część gratów z J23 podobno pasuje.
Największy problem z ECU - nie znam nikogo w PL kto by go potrafił przeprogramować.

https://www.redlinegti.com/forum/viewto ... 27&t=30592
http://www.pirate4x4.com/forum/suzuki/9 ... uning.html

PArametry J20 vs J23:
    J20 — 2.0 L DOHC 16-valve FI
      1,995 cc (121.7 cu in) DOHC 16-valve[6]
      84 mm (3.3 in) bore and 90 mm (3.5 in) stroke
      9.7:1 compression ratio
      127 hp (95 kW) at 6000 rpm
      134 lb⋅ft (182 N⋅m) at 3000 rpm

    J23 — 2.3 L DOHC 16-valve FI
      90 mm (3.5 in) bore and 90 mm (3.5 in) stroke
      9.3:1 compression ratio
      155 hp (116 kW) at 5400 rpm
      152 lb⋅ft (206 N⋅m) at 3000 rpm

Lub takie:

J20A 84mm x 90mm, 9.3:1, 97kW@6300rpm, 166Nm@2900rpm (Vitara)or 94kW@6000rpm, 174Nm@2900rpm (Gen 1 Grand Vitara)
J23A 90mm x 90mm, 9.3:1, 116Kw@5400rpm, 206Nm@3000rpm

troche offtopic: J20A ma potencjał
http://www.rajdy.v10.pl/Suzuki,SX4,WRC,3889.html

ps:
Oczywiście jest to robota dla pasjnoata. Bedzie sporo kosztowało te dodatkowe 20hp i na pewno nie warto, ale nie o tym tutaj rozmawiamy :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz sty 28, 2018 12:05 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Wszystko się da, nie ma rzeczy nie możliwych, są tylko nie opłacalne, poprawiasz dolot, poprawiasz wydech, koło zamachowe odchudzić, polerowanie kanałów, głowicę max splanować, wystroić najlepiej na ecumasterze... tylko pytanie czy taniej swap nie wyjdzie :wink:


Na górę
Post: ndz sty 28, 2018 9:39 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: sob maja 28, 2016 2:40 pm
Posty: 4
Silnik: J20A
Model: Grand VItara 5D
Rok prod.: 2000
Dziękuje za rzeczowe odpowiedzi. myślałem że jest to prostsze coś na zasadzie chip tuningu w tdi .
A tu grzebanie w gratach i to do samego dna :)


Na górę
Post: czw gru 06, 2018 12:06 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lut 26, 2017 10:25 am
Posty: 3
Silnik: J20A
Model: GV I
też zacząłem sie interesować tym tematem. Kolega danthe troche źle przyrównuje bo j20 z j23 a tu chodzi tylko i wyłącznie o j20a który wychodził z mocą 95 oraz 103kW. i tam nie sądze żeby były różnice w tłokach. prędzej jakieś zmiany na dolocie. Dla przykładu w Hondzie Civic 1.4i i 1.4iS to ten sam silnik tylko wersja iS nie ma zweżki na dolocie i odrazu 15KM więcej. Było to wypuszczane na rynki gdzie płaciło się OC od liczby koni mechanicznych.


Na górę
Post: pt gru 07, 2018 11:03 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W silniku hondy jest inaczej. To do mocniejszego silnika iS jest wstawiona zwężka żeby ograniczyć moc (na rynek DE np.).

Co do różnic w j20a na przestrzeni lat to:
Na początku w Vitarze miał 132 HP
Następnie w GV 128 HP (ekologia?)
Kolejne modyfikacje to w nowszych grand vitarach. Te najnowsze podobno już się bardzo różnią od protoplasty.

There are differences between the a & b versions, and there are also differences in the J20a engines over the years - as an example I have a J20a from 1998, and a J20a from 2005 - the cylinder heads, cams and intake manifolds are different, and whilst I believe the short blocks are identical, that could be simply because I've never needed to look closely.

As with the SX4, the newer J20a does have more power, but it's being done through stuff like variable length intake runners and similar new technology that we did not have the compute power to control in earlier days.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt gru 07, 2018 1:16 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
tak czy siak zrobienie SWAPa z 2.0 na 2.5v6 będzie prostsze, szybsze i da lepszy efekt :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt gru 07, 2018 2:01 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
I tańsze chyba nawet...
Albo 3,2v6 lub 3,6v6 :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: sob gru 08, 2018 6:02 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw lis 29, 2018 8:20 pm
Posty: 4
Ile takie Ecu dobrej klasy może kosztować? i gdzie szukać?

_________________
Droga do prawdy jest wybrukowana paradoksami.


Na górę
Post: ndz gru 09, 2018 3:00 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Pytasz o uniwersalny sterownik silnika?
https://inter-rally.pl/product-pol-2989 ... assic.html

Dodatkowo ogarnięcie tego do konkretnego mało popularnego silnika i strojenie pewnie jakieś 500-1000zł.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn gru 10, 2018 2:37 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
to trzeba by połączyć przynajmniej z przerobieniem całego wydechu i dolotu żeby miało sens.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl