suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 2:36 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 11, 2018 1:33 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 07, 2018 6:42 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Huta Mińska
Silnik: G16B
Model: Long 1.6
Rok prod.: 1992
Cześć Wszystkim Forumowiczom. Jestem z zamiłowania wędkarzem. Najbardziej lubię wędkować tam, gdzie trudno dojechać. Trzy razy w poprzednim sezonie zakopałem się samochodem służbowym (Dacia Docker) :D Dwa razy samodzielnie się uwolniłem - kilka godzin kombinowania, podnoszenia samochodu, podkładania gałęzi, kamieni, itd. Za trzecim razem 6 godzin próbowałem się wydostać samodzielnie, niestety już się zciemniało, więc zadzwoniłem po znajomego. Znajomy przyjechał Jeepem i wyciągnął mnie wyciągarą.
Wieczorem podjęłem decyzję - kupuję samochód na ryby. Nejpierw napaliłem się na Nivę. Oglądałem 1 sztukę za 7 tysiaków - tragedia. Bardzo ciasny samochód, kiepska jakość wykonania, silnik jak w traktorze. Drugi samochód, który oglądałem to Samurai też w tej cenie - tragedia, bez komentarzy. Decyzja - szukam Vitary Long lub GV. Po 3 miesiącach szukania znalazłem 300km od siebie, też za 7 tysiaków. Pojechaliśmy ze Szwagrem i kupiliśmy. Vitara Long 1.6 16v 1992r. z Włoszech z LSD w tylnim moście w niezłym stanie blacharka. Niestety okazało się, że silnik bierze wodę chłodzącą. Szybka decyzja - szukam silnika z Baleno. Udało się kupić cały samochód za 700pln. Kończę przynudzać, moje pytanie:
1.Które części z Baleno warto zostawić do wykorzystania w Vitarce z silnikiem G16B?
2. Gdzie najczęściej występuje pęknięcie głowicy lub bloku w tym silniku. W moim gołym okiem nigdzie nie widać. Po zdjęciu głowicy okazało się, że uszczelka była niedawno zmieniana, wody mi ubywało dużo, pod koniec pojawiło się ponad litr w oleju.

_________________
Vitara Long 92' G16B LSD włoszka.
Jestem całkowitym amatorem, na gitarze uczę się mechaniki na własny użytek.
Maciek/Huta Mińska.


Na górę
Post: ndz mar 11, 2018 2:35 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz gru 23, 2012 10:30 pm
Posty: 518
Lokalizacja: Jelenia Góra
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Czytałeś TUTAJ

_________________
Vitarka 1,6 8v LPG 91' cabrio z hard topem.
Standard - na razie...
viewtopic.php?f=28&t=14261


Na górę
Post: ndz mar 11, 2018 4:35 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 07, 2018 6:42 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Huta Mińska
Silnik: G16B
Model: Long 1.6
Rok prod.: 1992
Tak czytałem. Ale tam jest opis swapa z 1.6 8v na Baleno 1.8 16v. U mnie jest prosto te same wersje silnika G16B z Baleno do Vitary. Ponieważ Baleno muszę jak najszybciej oddać na złom, pytanie co warto zostawić z Baleno, co by mogło się przydać w Longu? No i drugie pytanie gdzie szukać uszkodzenia bloku lub głowicy, jeśli do oleju przedostawała się woda? (najczęstsze miejsce usterki w bloku lub głowicy).

_________________
Vitara Long 92' G16B LSD włoszka.
Jestem całkowitym amatorem, na gitarze uczę się mechaniki na własny użytek.
Maciek/Huta Mińska.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl