suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 5:01 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 04, 2018 6:56 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 07, 2018 5:28 pm
Posty: 6
Silnik: G16B
Model: Long
Rok prod.: 1991
Cześć wszystkim. Posiadam vitare 1.6 16v z 91r. Mam taki problem. Jak silnik sie dosc zagrzeje to zaczyna szarpac, przerywac cos jaby dostawal za malo paliwa. Dzieje sie to zarowno na gazie jak i na benzynie. Na wolnych obrotach chodzi chwile rowno potem zafaluje i znow rowno. Jezeli jest zimny chodzi poprawnie i da sie jezdzic. Problem wystepuje po nagrzaniu sie.
Wymienilem takie rzeczy jak wszystkie filtry, kable, swiece, kopulke na inna,pompe paliwa i wyregulowalem zawory.
Moze ktos mial podobny problem albo podpowie co moze byc lub co ew sprawdzic.


Na górę
Post: śr kwie 04, 2018 9:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
Złącze diagnostyczne prawdę ci powie. (w sęsie kontrolką sobie wypykaj kod błędu)


Na górę
Post: czw kwie 05, 2018 4:46 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 07, 2018 5:28 pm
Posty: 6
Silnik: G16B
Model: Long
Rok prod.: 1991
Ok. A która to kostka? Bo czytałem że jedna przy aku druga przy skrzynce bezpiecznikow w kabinie?


Na górę
Post: czw kwie 05, 2018 5:53 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
Jedna z opcji to zawieszony lub zacinający się zawór EGR lub błędne wskazania przepływomierza. Do tego może być uwalony czujnik temperatury lub jego niewłaściwa praca. Rozbierz układ dolotowyy i zobacz czy jakimś syfem nie naj...ło np oleju przez odmę. Przyczyn może być kilka.


Na górę
Post: sob maja 12, 2018 5:30 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 07, 2018 5:28 pm
Posty: 6
Silnik: G16B
Model: Long
Rok prod.: 1991
Odswiezam temat, jak pisalem wyzej dlawi mi sie vitara jak sie rozgrzeje, egr dziala, luzy zaworowe zrobione, wymienilem cewke zaplonowa ale dalej bezskutecznie, zlacze diagnostyczne mowi kod 12, moze ktos ma pomysl gdzie by tu jeszcze zajrzec? dzieje sie tak zarowno na benzynie i na gazie, do momentu rozgrzania dziala dobrze. Czujnik temperatury ma jakies 3000om na zimnym a po rozgrzaniu 0.9-1om


Na górę
Post: ndz maja 13, 2018 12:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sie 16, 2016 4:52 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 16v (J20A)
Model: cabrio
Rok prod.: 1998
Ja miałem dosyć niedawno bardzo podobny problem. Okazało się, że po założeniu gazu świece nie wytrzymały temperatury spalania gazu i się ugotowały. A nowiutkie DENSO TT włożyłem. I dokładnie tak było, że na zimnym ladnie chodził ale jak się nagrzał to szarpał, przerywał itp. Mam teraz włożone NGK V-Line. Podobno do gazu bardzo dobre.

_________________
Vitara 2.0 16v 1998 r cabrio
lift 4" Radzikone, 225/70/16 Cooper Discoverer AT3
stalowy most+zderzaki, kangur, relingi, bagażnik dachowy+LED
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&p=189131#p189131


Na górę
Post: ndz maja 13, 2018 2:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 21, 2010 6:48 pm
Posty: 53
Lokalizacja: lubuskie
Silnik: J20A 2,0 16V
Model: GV przekładka z angl
Rok prod.: 2002
PO nagrzaniu silnika, jeśli są uszkodzone uszczelki wtrysków paliwa objaw jest podobny, tworzy się źle skomponowana mieszanka, tym bardziej jeśli występuje to na benzynie i gazie.
Pozdr.

_________________
To jest czwarta.
GV I 2002r. 5d. 2.0 benz. LPG
Ciężko pracuje.


Na górę
Post: ndz maja 13, 2018 4:51 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 07, 2018 5:28 pm
Posty: 6
Silnik: G16B
Model: Long
Rok prod.: 1991
sprawdze te wtryski w nastepny weekend, swiece mam zalozone denso i tak myslalem zeby kupic nowy komplet ngk bo moze rzeczywiscie te sa slabe, tak naprawde przebieg maja bardzo maly bo auto narazie nie porusza sie na codzien.


Na górę
Post: wt maja 15, 2018 9:25 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sie 16, 2016 4:52 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 16v (J20A)
Model: cabrio
Rok prod.: 1998
Ja DENSO TT założyłem dzień przed montażem gazu, wytrzymały 50 km. Pan gazownik powiedział, że do gazu nie kupować tych TT, najlepiej te NGK bo mają wyższą temperaturę pracy i się nie usmażą jak tamte. No i faktycznie, po zmianie na NGK się nie dławi. Tylko cewka jedna dokonała żywota:P ale to starość.

_________________
Vitara 2.0 16v 1998 r cabrio
lift 4" Radzikone, 225/70/16 Cooper Discoverer AT3
stalowy most+zderzaki, kangur, relingi, bagażnik dachowy+LED
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&p=189131#p189131


Na górę
Post: śr maja 16, 2018 5:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 21, 2010 6:48 pm
Posty: 53
Lokalizacja: lubuskie
Silnik: J20A 2,0 16V
Model: GV przekładka z angl
Rok prod.: 2002
Także używałem i używam świec NGK i nigdy z nimi nie miałem problemu ani na benzynie ani na gazie.
Pozdr

_________________
To jest czwarta.
GV I 2002r. 5d. 2.0 benz. LPG
Ciężko pracuje.


Na górę
Post: ndz maja 20, 2018 8:35 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 07, 2018 5:28 pm
Posty: 6
Silnik: G16B
Model: Long
Rok prod.: 1991
Niestety ale wymiana swiec nie pomogla, wtryskow nie wyciagalem, dalej jak sie rozgrzeje to szarpie a jak sie tak pojedzie troche to przestaje i zaczyna jakos jechac, gdzies jest wina pradu bo raz cewka jest ciepla raz zimna. Nie wiem gdzie szukac problemu, pojedzie raczej do fachowca.


Na górę
Post: pn maja 21, 2018 6:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Możesz szukaj rozwiązania problemu w cewce.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: czw lip 12, 2018 6:26 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 07, 2018 6:42 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Huta Mińska
Silnik: G16B
Model: Long 1.6
Rok prod.: 1992
U mnie był identyczny objaw. Regulacja luzów zaworów i ustawienie zapłonu nie pomagało. Przewody i świece ok.
Okazało się, że wystarczyło wymoczyć (przeczyścić) zawór EGR. Pomogło.
Pzdr.

_________________
Vitara Long 92' G16B LSD włoszka.
Jestem całkowitym amatorem, na gitarze uczę się mechaniki na własny użytek.
Maciek/Huta Mińska.


Na górę
Post: pt lip 13, 2018 5:25 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz sty 07, 2018 5:28 pm
Posty: 6
Silnik: G16B
Model: Long
Rok prod.: 1991
U kazdego co innego pomoze. W moim przypadku uszkodzony byl czujnik temperatury ktory daje sygnal do komputera. Auto mialo zbyt bogata mieszanke. Rezystancja sprawnego czujnika wynosi 2250om na zimnym, 300-400om na rozgrzanym. U mnie bylo 3180 zimny i ok 1 oma cieply. Pzdr.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl