suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:44 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 12, 2018 12:51 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Były tematy o problemach z tłumikami itp. Były o tym co wstawić, żeby był super dźwięk (kończące się na niczym w sumie).

A ja potrzebuję po prostu wymienić tłumik i nie wiem na co. Musi być niewielki, żeby nie wystawał poniżej ramy. Musi jednak tłumić bo nie potrzebuję hałasować. Ale przyjemny dźwięk był by mile widziany. Żeby było słychać, że to v6...

Flowmastery i Mganaflowy czy co tam jeszcze jest z ameryki raczej odpadają przez ceny 600+ i obawiam się, nadmierną głośność. Aranżacje z produktami dedykowanymi do traktorów też średnio do mnie przemawiają, bo spodziewam się dwóch rzeczy - będzie za głośno i wcale to dźwięku v6 nie wydobędzie. Bo wyglądają jak zwykłe proste przelotówki typu perforowana rura w większej rurze wypełnionej czymś. A to co widzę np w flowmasterach to jednak pucha z jakimiś przemyślanymi przegrodami.

Wskazówka typu firma tuningowa i cały wydech z kwasówki dopasowany do potrzeb klienta proszę sobie darować - opcja ma być budżetowa.

To pakować cokolwiek odpowiedniego gabarytowo z jakiegokolwiek samochodu o zbliżonej pojemności?
W 1.6 16v miałem tak wrzucone co akurat leżało u tłumikarza, czyli to był akurat tłumik z a-klasy o-) I było w porządku.
Może tutaj rolę gra to, że w Vitarze i tak jest tylko katalizator + jeden tłumik?

Właśnie katalizator... ponad 20 lat, jak się jeszcze nie wysypał to i tak nie działa. Wstawiać uniwersalny czy odpuścić go sobie całkiem i dać tam tłumik przelotowy wyglądający katalizatoropodobnie? Lambdy są tylko przed, więc dla komputera bez znaczenia.


Na górę
Post: czw kwie 12, 2018 5:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Generic pisze:
Były tematy o problemach z tłumikami itp. Były o tym co wstawić, żeby był super dźwięk (kończące się na niczym w sumie).

A ja potrzebuję po prostu wymienić tłumik i nie wiem na co. Musi być niewielki, żeby nie wystawał poniżej ramy. Musi jednak tłumić bo nie potrzebuję hałasować. Ale przyjemny dźwięk był by mile widziany. Żeby było słychać, że to v6...

Flowmastery i Mganaflowy czy co tam jeszcze jest z ameryki raczej odpadają przez ceny 600+ i obawiam się, nadmierną głośność. Aranżacje z produktami dedykowanymi do traktorów też średnio do mnie przemawiają, bo spodziewam się dwóch rzeczy - będzie za głośno i wcale to dźwięku v6 nie wydobędzie. Bo wyglądają jak zwykłe proste przelotówki typu perforowana rura w większej rurze wypełnionej czymś. A to co widzę np w flowmasterach to jednak pucha z jakimiś przemyślanymi przegrodami.

Wskazówka typu firma tuningowa i cały wydech z kwasówki dopasowany do potrzeb klienta proszę sobie darować - opcja ma być budżetowa.

To pakować cokolwiek odpowiedniego gabarytowo z jakiegokolwiek samochodu o zbliżonej pojemności?
W 1.6 16v miałem tak wrzucone co akurat leżało u tłumikarza, czyli to był akurat tłumik z a-klasy o-) I było w porządku.
Może tutaj rolę gra to, że w Vitarze i tak jest tylko katalizator + jeden tłumik?

Właśnie katalizator... ponad 20 lat, jak się jeszcze nie wysypał to i tak nie działa. Wstawiać uniwersalny czy odpuścić go sobie całkiem i dać tam tłumik przelotowy wyglądający katalizatoropodobnie? Lambdy są tylko przed, więc dla komputera bez znaczenia.


U mnie wydech końcowy był dziurawy jak po egzekucji..
Załamałem się cenami zamiennika choć na dziś dzień nie pamiętam ile a paragon też gdzieś wtopiłem.
Mam tłumik WALKER i po montażu działa tak jak stary kiedy był dobry.

Koniecznie zrób pomiary, bo pierwszy który zamówiłem nie pasował mimo gwarancji telefonicznej.
Pierwsze co mi wyskakuje w wyszukiwarce:
https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/ ... -v6-24v-et

Co do katalizatora: Zwyczajnie wyciąłem i wstawiłem rurę przespawując złączkę o dałem nową uszczelkę. Bez zmian w dźwięku czy mocy jak to niektórzy piszą o czarodziejskich właściwościach.
Nie wiem tylko jak to teraz będzie skoro zapowiadają się z kontrolami starych aut przez itd czy te nieszczęsne diagnostyki, coby zdziesiątkować graty na rzecz eko-polityki. Póki co nie sprzedałem (dawali jedyne 170zł) więc może ale to może wróci dla oka diagnosty, jak będzie gorąco ;)

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: czw kwie 12, 2018 5:27 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jeśli chodzi o katalizator. To pamiętam starą Hondę z wyciętym katem. Łapała się w normie. Ledwo ale się mieściła. Tylko silnik musiał być mega rozgrzany podczas testu :mrgreen:

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw kwie 12, 2018 7:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Tak własnie kojarzę tematy o autach z wyciętym katalizatorem a mieszczących się w normach. A chyba z LPG to jeszcze lepiej?

Tak czy inaczej, choć przegląd dopiero początkiem sierpnia to chcę się wcześniej wybrać i zagadać o sprawdzenie samochodu pod kątem "co nie przejdzie". Jak nie przejdą rzeczy z których i tak nie zrezygnuję (zderzak, wahacze przód i tył, zawieszenie) to zmienię diagnostę na takiego "uznanego w odpowiednich kręgach", no bo co poradzić. Auto jak najbardziej sprawne chcę mieć ale niektóre przeróbki to mus.

Tłumik końcowy Walker coś mi się przewinął przed oczami ok 380zl. Sporo...
Może się skończyć tak jak przy krótkiej, że pojadę do magika i dorobi co będzie pod ręką.


Na górę
Post: pt kwie 13, 2018 4:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz mar 17, 2013 1:37 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Grajewo podlaskie
Na aledrogo napewno znajdziesz tylko przy kupnie porównaj średnicę rur bo są mniejsze o 5 mm. Jak wymieniłem na taki to wydaje mi się że jest auto zrobiło się słabsze

_________________
2.0 V6 `97
Lift Radzikone +1.18" body


Na górę
Post: sob kwie 14, 2018 3:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz sie 09, 2015 4:37 pm
Posty: 133
Generic pisze:
Tak własnie kojarzę tematy o autach z wyciętym katalizatorem a mieszczących się w normach. A chyba z LPG to jeszcze lepiej?

Tak czy inaczej, choć przegląd dopiero początkiem sierpnia to chcę się wcześniej wybrać i zagadać o sprawdzenie samochodu pod kątem "co nie przejdzie". Jak nie przejdą rzeczy z których i tak nie zrezygnuję (zderzak, wahacze przód i tył, zawieszenie) to zmienię diagnostę na takiego "uznanego w odpowiednich kręgach", no bo co poradzić. Auto jak najbardziej sprawne chcę mieć ale niektóre przeróbki to mus.

Tłumik końcowy Walker coś mi się przewinął przed oczami ok 380zl. Sporo...
Może się skończyć tak jak przy krótkiej, że pojadę do magika i dorobi co będzie pod ręką.

Jakbys zajrzał do linka, to byś zauważył że teraz kosztuje 280zł.
Jak na oczekiwania "tylko nie 600zł" to jest to połowa tego.
Ja też chciałem tłumik za 50zł, ale chyba arkusz blachy i rurka tyle nie kosztuje.

_________________
Vitara 2.0 V6 24v Long


Na górę
Post: pn kwie 16, 2018 7:05 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Zaglądałem. I widziałem tam oprócz super promocji -33% także napis "Aktualnie niedostępne w sprzedaży" o-)
Natomiast na IParts widzę dostępny za 388zł https://www.iparts.pl/czesc/tlumik-konc ... 35049.html
A na allegro same GV widzę.


Na górę
Post: pn kwie 16, 2018 4:49 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A do v6 bardzo różni się od tego do 2.0 16v?
O ile dobrze pamiętam to ja do swojej krótkiej dopasowałem od GV 2.0 16v 5D. Z pomocą spawacza, ale dużo nie trzeba było przerabiać. Krzywizny pasowały, tylko położenie zaczepu i długość prostych rur było do zmiany.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn kwie 16, 2018 7:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
No właśnie tego nie wiem...
A jak potrzebne dopasowywanie i spawach to mogę jak wcześniej pisałem - pojechać do magika co dopasuje co będzie miał pod ręką.


Na górę
Post: pn kwie 16, 2018 10:08 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jeśli jest ta sama średnica to pewnie tłumik też jest ten sam. A dopasowywania nie było dużo. Przespawanie jednego wieszaka i skrócenie rury. Więcej roboty będzie z wycinaniem tłumika i wstawianiem nowego uniwersalnego. A tani zamiennik do GV2.0 kosztował mnie <200zł.
http://cardevices.pl/data/tlumiki.php?i ... wo=&czesc=

Widzę, że przez parę lat zdrożał o 40 zł. I ten sam jest do 2.0 16v i 2.5V6

EDIT:
https://motocentrumnet.pl/tlumik-koncow ... 61,1763743
175 zł :)

Inni producenci:
Polmostrów 25.61
BOSAL 286-059

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt kwie 17, 2018 7:05 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Hm, to chyba jednak będzie najprostsza opcja... Tylko pewnie bez kanału będzie ciężko tym wmanewrować. Ale uuuuda się.


Na górę
Post: wt kwie 17, 2018 11:03 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Bez kanału lub podnosnika kolumnowego bedzie ciężko...

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl