suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 5:14 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 27, 2018 8:54 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Moja Vitara ostatnio miewa różne humory. Wszystko działa fajnie, pali od tyku, obroty trzyma jak trzeba, jednak po dłuższej jeździe 2-3h potrafi tak z niczego stracić moc, aż stanę na drodze i silnik zgaśnie. Wyłączę zapłon i znów zapali od tyku, jakby nic się nie stało i znów spokój na jakiś czas. Ten chwilowy brak mocy objawia się tym, że silnik mocno szarpie i nawet gdy dodam gazu to i tak silnik po chwili zgaśnie. Gdzie szukać przyczyny ?

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: pn lip 09, 2018 10:17 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Pojeździłem trochę i trochę się pogorszyło. Silnik częściej traci moc. Kilka sekund jest takiej zamuły i odzyskuje moc i tak co jakiś czas. Do tego zdarzają się sytuacje, że nie chce odpalić. Przygasają kontrolki i cisza. Na "krótko" zwierając przy rozruszniku kręci jak szalony. Akumulator sprawny w spoczynku 12.7V przy 100Ah. Próbowałem dołączyć masę bezpośrednio z akumulatora do silnika ale zero efektu.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: wt lip 10, 2018 11:36 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Tak mi wygląda jakby masa ginęła. Sprawdź mocowania kabli na budę itp - może któryś się urwał lub po prostu zgnił/zaśniedział. Podobnie w skrzynce bezpieczników i z komputera.
Weź miernik i zobacz co dzieje się z ładowaniem wtedy jak zamula.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: ndz gru 09, 2018 8:09 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Zrobiłem dodatkową mase z akumulatora do silnika 50mm2.
Wymieniłem świece, przewody, cewke, kopułkę z palcem i silnik krokowy i nic.
Filtr powietrza czysty.
Filtr paliwa nowy jak również zbiornik jest nowy i przewody paliwowe.
Odpala super ale jak jadę to często jest tak, że silnik traci moc, zwalnia, daje gaz do spodu i powoli się rozpędza do max 70km/h. A po chwili znów pracuje jak fabryka przykazała. Jechałem 40km i tak cały czas. Przez pół drogi ledwo na 2 dawał rade mimo, że silnik miał prawie 4tys obrotów.
Gdy traci moc to na biegu jałowym falują obroty. Gdy zgaszę silnik i odpalę ponownie znów przez dłuższą chwile jest ok.
Zauważyłem jeszcze, że wtedy gdy nie ma mocy to na wolnych obrotach po dodaniu gazu ma taką "dziurę i czkawkę".
Stacyjka jest trochę luźna bo czasem jest tak, że odpalę silnik a nie działają szyby czy wycieraczki. Muszę zgasić i odpalić ponownie i jest ok.
Doradzcie coś

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: pn gru 10, 2018 10:51 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
matiyas123 pisze:
Doradzcie coś


Doradzam: weź to w końcu napraw :lol:

A na poważnie, to musisz wiedzieć czy podczas zamulenia silnik muli bo ma za dużo czy za mało paliwa.
Bo może go np zalewać z powodu jakiejś usterki wtryskiwacza albo regulatora ciśnienia. Albo nie ma paliwa bo umiera pompa albo wtryskiwacz albo instalacja szwankuje.
Czyli to nie forum ani nie cyganka, tylko sonda lambda prawdę Ci powie :)

ps.
Obstawiam brak paliwa.
Hint: wtryskiwacz dostaje masę z komputera, więc ciągnięcie masy na silnik nawet szyną kolejową, nic nie pomoże.


Na górę
Post: ndz gru 16, 2018 6:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Kolego dobrze obstawiłeś. Winą była pompa paliwa. Moc wróciła.
DZIĘKI!!!

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl