suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:05 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 27, 2018 5:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Jakie obroty maja Wasze 2.0 V6 zaraz po odpaleniu zimnego silnika i po jakim czasie zaczynają spadać? Mój długo trzyma około 1400 i przez to bardzo gwałtownie zapinana mi bieg 1 i wsteczny. Mowa o automacie bo jakby był manual to by nie było problemu. Jak się rozgrzeje to oczywiście już problemu takiego nie ma. Obawiam się, że przez takie mocne zapinanie biegu zwłaszcza wstecznego coś w końcu się rozpadnie.

I przy okazji Wasze automaty też tak szybko zmieniają biegi ? Porównując do innych aut z automatami jakimi jeżdżę to ten jest bardzo szybki i można powiedzieć że trochę brutalny przez to.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: sob wrz 29, 2018 7:53 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Mam podobnie. Moim zdaniem to poprostu przez zimny olej w skrzyni. Jak poczekam kilka minut to jest ok.
Co do obrotów to nie wiem ile jest na zegarze ale ponad 1tys. Jak chcesz wiedzieć konkretnie to przypomnij się ww poniedziałek o 5:20 jak będę do roboty wychodził :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn paź 01, 2018 10:02 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
A w tej skrzyni nie macie zaworu modulacji ciśnienia oleju?
Odpowiada on za delikatność zmiany biegów.
Jeżeli jest niesprawny (albo nie działa jego sterowanie), to występuje efekt "strzału ze sprzęgła" z powodu zbyt wysokiego ciśnienia.


Na górę
Post: pn paź 01, 2018 10:14 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
dzięki za odpowiedzi. A dobre pytanie z tym zaworem, pierwsze słyszę, że w automatach może być tego typu regulacja. A jeśli coś takiego jest, to gdzie powinno się znajdować. ?

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: pn paź 01, 2018 8:58 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Nie wiem.
Suzukowe skrzynie są raczej prymitywne. Może nie mają wcale takiego zaworka :roll:
Normalnie (w sensie: w skrzyniach które je mają) są one wewnątrz skrzyni, razem z pozostałymi sterującymi przepływem oleju.


Na górę
Post: pt gru 07, 2018 9:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
znalazłem przyczynę problemów. Obroty po odpaleniu nie były problemem, z obrotami jest wszystko ok (zwłaszcza po wymianie rozrządu i czyszczeniu przepustnicy).

Gwałtowna praca skrzyni wynikała z tego, że zablokowała się linka idąca z przepustnicy do skrzyni. Zablokowała się w pozycji max pociągniętej. Najwyraźniej wtedy skrzynia pracuje bardziej agresywnie. Teraz skrzynia pracuje delikatnie. Jedynie bieg wsteczny trochę za gwałtowny jest,ale to i tak nic w porównaniu z tym co było.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl