suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 5:57 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 23, 2018 6:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
witajcie.
muszę zmienić monowtrysk bo już sil mi brak przy moim , sprawdzone wszystko co można sprawdzić, TPS ustawiony książkowo w/g instrukcji i nic, wstaje rano odpalam auto i obroty przez długi czas na poziomie 2500-3000 aż do zagrzania silnika zarówno na BP jak i LPG czym zimniej na zewnątrz tym obroty wyższe i dłużej się utrzymują. Postanowiłem zamienić cały monowtrysk ale?? Są chyba dwa rodzaje i tutaj moje pytanie czy są zamienne ?? ja mam taki jak na pierwszym zdjęciu bez regulacji obrotów biegu jałowego ssania i z innym ISC.

Obrazek


Obrazek

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: sob lis 24, 2018 12:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Sondę Lambda sprawdzałeś ?

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: sob lis 24, 2018 3:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
Nie pomyślałem. Może mieć wpływ na obroty?

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: sob lis 24, 2018 6:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Na obroty, na spalanie, na wszystko, zależy co padło. Jak tylko podgrzewacz to objawy mogą być takie jak u ciebie: dopóki sonda nie złapie temperatury może powodować wycie silnika. Jak padnie czujnik no to od razu spalanie leci w kosmos do wartości x2, x3 normalnych.
Zobacz tą sondę, może nawet nie padła tylko przetarte, przerwane gdzieś kable po drodze.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: sob lis 24, 2018 7:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
U mnie jest jednoprzewodowa bez podgrzewacza ale gdyby była uwalona to powinno wymrygac kod 13. Tak czy inaczej postaram się jutro sprawdzić.
Wracając do pytania korpusy wtryskow są zamienne czy nie?

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: sob lis 24, 2018 8:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Jeszcze ciśnienie paliwa mógłbyś sprawdzić. Jak za małe to też świruje.


Na górę
Post: pn lis 26, 2018 10:40 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Sonda lambda nie ma żadnego wpływu na obroty silnika (zwłaszcza na zimno, jak sonda jeszcze nie dostarcza sygnału).
Obstawiam że ktoś kręcił "magiczną śrubką" w korpusie przepustnicy i rozkalibrował fabryczne ustawienia.


Na górę
Post: pn lis 26, 2018 11:07 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Parę dni temu znajomy listonosz w Peugeociku 106 1.0 z LPG wymieniał uwaloną:
objaw: na zimnym od razu 2200obr i trzymał tak długo aż silnik nie złapał temp. roboczej, dopiero schodził na normalne obroty a spalanie gazu jak na takie autko podskoczyło z 11 do 22 litrów LPG na 100km.
I sonda działała - walnęła tylko grzałka sondy, a już takie siupy odstawiało z silnikiem.
Nie upieram się że w tym wypadku to na pewno sonda ale takie objawy może powodować m.in walnięta sonda.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pn lis 26, 2018 5:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 13, 2014 8:05 pm
Posty: 286
Lokalizacja: Nysa (opolskie)
Silnik: G16A
Model: blaszanka JLX
Rok prod.: 1991
kostuch pisze:
Obstawiam że ktoś kręcił "magiczną śrubką" w korpusie przepustnicy i rozkalibrował fabryczne ustawienia.


U mnie nie ma tej "magicznej śrubki" o ile mówimy o tej samej "magicznej śrubce" :D :D

Sprawdzałem sonde wpinając się miedzy masę a przewód od sondy i nic ciekawego nie pokazywała ( 0,03-0,05V) może faktycznie wyzionęła ducha a może źle mierzyłem, dla pewności jeszcze w weekend podmienię od innej vitarki.

_________________
Vitara 3D blaszanka 1991r (japan) 1,6 8V +LPG
lift 4" , opony 30x9,5x15 BFG MT KM1
i dalsze plany......


Na górę
Post: wt lis 27, 2018 9:50 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Piasek80 pisze:
Parę dni temu znajomy listonosz w Peugeociku 106 1.0 z LPG wymieniał uwaloną:
objaw: na zimnym od razu 2200obr i trzymał tak długo aż silnik nie złapał temp. roboczej, dopiero schodził na normalne obroty a spalanie gazu jak na takie autko podskoczyło z 11 do 22 litrów LPG na 100km.
I sonda działała - walnęła tylko grzałka sondy, a już takie siupy odstawiało z silnikiem.
Nie upieram się że w tym wypadku to na pewno sonda ale takie objawy może powodować m.in walnięta sonda.


Nie znam się na peżotach, ale wiem jaka jest strategia regulacji obrotów w sterownikach vitar.
Powtarzam - sonda lambda nie ma żadnego wpływu na obroty silnika. Przy sprawnym osprzęcie sondy może nie być wcale i silnik ma się kręcić prawidłowo.
A padnięta grzałka sondy to już wogóle kosmetyka - sonda zagrzeje się i zacznie działać może minutę później. Można sobie jedną skreśloną foczkę domalować na masce :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl