suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

rodzaje monowtrysków 1,6 8v
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=19302
Strona 1 z 1

Autor:  michal.b [ pt lis 23, 2018 6:25 pm ]
Tytuł:  rodzaje monowtrysków 1,6 8v

witajcie.
muszę zmienić monowtrysk bo już sil mi brak przy moim , sprawdzone wszystko co można sprawdzić, TPS ustawiony książkowo w/g instrukcji i nic, wstaje rano odpalam auto i obroty przez długi czas na poziomie 2500-3000 aż do zagrzania silnika zarówno na BP jak i LPG czym zimniej na zewnątrz tym obroty wyższe i dłużej się utrzymują. Postanowiłem zamienić cały monowtrysk ale?? Są chyba dwa rodzaje i tutaj moje pytanie czy są zamienne ?? ja mam taki jak na pierwszym zdjęciu bez regulacji obrotów biegu jałowego ssania i z innym ISC.

Obrazek


Obrazek

Autor:  Piasek80 [ sob lis 24, 2018 12:23 pm ]
Tytuł:  Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v

Sondę Lambda sprawdzałeś ?

Autor:  michal.b [ sob lis 24, 2018 3:56 pm ]
Tytuł:  Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v

Nie pomyślałem. Może mieć wpływ na obroty?

Autor:  Piasek80 [ sob lis 24, 2018 6:48 pm ]
Tytuł:  Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v

Na obroty, na spalanie, na wszystko, zależy co padło. Jak tylko podgrzewacz to objawy mogą być takie jak u ciebie: dopóki sonda nie złapie temperatury może powodować wycie silnika. Jak padnie czujnik no to od razu spalanie leci w kosmos do wartości x2, x3 normalnych.
Zobacz tą sondę, może nawet nie padła tylko przetarte, przerwane gdzieś kable po drodze.

Autor:  michal.b [ sob lis 24, 2018 7:23 pm ]
Tytuł:  Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v

U mnie jest jednoprzewodowa bez podgrzewacza ale gdyby była uwalona to powinno wymrygac kod 13. Tak czy inaczej postaram się jutro sprawdzić.
Wracając do pytania korpusy wtryskow są zamienne czy nie?

Autor:  Orcio [ sob lis 24, 2018 8:44 pm ]
Tytuł:  Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v

Jeszcze ciśnienie paliwa mógłbyś sprawdzić. Jak za małe to też świruje.

Autor:  kostuch [ pn lis 26, 2018 10:40 am ]
Tytuł:  Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v

Sonda lambda nie ma żadnego wpływu na obroty silnika (zwłaszcza na zimno, jak sonda jeszcze nie dostarcza sygnału).
Obstawiam że ktoś kręcił "magiczną śrubką" w korpusie przepustnicy i rozkalibrował fabryczne ustawienia.

Autor:  Piasek80 [ pn lis 26, 2018 11:07 am ]
Tytuł:  Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v

Parę dni temu znajomy listonosz w Peugeociku 106 1.0 z LPG wymieniał uwaloną:
objaw: na zimnym od razu 2200obr i trzymał tak długo aż silnik nie złapał temp. roboczej, dopiero schodził na normalne obroty a spalanie gazu jak na takie autko podskoczyło z 11 do 22 litrów LPG na 100km.
I sonda działała - walnęła tylko grzałka sondy, a już takie siupy odstawiało z silnikiem.
Nie upieram się że w tym wypadku to na pewno sonda ale takie objawy może powodować m.in walnięta sonda.

Autor:  michal.b [ pn lis 26, 2018 5:03 pm ]
Tytuł:  Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v

kostuch pisze:
Obstawiam że ktoś kręcił "magiczną śrubką" w korpusie przepustnicy i rozkalibrował fabryczne ustawienia.


U mnie nie ma tej "magicznej śrubki" o ile mówimy o tej samej "magicznej śrubce" :D :D

Sprawdzałem sonde wpinając się miedzy masę a przewód od sondy i nic ciekawego nie pokazywała ( 0,03-0,05V) może faktycznie wyzionęła ducha a może źle mierzyłem, dla pewności jeszcze w weekend podmienię od innej vitarki.

Autor:  kostuch [ wt lis 27, 2018 9:50 am ]
Tytuł:  Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v

Piasek80 pisze:
Parę dni temu znajomy listonosz w Peugeociku 106 1.0 z LPG wymieniał uwaloną:
objaw: na zimnym od razu 2200obr i trzymał tak długo aż silnik nie złapał temp. roboczej, dopiero schodził na normalne obroty a spalanie gazu jak na takie autko podskoczyło z 11 do 22 litrów LPG na 100km.
I sonda działała - walnęła tylko grzałka sondy, a już takie siupy odstawiało z silnikiem.
Nie upieram się że w tym wypadku to na pewno sonda ale takie objawy może powodować m.in walnięta sonda.


Nie znam się na peżotach, ale wiem jaka jest strategia regulacji obrotów w sterownikach vitar.
Powtarzam - sonda lambda nie ma żadnego wpływu na obroty silnika. Przy sprawnym osprzęcie sondy może nie być wcale i silnik ma się kręcić prawidłowo.
A padnięta grzałka sondy to już wogóle kosmetyka - sonda zagrzeje się i zacznie działać może minutę później. Można sobie jedną skreśloną foczkę domalować na masce :mrgreen:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/