suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
rodzaje monowtrysków 1,6 8v http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=19302 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | michal.b [ pt lis 23, 2018 6:25 pm ] |
Tytuł: | rodzaje monowtrysków 1,6 8v |
witajcie. muszę zmienić monowtrysk bo już sil mi brak przy moim , sprawdzone wszystko co można sprawdzić, TPS ustawiony książkowo w/g instrukcji i nic, wstaje rano odpalam auto i obroty przez długi czas na poziomie 2500-3000 aż do zagrzania silnika zarówno na BP jak i LPG czym zimniej na zewnątrz tym obroty wyższe i dłużej się utrzymują. Postanowiłem zamienić cały monowtrysk ale?? Są chyba dwa rodzaje i tutaj moje pytanie czy są zamienne ?? ja mam taki jak na pierwszym zdjęciu bez regulacji obrotów biegu jałowego ssania i z innym ISC. |
Autor: | Piasek80 [ sob lis 24, 2018 12:23 pm ] |
Tytuł: | Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v |
Sondę Lambda sprawdzałeś ? |
Autor: | michal.b [ sob lis 24, 2018 3:56 pm ] |
Tytuł: | Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v |
Nie pomyślałem. Może mieć wpływ na obroty? |
Autor: | Piasek80 [ sob lis 24, 2018 6:48 pm ] |
Tytuł: | Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v |
Na obroty, na spalanie, na wszystko, zależy co padło. Jak tylko podgrzewacz to objawy mogą być takie jak u ciebie: dopóki sonda nie złapie temperatury może powodować wycie silnika. Jak padnie czujnik no to od razu spalanie leci w kosmos do wartości x2, x3 normalnych. Zobacz tą sondę, może nawet nie padła tylko przetarte, przerwane gdzieś kable po drodze. |
Autor: | michal.b [ sob lis 24, 2018 7:23 pm ] |
Tytuł: | Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v |
U mnie jest jednoprzewodowa bez podgrzewacza ale gdyby była uwalona to powinno wymrygac kod 13. Tak czy inaczej postaram się jutro sprawdzić. Wracając do pytania korpusy wtryskow są zamienne czy nie? |
Autor: | Orcio [ sob lis 24, 2018 8:44 pm ] |
Tytuł: | Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v |
Jeszcze ciśnienie paliwa mógłbyś sprawdzić. Jak za małe to też świruje. |
Autor: | kostuch [ pn lis 26, 2018 10:40 am ] |
Tytuł: | Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v |
Sonda lambda nie ma żadnego wpływu na obroty silnika (zwłaszcza na zimno, jak sonda jeszcze nie dostarcza sygnału). Obstawiam że ktoś kręcił "magiczną śrubką" w korpusie przepustnicy i rozkalibrował fabryczne ustawienia. |
Autor: | Piasek80 [ pn lis 26, 2018 11:07 am ] |
Tytuł: | Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v |
Parę dni temu znajomy listonosz w Peugeociku 106 1.0 z LPG wymieniał uwaloną: objaw: na zimnym od razu 2200obr i trzymał tak długo aż silnik nie złapał temp. roboczej, dopiero schodził na normalne obroty a spalanie gazu jak na takie autko podskoczyło z 11 do 22 litrów LPG na 100km. I sonda działała - walnęła tylko grzałka sondy, a już takie siupy odstawiało z silnikiem. Nie upieram się że w tym wypadku to na pewno sonda ale takie objawy może powodować m.in walnięta sonda. |
Autor: | michal.b [ pn lis 26, 2018 5:03 pm ] |
Tytuł: | Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v |
kostuch pisze: Obstawiam że ktoś kręcił "magiczną śrubką" w korpusie przepustnicy i rozkalibrował fabryczne ustawienia. U mnie nie ma tej "magicznej śrubki" o ile mówimy o tej samej "magicznej śrubce" Sprawdzałem sonde wpinając się miedzy masę a przewód od sondy i nic ciekawego nie pokazywała ( 0,03-0,05V) może faktycznie wyzionęła ducha a może źle mierzyłem, dla pewności jeszcze w weekend podmienię od innej vitarki. |
Autor: | kostuch [ wt lis 27, 2018 9:50 am ] |
Tytuł: | Re: rodzaje monowtrysków 1,6 8v |
Piasek80 pisze: Parę dni temu znajomy listonosz w Peugeociku 106 1.0 z LPG wymieniał uwaloną: objaw: na zimnym od razu 2200obr i trzymał tak długo aż silnik nie złapał temp. roboczej, dopiero schodził na normalne obroty a spalanie gazu jak na takie autko podskoczyło z 11 do 22 litrów LPG na 100km. I sonda działała - walnęła tylko grzałka sondy, a już takie siupy odstawiało z silnikiem. Nie upieram się że w tym wypadku to na pewno sonda ale takie objawy może powodować m.in walnięta sonda. Nie znam się na peżotach, ale wiem jaka jest strategia regulacji obrotów w sterownikach vitar. Powtarzam - sonda lambda nie ma żadnego wpływu na obroty silnika. Przy sprawnym osprzęcie sondy może nie być wcale i silnik ma się kręcić prawidłowo. A padnięta grzałka sondy to już wogóle kosmetyka - sonda zagrzeje się i zacznie działać może minutę później. Można sobie jedną skreśloną foczkę domalować na masce |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |