suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 6:32 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 19, 2018 9:58 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Zabieram się za SWAP na tą jednostkę, w zasadzie nie jest to dla mnie problem i wszystko robię we własnym zakresie od zrobienia łap po przerobienie wałów i reduktor z samuraia. Ale mam kilka pytań czysto praktycznych osób które użytkują te silniki.
1.co z miska olejowa? Jak znosi przechyły?
2.jak z reakcją na wodę? Czy cewka znosi topienie?
3.jak z chłodzeniem czy oryginalna chłodnica od BMW ma odpowiednią wydajność przy katowaniu w błocie?
4.jak sprzęgło? I dwumas? Czy jest względnie wytrzymały?
5.skrzynia biegów docelowo ta z E36 318is jest względnie wytrzymała i jak z przełożeniami czy razem z reduktorem samca i mostami 5.125 czy jedynka nie będzie za wolna a dwujka za szybką?
6.inne praktyczne rady co warto zmienić albo przerobić względem oryginalnego m44b19?

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: śr sty 23, 2019 2:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 03, 2017 10:49 am
Posty: 65
Lokalizacja: Olszyna
Model: XJ
Jak progres w swapie?

Generalnie jak masz możliwość, to lepiej M42B18.
Prostszy dolot, mniej do uszczelniania i generalnie toporniejszy silnik. W M44 chyba tylko tłoki lepsze bo kute no i standardowo ma elektryczny wentylator, to też plus..
Z częściami będzie prościej do M42.
jedno i drugie trzeba kręcić wysoko, żeby była jakaś moc, ale to nie jest tak, że z dołu to nie jedzie kompletnie. Do gruz-driftów zawsze przesuwają jeszcze odcinkę trochę dalej.

Sprzęgło, dwumas raczej wytrzymałe ale można zrobić dosyć mocny setup na tarczy z 2.8 i docisku z diesla m47 bodajże, przeszperaj forum turbo-bmw.pl prawie wszyscy tak robią i to wytrzymuje potężne niuty i upalanie.
W każdym razie komplet sachsa tarcza, docisk, łożysko to koszt ok 300zł a wymiana prosta więc jest luz.

Co do cewek to najlepiej przerobić na cewki z m52/m62. Poniżej masz całe info i nawet wymiary blaszki/podstawy, która trzeba dorobić:
http://bmwz3diys.weebly.com/coil-on-plu ... rsion.html
No i cewki używki tańsze i prościej dostać niż jedną duża + kable.


Na górę
Post: sob sty 26, 2019 10:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Dzięki za info, silnik mam już w aucie teraz wkładam reduktor, potem muszę uporać się z wałami i będę próbować odpalać.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: pt lut 01, 2019 11:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 717
Lokalizacja: Olkusz
@Milas wsadzał IS-a lata temu
viewtopic.php?f=28&t=8092
ale jak sam napisał skrzynia a konkretnie przełożenia okazały się zbyt krótkie,
pamiętam taka historię, że gdzieś tak pechowo się pod skosem zakopał , nie zgasił silnika, wyszedł chyba z auta albo nie patrzał na kontrolki ,do momentu uwolnienia chodziło (15 min chyba ?) na sucho i zatarł silnik, więc coś trzeba raczej pomyśleć nad głębszą miską

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Post: ndz lip 12, 2020 8:48 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Odkopie temat bo auto jest na wykończeniu, robię elektrykę świateł bo sprzedałem stary silnik z wiązką i to był błąd, sporo czasu pochłania pociągnięcie nowych kabli w jakiś sensowny sposób.
A jak na razie udało się zrobić: wstawić silnik, skrzynie, reduktor dorobić wały, wysprzęglik hydrauliczny , ogarnąć chłodzenie w postaci węży itp, elektryka silnika , kontrolki, obrotomierz, czujnik temperatury (niestety rezystancja czujnika bmw nie pasuje do wskaźnika vitary i trzeba dorobić adapter na wąż z czujnikiem suzuki), przewody paliwowe, wydech i milion drobiazgów na które potrzeba najwięcej czasu. Ogólnie pracy jest tyle że opłacalność jest mocno kontrowersyjna. Dodam że wszystko w aucie robione jest własnoręcznie.
W międzyczasie kupiłem opony 33x10,5r15 silverstone xtreme mt 117 , i nową windę Escape EVO 12000 lbs EWB, w garazu czeka jeszcze mechanik ze stara 66 z dwoma bębnami.

Obrazek

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2020 8:46 pm przez mockba, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn lip 13, 2020 8:09 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt paź 13, 2015 6:00 pm
Posty: 128
Silnik: 1.6 8v
Model: GaDzik
A trzeba było się odezwać, wiązka okazała się nie potrzebna i ja pociąłem :mrgreen:


Na górę
Post: pn lip 13, 2020 2:48 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
hałas pisze:
A trzeba było się odezwać, wiązka okazała się nie potrzebna i ja pociąłem :mrgreen:

A jak silniczek wrzucony ? mam nadzieje że jeszcze żyje i robi robotę .

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: wt lip 14, 2020 7:48 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt paź 13, 2015 6:00 pm
Posty: 128
Silnik: 1.6 8v
Model: GaDzik
mockba pisze:
hałas pisze:
A trzeba było się odezwać, wiązka okazała się nie potrzebna i ja pociąłem :mrgreen:

A jak silniczek wrzucony ? mam nadzieje że jeszcze żyje i robi robotę .

Wrzucony, przejeździł 1 rajd i zlot radzika :) Ale wywaliłem osprzęt i poskładałem na czujniku zamiast aparatu zapłonowego


Na górę
Post: wt lip 14, 2020 1:17 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
a jakim kompem wysterowane ? na emu ?
wrzuć jakieś szczegóły.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: wt lip 21, 2020 8:20 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt paź 13, 2015 6:00 pm
Posty: 128
Silnik: 1.6 8v
Model: GaDzik
wałek, czujnik, dolot, komputer z jimniego, wtryski baleno.
Mechanicznie śrubka w śrubke, i tak pakowałem to w Samuraia więc elektryka i tak sklejana z 2ch


Na górę
Post: czw lip 30, 2020 7:07 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
szachmat pisze:
Jak progres w swapie?

Generalnie jak masz możliwość, to lepiej M42B18.
Prostszy dolot, mniej do uszczelniania i generalnie toporniejszy silnik. W M44 chyba tylko tłoki lepsze bo kute no i standardowo ma elektryczny wentylator, to też plus..
Z częściami będzie prościej do M42.
jedno i drugie trzeba kręcić wysoko, żeby była jakaś moc, ale to nie jest tak, że z dołu to nie jedzie kompletnie. Do gruz-driftów zawsze przesuwają jeszcze odcinkę trochę dalej.

Sprzęgło, dwumas raczej wytrzymałe ale można zrobić dosyć mocny setup na tarczy z 2.8 i docisku z diesla m47 bodajże, przeszperaj forum turbo-bmw.pl prawie wszyscy tak robią i to wytrzymuje potężne niuty i upalanie.
W każdym razie komplet sachsa tarcza, docisk, łożysko to koszt ok 300zł a wymiana prosta więc jest luz

Co do cewek to najlepiej przerobić na cewki z m52/m62. Poniżej masz całe info i nawet wymiary blaszki/podstawy, która trzeba dorobić:
http://bmwz3diys.weebly.com/coil-on-plu ... rsion.html
No i cewki używki tańsze i prościej dostać niż jedną duża + kable.


Wrzuciłem wczoraj cewki zamiast tej oryginalnej zespolonej i spoko to działa.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: wt sie 04, 2020 9:48 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
SWAP zrobiony, auto wytestowane i teraz wnioski. Najpierw drogowe czyli jazda po asfalcie na 33calach simexie jest przygoda :) nie sprawdzałem prędkości bo licznik nie pokazuje prawidłowo a z gpsem nie jeździłem ale jest raczej wolno ,w trasę bym nie poleciał ogólnie samochód raczej tylko do jazdy w koło domu.
A teraz wnioski terenowe. Setup ten sam sztywne mosty i koła 33cale simex. Na każdym biegu samochód ciągnie i nie brakuje mu mocy bardzo krótka jedynka, idealnie reaguje na pedał gazu trzeba uważać po potrafi się mocno napędzać jak chce się przejechać bardzo wolno, dwójka do pałowania w błocie do odckinki :) generalnie dużo pracy i nadkładu czasu ale w vitarze w końcu jest nadmiar mocy.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl