suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

SWAP 1.8is m44b19
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=19361
Strona 1 z 1

Autor:  mockba [ śr gru 19, 2018 9:58 pm ]
Tytuł:  SWAP 1.8is m44b19

Zabieram się za SWAP na tą jednostkę, w zasadzie nie jest to dla mnie problem i wszystko robię we własnym zakresie od zrobienia łap po przerobienie wałów i reduktor z samuraia. Ale mam kilka pytań czysto praktycznych osób które użytkują te silniki.
1.co z miska olejowa? Jak znosi przechyły?
2.jak z reakcją na wodę? Czy cewka znosi topienie?
3.jak z chłodzeniem czy oryginalna chłodnica od BMW ma odpowiednią wydajność przy katowaniu w błocie?
4.jak sprzęgło? I dwumas? Czy jest względnie wytrzymały?
5.skrzynia biegów docelowo ta z E36 318is jest względnie wytrzymała i jak z przełożeniami czy razem z reduktorem samca i mostami 5.125 czy jedynka nie będzie za wolna a dwujka za szybką?
6.inne praktyczne rady co warto zmienić albo przerobić względem oryginalnego m44b19?

Autor:  szachmat [ śr sty 23, 2019 2:25 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP 1.8is m44b19

Jak progres w swapie?

Generalnie jak masz możliwość, to lepiej M42B18.
Prostszy dolot, mniej do uszczelniania i generalnie toporniejszy silnik. W M44 chyba tylko tłoki lepsze bo kute no i standardowo ma elektryczny wentylator, to też plus..
Z częściami będzie prościej do M42.
jedno i drugie trzeba kręcić wysoko, żeby była jakaś moc, ale to nie jest tak, że z dołu to nie jedzie kompletnie. Do gruz-driftów zawsze przesuwają jeszcze odcinkę trochę dalej.

Sprzęgło, dwumas raczej wytrzymałe ale można zrobić dosyć mocny setup na tarczy z 2.8 i docisku z diesla m47 bodajże, przeszperaj forum turbo-bmw.pl prawie wszyscy tak robią i to wytrzymuje potężne niuty i upalanie.
W każdym razie komplet sachsa tarcza, docisk, łożysko to koszt ok 300zł a wymiana prosta więc jest luz.

Co do cewek to najlepiej przerobić na cewki z m52/m62. Poniżej masz całe info i nawet wymiary blaszki/podstawy, która trzeba dorobić:
http://bmwz3diys.weebly.com/coil-on-plu ... rsion.html
No i cewki używki tańsze i prościej dostać niż jedną duża + kable.

Autor:  mockba [ sob sty 26, 2019 10:13 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP 1.8is m44b19

Dzięki za info, silnik mam już w aucie teraz wkładam reduktor, potem muszę uporać się z wałami i będę próbować odpalać.

Autor:  Mundialejros [ pt lut 01, 2019 11:42 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP 1.8is m44b19

@Milas wsadzał IS-a lata temu
viewtopic.php?f=28&t=8092
ale jak sam napisał skrzynia a konkretnie przełożenia okazały się zbyt krótkie,
pamiętam taka historię, że gdzieś tak pechowo się pod skosem zakopał , nie zgasił silnika, wyszedł chyba z auta albo nie patrzał na kontrolki ,do momentu uwolnienia chodziło (15 min chyba ?) na sucho i zatarł silnik, więc coś trzeba raczej pomyśleć nad głębszą miską

Autor:  mockba [ ndz lip 12, 2020 8:48 am ]
Tytuł:  Re: SWAP 1.8is m44b19

Odkopie temat bo auto jest na wykończeniu, robię elektrykę świateł bo sprzedałem stary silnik z wiązką i to był błąd, sporo czasu pochłania pociągnięcie nowych kabli w jakiś sensowny sposób.
A jak na razie udało się zrobić: wstawić silnik, skrzynie, reduktor dorobić wały, wysprzęglik hydrauliczny , ogarnąć chłodzenie w postaci węży itp, elektryka silnika , kontrolki, obrotomierz, czujnik temperatury (niestety rezystancja czujnika bmw nie pasuje do wskaźnika vitary i trzeba dorobić adapter na wąż z czujnikiem suzuki), przewody paliwowe, wydech i milion drobiazgów na które potrzeba najwięcej czasu. Ogólnie pracy jest tyle że opłacalność jest mocno kontrowersyjna. Dodam że wszystko w aucie robione jest własnoręcznie.
W międzyczasie kupiłem opony 33x10,5r15 silverstone xtreme mt 117 , i nową windę Escape EVO 12000 lbs EWB, w garazu czeka jeszcze mechanik ze stara 66 z dwoma bębnami.

Obrazek

Autor:  hałas [ pn lip 13, 2020 8:09 am ]
Tytuł:  Re: SWAP 1.8is m44b19

A trzeba było się odezwać, wiązka okazała się nie potrzebna i ja pociąłem :mrgreen:

Autor:  mockba [ pn lip 13, 2020 2:48 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP 1.8is m44b19

hałas pisze:
A trzeba było się odezwać, wiązka okazała się nie potrzebna i ja pociąłem :mrgreen:

A jak silniczek wrzucony ? mam nadzieje że jeszcze żyje i robi robotę .

Autor:  hałas [ wt lip 14, 2020 7:48 am ]
Tytuł:  Re: SWAP 1.8is m44b19

mockba pisze:
hałas pisze:
A trzeba było się odezwać, wiązka okazała się nie potrzebna i ja pociąłem :mrgreen:

A jak silniczek wrzucony ? mam nadzieje że jeszcze żyje i robi robotę .

Wrzucony, przejeździł 1 rajd i zlot radzika :) Ale wywaliłem osprzęt i poskładałem na czujniku zamiast aparatu zapłonowego

Autor:  mockba [ wt lip 14, 2020 1:17 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP 1.8is m44b19

a jakim kompem wysterowane ? na emu ?
wrzuć jakieś szczegóły.

Autor:  hałas [ wt lip 21, 2020 8:20 am ]
Tytuł:  Re: SWAP 1.8is m44b19

wałek, czujnik, dolot, komputer z jimniego, wtryski baleno.
Mechanicznie śrubka w śrubke, i tak pakowałem to w Samuraia więc elektryka i tak sklejana z 2ch

Autor:  mockba [ czw lip 30, 2020 7:07 am ]
Tytuł:  Re: SWAP 1.8is m44b19

szachmat pisze:
Jak progres w swapie?

Generalnie jak masz możliwość, to lepiej M42B18.
Prostszy dolot, mniej do uszczelniania i generalnie toporniejszy silnik. W M44 chyba tylko tłoki lepsze bo kute no i standardowo ma elektryczny wentylator, to też plus..
Z częściami będzie prościej do M42.
jedno i drugie trzeba kręcić wysoko, żeby była jakaś moc, ale to nie jest tak, że z dołu to nie jedzie kompletnie. Do gruz-driftów zawsze przesuwają jeszcze odcinkę trochę dalej.

Sprzęgło, dwumas raczej wytrzymałe ale można zrobić dosyć mocny setup na tarczy z 2.8 i docisku z diesla m47 bodajże, przeszperaj forum turbo-bmw.pl prawie wszyscy tak robią i to wytrzymuje potężne niuty i upalanie.
W każdym razie komplet sachsa tarcza, docisk, łożysko to koszt ok 300zł a wymiana prosta więc jest luz

Co do cewek to najlepiej przerobić na cewki z m52/m62. Poniżej masz całe info i nawet wymiary blaszki/podstawy, która trzeba dorobić:
http://bmwz3diys.weebly.com/coil-on-plu ... rsion.html
No i cewki używki tańsze i prościej dostać niż jedną duża + kable.


Wrzuciłem wczoraj cewki zamiast tej oryginalnej zespolonej i spoko to działa.

Autor:  mockba [ wt sie 04, 2020 9:48 am ]
Tytuł:  Re: SWAP 1.8is m44b19

SWAP zrobiony, auto wytestowane i teraz wnioski. Najpierw drogowe czyli jazda po asfalcie na 33calach simexie jest przygoda :) nie sprawdzałem prędkości bo licznik nie pokazuje prawidłowo a z gpsem nie jeździłem ale jest raczej wolno ,w trasę bym nie poleciał ogólnie samochód raczej tylko do jazdy w koło domu.
A teraz wnioski terenowe. Setup ten sam sztywne mosty i koła 33cale simex. Na każdym biegu samochód ciągnie i nie brakuje mu mocy bardzo krótka jedynka, idealnie reaguje na pedał gazu trzeba uważać po potrafi się mocno napędzać jak chce się przejechać bardzo wolno, dwójka do pałowania w błocie do odckinki :) generalnie dużo pracy i nadkładu czasu ale w vitarze w końcu jest nadmiar mocy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/