suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:24 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 02, 2009 8:32 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 21, 2008 8:22 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Środa Śl.
Zakatowałem trzeci wał korbowy przez 15 miesięcy w 1,6 8v ,nie będę sobie tłumaczył dlaczego.
Znalazłem gostka co chce mi sprzedać z vitary 1,9td razem ze skrzynią biegów całym osprzętem i instalcją za 2500pln
Tylko czy jest sens ?
Koła mam 32 cale to może przydałby mi się właśnie mocniejszy silnik,tylko czy ten diesel ze swoją skrzynią i reduktorem będzie mocniejszy?
Jest jeszcze inna opcja ,kupić jeszcze jeden silnik 1,6 8v ,a do niego przykręcić skrzynie samuraja i reduktor 413 ?

Chyba ,że ktoś ma przetestowany jakiś inny zestaw ,to poproszę :mrgreen:

_________________
602335210 Janusz


Na górę
Post: wt cze 02, 2009 9:36 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
mi nie musisz tłumaczyc dlaczego
ale sobie napewno masz za szybkie przełozenia i zmiana na diesla nie wiele pomoze
wybór jest reduktor samurai albo 4.24 i wtedy zyskujesz moc bez potrzeby wkrecania na wysokie obroty

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 7:03 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
Cichy pisze:
Znalazłem gostka co chce mi sprzedać z vitary 1,9td razem ze skrzynią biegów całym osprzętem i instalcją za 2500pln
Tylko czy jest sens ?

slaw pisze:
mi nie musisz tłumaczyc dlaczego
ale sobie napewno masz za szybkie przełozenia i zmiana na diesla nie wiele pomoze

Sławku, a może jednak nie?.
Pytanie brzmi: jakie przełożenia w mostach miała ta Vitara 1,9td?
Jeśli w 1.9td mosty są szybsze niż 5,125, z tego co kojarzę to albo 3,9 albo 4,3, to połączenie diesla z mostami z 1,6 8v da super spowolnienie obrotów na półośkach, czyli seryjny moment obrotowy na kołach odpowiednio 5,125/3,9*27'=1.3*27= 35.4' albo
5,125/4,3*27'=1,2*27'= ~ 32,2'.

Cichy, dopytaj gostka od tego silnika, jakie mosty miała ta Vitara.

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 5:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 21, 2008 8:22 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Środa Śl.
dopytać handlarza o przełożenia w mostach które są na aucie raczej będzie trudno,tak sobie myśle ,że jeśli reduktor 413 mi spowolni i wzmocni auto to tego właśnie mi potrzeba,a może jeszcze ktoś wie czy skrzynia i obudowa sprzęgła w 1,9td różni się od skrzyni 1,6 8v ,bo może kupiłbym od niego tylko motor z osprzętem i skleił to z moją skrzynią ,a do niej dokleił reduktor od samiego

_________________
602335210 Janusz


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 6:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
Cichy pisze:
dopytać handlarza o przełożenia w mostach które są na aucie raczej będzie trudno,

Jeśli handlarz ci tego nie powie, to może któryś z forumowiczów posiadających tę wersję się wypowiedzą.
Z tego co pamiętam, to Rafaelo, damian89 i Krzychu mają takie Vitarki - chłopaki, który z Was w imię szerzenia wiedzy na forum podniesie tył swojej V i obliczy przełożenia w moście ???

Cichy pisze:
tak sobie myśle ,że jeśli reduktor 413 mi spowolni i wzmocni auto to tego właśnie mi potrzeba,a może jeszcze ktoś wie czy skrzynia i obudowa sprzęgła w 1,9td różni się od skrzyni 1,6 8v ,bo może kupiłbym od niego tylko motor z osprzętem i skleił to z moją skrzynią ,a do niej dokleił reduktor od samiego


Nie wiem czy skrzynia i sprzęgło się czymś różnią, ale jeśli się nie różnią i wstawisz sam silniki diesla zamiast aktualnego 1.6, to nie będziesz potrzebować już reduktora od Samiego - diesle kręcą się trochę wolniej niż benzyniaki, dlatego przy tych samych skrzyniach biegów i kołach muszą mieć szybsze mosty, albo, co bardziej interesujące, te same mosty i większe koła :mrgreen:

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 7:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt sie 01, 2008 9:43 pm
Posty: 256
Lokalizacja: Łask
No więc ja wiele nie pomoge bo nie posiadam już 1.9 td :?

Ale co do skrzyni i reduktora to taka sama jak jest jak w 1.6, jedyna różnica to V bieg od 1.6 jest wolniejszy. I flansza miedzy skrzynią i silnikiem jest troche inna, wiec raczej radze kupić razem komplet ze skrzynią.

Tylko nie licz ze jak zalozysz 1.9 to bedzie wymiatał na tych 32 calah, chyba, że zmienisz przelożenia to tak, lecz nie powiem jakoś sobie ogólnie radzil ten 1.9 :mrgreen:

A najlepiej to jak byś zalożyl prawdziwe turbo do tego silnika razem z pompą wtryskową i intercooler tez to wtedy powienien zadowolić :lol:

_________________
Była krótka 1.9 td, Long 2.0 TDIC i GV Cabrio 2.0
Jest GV 2.0 TD i GV 2.0 TD :D


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 7:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 21, 2008 8:22 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Środa Śl.
zaczyna się to robić dosyć proste ,chyba pojade ze skrzynią w bagażniku do gościa i porównam co tam pasuje ,może tylko obudowa sprzęgła jest zmieniona żeby silnik pasowal

_________________
602335210 Janusz


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 8:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 21, 2008 8:22 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Środa Śl.
strasznie wymiatać nie musi ,bo coś zaraz urwę ,ma mieć tylko siłę ruszyć z miejsca bez palenia sprzęgła i nie lecieć z górki jak na luzie,a nam tu wychodzi ,że wolniejsze będą mosty od dieslowskich

ale dzięki wiem już ze tylko flansze musiałbym kupić jeszcze tylko czy mosty faktycznie były szybsze

_________________
602335210 Janusz


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 8:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt sie 01, 2008 9:43 pm
Posty: 256
Lokalizacja: Łask
Acha i przy oględzinach zwróć uwage czy nie szarpie silnikiem jak go puszczasz z wyzszych obortów.

A tak w ogóle to jaki przebieg ma :?:

_________________
Była krótka 1.9 td, Long 2.0 TDIC i GV Cabrio 2.0
Jest GV 2.0 TD i GV 2.0 TD :D


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 9:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 21, 2008 8:22 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Środa Śl.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8835081

ale o przebieg to nie spytałem ,pewnie i tak by okłamał

_________________
602335210 Janusz


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 9:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt sie 01, 2008 9:43 pm
Posty: 256
Lokalizacja: Łask
No to jeszcze wez pod uwage turbo bo przy 200 tys pada

_________________
Była krótka 1.9 td, Long 2.0 TDIC i GV Cabrio 2.0
Jest GV 2.0 TD i GV 2.0 TD :D


Na górę
Post: śr cze 03, 2009 10:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
x-bowman pisze:
Z tego co pamiętam, to Rafaelo, damian89 i Krzychu mają takie Vitarki - chłopaki, który z Was w imię szerzenia wiedzy na forum podniesie tył swojej V i obliczy przełożenia w moście ???


Ktoś mnie wołał? Pewnie, że policzę, tylko powiedz jak... :mrgreen: Obroty kola dzielimy na obroty wału, czy też mam ząbki w moście liczyć? :mrgreen:
Pytam poważnie, bo żaden ze mnie znawca... :oops:

Od siebie mogę tylko dodać subiektywne wrażenia z jazdy i pochwały. Silniczek bezobsługowy, pali od dotyku w każdych warunkach. Sprawdzone w -25 stopniach. W terenie i w mieście szybko się grzeje.
Jak dla mnie wystarczy - prosty chłop ze mnie i lubie traktory.

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: czw cze 04, 2009 6:53 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 21, 2008 8:22 pm
Posty: 153
Lokalizacja: Środa Śl.
Krzychu mam nadzieje ,że trafi się okazja żebym mógł postawić Tobie piwo.
Lepiej by było jakbyś policzył zęby ,ale jak nie masz wyjętego dyfra to aż tak się nie poświęcaj.jak możesz to tylko pokręć kołem,sprawdż ile razy obrócił się wał przy jednym pełnym obrocie koła

_________________
602335210 Janusz


Na górę
Post: czw cze 04, 2009 8:00 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 17, 2009 6:52 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Przemyśl
Pomysł bardzo fajny i godny uwagi .Nie zastanawiaj się tylko bierz jak cenowo wychodzi tanio :)
Cichy pisze:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8835081

ale o przebieg to nie spytałem ,pewnie i tak by okłamał

A najlepiej to całego zabieraj ( jak masz gdzie trzymac )
Sprawdzałem przełożenie ale domowym sposobem ,na jeden obrót koła wał zrobił 2,6 -2,7 kółek


Na górę
Post: czw cze 04, 2009 10:05 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Cichy pisze:
Lepiej by było jakbyś policzył zęby ,ale jak nie masz wyjętego dyfra to aż tak się nie poświęcaj.


No aż tak to nie poszaleje... :mrgreen:

Rafaelo pisze:
Sprawdzałem przełożenie ale domowym sposobem ,na jeden obrót koła wał zrobił 2,6 -2,7 kółek


Nie to żebym wątpił, ale czy mam sprawdzać Twój pomiar? Oba kółka się kręciły jednakowo? Napewno nie zadziałał mechanizm różnicowy?

Edit: No więc sprawdziłem. U mnie wychodzi na jeden obrót koła około 4,7 obrotów wału. Zrobiłem to metodą jednoosobową czyli do ramienia krzyżaka przywiązałem sznurek i podjechałem jeden obrót koła. Sznurek nawinął się własnie 4 i kawełek raza :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Ostatnio zmieniony czw cze 04, 2009 10:46 am przez Krzychu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 54 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl