suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 3:24 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: czw maja 21, 2020 7:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Teraz rano to w ogóle nie chce już zapalić. Kręci, śmierdzi benzyna i to by było na tyle


Na górę
Post: czw maja 21, 2020 7:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
a na to juz wpływu sonda lambda nie ma.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: czw maja 21, 2020 8:49 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
No nic.. Ja chyba sam tego nie ogarnę, nie znam się zbytnio na tym więc wolę gorszej biedy nie narobić...


Na górę
Post: czw maja 21, 2020 9:50 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Maciek94 pisze:
Jak się zagrzeje jest w miarę ok, a jak zimny to ciężko go zapalić, ogólnie trzeba trzymać na gazie, kopci na czarno, ewidentnie go zalewa. Mam też sondę 4 przewodową używaną, ale na niej to jest w ogóle tragedia....

Na zimnym silniku sonda nie pracuje, więc nie tędy droga.
Kup puszkę samostartu i spróbuj (po odpięciu zasilania pompy paliwa) odpalić na nim zimny silnik.
Jeżeli łatwo odpali i przy ręcznym dosikiwaniu będzie chodził, to masz już przesłanki żeby podejrzewać wtryskiwacz, regulator ciśnienia, czujniki temperatury.


Na górę
Post: czw maja 21, 2020 3:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Odkręciłem świece - czarne. Wyczyściłem zapalił na strzała i chodzi jak zegarek w tym momencie, ale po dodaniu gazu jest już tragedia, gasnie, krztusi się i obficie kopci... Chyba że dam po garach

https://youtu.be/4p-C3IfUDKQ


Na górę
Post: czw maja 21, 2020 4:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Jest lepiej...
Ukryszyl się kabel masowy idący z kondensatora do takiego pierdzielnika czarnego z białą wtyczka...
Choć jeszcze przy lekkim dodaniu gazu lekko się krztusi ale już nie kopci tak obficie


Na górę
Post: pt maja 22, 2020 11:31 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Obrazek

Ściągając ten przewod samochód chodzi jak nowy. Jak go założę występują powyższe problemy


Na górę
Post: pt maja 22, 2020 2:43 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Czyli nie masz problemów ani z paliwem, ani z zapłonem (WN), tylko z powietrzem.
Wiesz, żeby auto jechało, musi mieć wszystkie trzy rzeczy w odpowiednich proporcjach i czasie :wink:
Skup się teraz na ISC.


Na górę
Post: sob maja 23, 2020 8:14 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Okej, dzisiaj to sprawdzę.
Co ogólnie ma za zadanie ta puszka? Coś mi dzwoni tylko nie wiadomo gdzie dokładnie. Jest to filtr węglowy, który "odzyskuje" opary paliwa z odpowietrzenia baku, po czym podciśnienie je zasysa i silnik je dopala, tak?

Ogólnie gdy go założę choć na moment to w tym wężyku podciśnieniowym nie pojawiają się opary a benzyna w stanie ciekłym i stąd prawdopodobnie zalewa samochód bo dostaje extra dawkę paliwa.

Taki filtr mógł się zepsuć? A może ingerencja w zbiornik na to wpłynęła? Mianowicie - powrót paliwa do baku nie idzie "na około" przez zawor zwrotny po czym trafia do "mydelniczki" nad zbiornikiem paliwa, tylko idzie bezpośrednio do niej, omijając zawor zwrotny. Zrobiłem to ponieważ sikalo paliwo na tych metalowych wężach i potrzebowałem naprawy na szybko.


Na górę
Post: sob maja 23, 2020 10:11 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Napompowałeś sobie pochłaniacz oparów benzyną? :lol:
Kiedyś już widziałem podobny numer. Ktoś zamienił wężyk powrotu paliwa z odpowietrzeniem.
Doprowadź układ paliwowy do stanu takiego jak w manualu i zostaw osprzęt silnika w spokoju.


Na górę
Post: ndz maja 24, 2020 8:21 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Prawdopodobie zrobiłem dokładnie tak jak piszesz. Zajmę się tym w tygodniu


Na górę
Post: pt lip 17, 2020 10:22 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 14, 2020 8:35 pm
Posty: 66
Silnik: H20A, 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
kostuch pisze:
Napompowałeś sobie pochłaniacz oparów benzyną? :lol:
Kiedyś już widziałem podobny numer. Ktoś zamienił wężyk powrotu paliwa z odpowietrzeniem.
Doprowadź układ paliwowy do stanu takiego jak w manualu i zostaw osprzęt silnika w spokoju.


Możesz opisać dokładniej jak sprawdzić sondy lambda multimetrem? Jakie wskazania powinny być na wolnych obrotach a jakie przy bucie?


Na górę
Post: ndz lip 19, 2020 7:06 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
krajes pisze:
kostuch pisze:
Napompowałeś sobie pochłaniacz oparów benzyną? :lol:
Kiedyś już widziałem podobny numer. Ktoś zamienił wężyk powrotu paliwa z odpowietrzeniem.
Doprowadź układ paliwowy do stanu takiego jak w manualu i zostaw osprzęt silnika w spokoju.


Możesz opisać dokładniej jak sprawdzić sondy lambda multimetrem? Jakie wskazania powinny być na wolnych obrotach a jakie przy bucie?


Na wolnych obrotach napięcie ma się zmieniać 0-1V (około) z częstotliwością 1Hz (też około)
Na otwartej przepustnicy to samo z częstotliwością cirka 5Hz.
Przy bucie (ale nie do odcięcia) wszystko zależy od ciśnienia paliwa i wtryskiwacza. Jak jest wystarczające to będzie na bogato czyli w okolicah 1V. A jak będzie słabe, albo przytkany wtryskiwacz to będzie ubogo czyli w okolicah 0V.
Do pomiarów nie powinno się przekraczak 4k obr.

Oczywiście sonda MUSI być zagrzana spalinami. Na zimnym silniku nie działa.


Na górę
Post: pn lip 20, 2020 9:35 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 14, 2020 8:35 pm
Posty: 66
Silnik: H20A, 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
kostuch pisze:
krajes pisze:
kostuch pisze:
Napompowałeś sobie pochłaniacz oparów benzyną? :lol:
Kiedyś już widziałem podobny numer. Ktoś zamienił wężyk powrotu paliwa z odpowietrzeniem.
Doprowadź układ paliwowy do stanu takiego jak w manualu i zostaw osprzęt silnika w spokoju.


Możesz opisać dokładniej jak sprawdzić sondy lambda multimetrem? Jakie wskazania powinny być na wolnych obrotach a jakie przy bucie?


Na wolnych obrotach napięcie ma się zmieniać 0-1V (około) z częstotliwością 1Hz (też około)
Na otwartej przepustnicy to samo z częstotliwością cirka 5Hz.
Przy bucie (ale nie do odcięcia) wszystko zależy od ciśnienia paliwa i wtryskiwacza. Jak jest wystarczające to będzie na bogato czyli w okolicah 1V. A jak będzie słabe, albo przytkany wtryskiwacz to będzie ubogo czyli w okolicah 0V.
Do pomiarów nie powinno się przekraczak 4k obr.

Oczywiście sonda MUSI być zagrzana spalinami. Na zimnym silniku nie działa.


Jak bym Ci wysłał plik z oscyloskopu z lambdami z aplikacji STAGa, to byś zerknął czy jest ok?
Odczytać go możesz w darmowym programie stagowskim. Jakby co dam link.


Na górę
Post: wt lip 21, 2020 9:00 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
krajes pisze:

Jak bym Ci wysłał plik z oscyloskopu z lambdami z aplikacji STAGa, to byś zerknął czy jest ok?
Odczytać go możesz w darmowym programie stagowskim. Jakby co dam link.


Każda sonda trochę inaczej się zachowuje, więc trudno mi będzie stwierdzić czy akurat ta jest ok.
Wpisz w googla "lambda sensor signal" i pokaż sobie grafiki. Zobaczysz typowe przebiegi sygnału i porównasz ze swoim.
Przede wszystkim ma działać, czyli oscylować.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl