| suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
| Pytanie ? http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=201 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | PrzeM [ wt lut 06, 2007 8:40 pm ] |
| Tytuł: | Pytanie ? |
Czy ktoś się orientuje, czy silnik Suzuki Baleno 1,6 jest taki jak vitki? |
|
| Autor: | slaw [ wt lut 06, 2007 9:41 pm ] |
| Tytuł: | |
ponoc prawie taki sam |
|
| Autor: | mdeja [ śr lut 07, 2007 4:11 pm ] |
| Tytuł: | |
Powiadają ze jest zamontowany poprzecznie a nie wzdłużnie. I aparat zapłonowy wypada w kijowym miejscu. |
|
| Autor: | slaw [ śr lut 07, 2007 9:36 pm ] |
| Tytuł: | |
jesli wsadzisz cały w elektryka kompem itp to przerobienie aparatu to pestka |
|
| Autor: | Masmo [ śr lut 07, 2007 10:09 pm ] |
| Tytuł: | Re: Pytanie ? |
PrzeM pisze: Czy ktoś się orientuje, czy silnik Suzuki Baleno 1,6 jest taki jak vitki?
A może dieasla zmotać? |
|
| Autor: | slaw [ śr lut 07, 2007 10:25 pm ] |
| Tytuł: | |
według nie ciezar diesla to za duzo na vitare terenowa |
|
| Autor: | BARTEK W. [ śr lut 07, 2007 11:04 pm ] |
| Tytuł: | |
To i chyba od SWIFT'a 1,6 by był, tylko, że on też poprzecznie ustawiony. |
|
| Autor: | Masmo [ śr lut 07, 2007 11:20 pm ] |
| Tytuł: | |
slaw pisze: według nie ciezar diesla to za duzo na vitare terenowa
Nawet do Samuraja jakoś wciskają. Można poszukać jakiegoś umiarkowanie ciężkiego turbo-dieselka. Rewelacją byłby na przykład 1,4 HDI, 1,4 TDI (3 cylindry) lub 1,3 z Fiata. Leciutkie silniki ciągnące przyzwoicie a gdyby tak jeszcze chiptuning. A paliłby 2x mniej. Np: http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2204685 Przeszczepić motor i wszystko co trzeba a resztę sprzedać na części. Kolega jest już wprawiony w ekstremalnych przeróbkach więc sobie poradzi. A potencjał takiego silnika zwłaszcz po chiptuningu jest większy niż seryjne 1,6. Waga myślę że niewiele większa. |
|
| Autor: | mdeja [ czw lut 08, 2007 9:05 am ] |
| Tytuł: | |
W życiu bym nie brał diesla o małej pojemności. 2.0 wydaje sie mało ... |
|
| Autor: | Masmo [ czw lut 08, 2007 9:17 am ] |
| Tytuł: | |
mdeja pisze: W życiu bym nie brał diesla o małej pojemności. 2.0 wydaje sie mało ...
W nowoczesnych dieslach nie jest tak istotna pojemność. Mam 1,9TDI po chiptuningu, które ciągnie lepiej niż 2,0 benzyna. Jeździłem fiatowskim 1,3 w załadowanym Doblo i ciągnął dużo lepiej niż 1,6 benzyna. Bez problemu 130 wchodziło na licznik. Nikt nie chciał uwierzyć że to 1,3 dieasel. Ten silnik 1,5 w Renault też ma potencjał. Kolega ma taki w Almerze i rwie tak że większość bryk zostaje w tyle. A takie silniki spokojnie można podkręcić jakieś 30%. |
|
| Autor: | mdeja [ czw lut 08, 2007 9:27 am ] |
| Tytuł: | |
Fajnie fajnie - ale weź pod uwage ze powinien być bardzo przyzwoity dół - poniżej progu turbo, Czy z małego dieselka to uzyskasz? Po za tym ja patrze pod kątem swojego auta - większego i cięższego |
|
| Autor: | Masmo [ czw lut 08, 2007 9:49 am ] |
| Tytuł: | |
mdeja pisze: Fajnie fajnie - ale weź pod uwage ze powinien być bardzo przyzwoity dół - poniżej progu turbo, Czy z małego dieselka to uzyskasz? Po za tym ja patrze pod kątem swojego auta - większego i cięższego
Bez turbo dieasel nie jeździ. Ale turbina już nieżle pompuje od 2000 obr. Przy 2200-2400 masz maksymalny moment, gdzie benzyna wolnossąca ma moment maks zazwyczaj powyżej 3000. Jeżdząc z turbiną trzeba się troszkę się przyzwyczić do laga. Ale nowoczesne dieaselki mają w porówniu ze starymi TD dużo mniejszego laga. Właśnie turbo-dieasle dobrze sobie radzą w większą masą i oporami z racji dużego momentu. |
|
| Autor: | mdeja [ czw lut 08, 2007 10:05 am ] |
| Tytuł: | |
No właśnie - radzą sobie - ale wiesz pojemności nic nie zastąpi - więc koncepcyjnie ja bym brał tdi albo inne cudo minimum 2 litry |
|
| Autor: | Masmo [ czw lut 08, 2007 10:17 am ] |
| Tytuł: | |
mdeja pisze: No właśnie - radzą sobie - ale wiesz pojemności nic nie zastąpi - więc koncepcyjnie ja bym brał tdi albo inne cudo minimum 2 litry
Ale jak piszą koledzy mógłbyś stracić największy atut Vitki małą wagę. Mały aluminiowy silnik byłby sporo lżejszy. Zresztą 1,9 TDI o tej samej pojemności są o bardzo różnej mocy od 90 do 150 KM w serii. Charekterystyka też się mocno różni. Poza tym wątpię czy Twoja Vitka dałaby radę przenieść moment obrotowy od chipowanego 130 KM. Takie motory mogą mieć ponad 400Nm Silnik trzeba by dobierać tak żeby nie miał momentu powyżej 200Nm, bo mogłby to być groźnie dla sprzęgła skrzyni itp. A taki moment można uzyskać na chipowany silniku 1,4-1,5. Duża turbina jest lepsza niż duża pojemność (i o ile lżejsza |
|
| Autor: | Karson [ czw lut 08, 2007 11:59 pm ] |
| Tytuł: | |
Turbodziura w dieslach VAG jest straszna. Silnik zaczyna żyć dopiero powyżej 1800obr/min a to już za wysokie obroty w teren - szczególnie przy ruszaniu czy wolnych podjazdach. Jestem za Marcinem... duży diesel jest gut. Ale na czarne 1.9TDI..... rakieta! mniam mniam. |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|